Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Apple TV klarar inte 4K

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Megolon:

Som dom inte kan sända för som du nyss sa är det en bandbreddsfråga,

Alla sänder inte 4K nu nej, men det förekommer som sagt 4K sändningar och 4K streaming redan nu, Vilket gör att det verkar underligt om ATV inte skulle stödja det formatet.

Ursprungligen av Megolon:

Jo det är verkligen ett halmstrå för det är inte många som köper en ATV för att enkom rippa sina DVD och BD till ett ATV vänligt format.
Sen så går det inte att spela upp material från en mediaserver till en ATV utan fullösningar.

Det är enkelt att göra just det. Jag skrev väl aldrig att alla köper ATV för att konvertera DVD & BD diskar? Många gör dock det så ditt halmstrå-argument är rätt desperat.

Ursprungligen av Perobous:

Alla sänder inte 4K nu nej, men det förekommer som sagt 4K sändningar och 4K streaming redan nu, Vilket gör att det verkar underligt om ATV inte skulle stödja det formatet.

Så vilka av Apple´s leverantörer har möjligheten att streama 4K?

Ursprungligen av Perobous:

Det är enkelt att göra just det. Jag skrev väl aldrig att alla köper ATV för att konvertera DVD & BD diskar? Många gör dock det så ditt halmstrå-argument är rätt desperat.

Inte köper men du skrev att dom rippar för att spela upp med en ATV från en server.
Antar att du Googlade efter du skrev det där och insåg ditt misstag att det en ATV kan inte spela upp material från en server.

Citat:

Inget halmstrå att väldigt många rippar sina Dvd och BD och lägger dom på sina mediaserver-diskar för att spela upp dom genom en ATV eller någon annan mediaspelare.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-04-08 03:48
Ursprungligen av Perobous:

men det förekommer som sagt 4K sändningar och 4K streaming redan nu, Vilket gör att det verkar underligt om ATV inte skulle stödja det formatet.

Jag tar hellre en hög bitrate 1080p än låg bitrate 4K (dvs det som finns på netflix och youtube nu) vilken dag som helst.

Många verkar glömma att större delen av världen sitter inte på 100+ Mbit lina och folk generellt har inte vare sig råd eller intresse av en ny tv när den gamla funkar dugligt.

Sitter på ett hotellrum i USA nu och har mindre än 1Mbit gratis alternativt betala för (eller vara guldmedlem) "enhanced high speed" som ger knappt 3Mbit. Mitt mobilabonnemang hemma ger snabbare och stabilare uppkoppling än vad de flesta av kollegorna här i USA kan få via kabel. Och det får väl ändå räknas som ett ganska utvecklat land.
Ska inte börja nämna vad de indiska kollegorna har.

1080p/bluray har knappt slagit igenom än worldwide, 4K är en bra bit bort.

Så, nej, det är inte det minsta underligt om en ny ATV inte stödjer 4K.

Mina 5 cent

Bevaka tråden