Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-06-06 18:57
Ursprungligen av zinned:

Det är väl mest en estetisk aspekt, där med subjektiv

Så här ser sport och steel bracelet ut för de som undrar Jag är nöjd iaf.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-06-06 18:58
Ursprungligen av grenhall:

Tänk också på att köper du sport och tänker ha klockan ett tag så funkar inte aluminium och stål så bra i nära relation.

Där ser man, det hade jag dock inte en aning om.
Kanske får tänka om ändå.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-06-06 19:07
Ursprungligen av Egil:

Där ser man, det hade jag dock inte en aning om.
Kanske får tänka om ändå.

Men är inte själva armbandet fäst i adaptern och inte i direkt kontakt med telefonen? Borde väl inte vara några problem då eller?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-06-06 19:19
Ursprungligen av Egil:

Men är inte själva armbandet fäst i adaptern och inte i direkt kontakt med telefonen? Borde väl inte vara några problem då eller?

De vidrör varandra vid fästena, men "Those scientists in the audience shouldn't worry too much about galvanic corrosion: When we've asked in the past, Apple told iMore that both Watch and band pins are coated to prevent such a thing."
http://www.imore.com/heres-what-apple-watch-s...

Ursprungligen av dermike:

Så här ser sport och steel bracelet ut för de som undrar Jag är nöjd iaf.

Stål och stål.

Ursprungligen av dermike:

Så här ser sport och steel bracelet ut för de som undrar Jag är nöjd iaf.

Hur ser det ut på undersidan - spännet. Från var - kostar ? Grannen vill ha ett sådant.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-06-06 22:37
Ursprungligen av adress@mac:

Hur ser det ut på undersidan - spännet. Från var - kostar ? Grannen vill ha ett sådant.

Från Apple. Bilder finns där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-06 23:21
Ursprungligen av adress@mac:

kostar ? Grannen vill ha ett sådant.

Du kan meddela honom att det går på ca 5000 kr.

Ursprungligen av zinned:

Du kan meddela honom att det går på ca 5000 kr.

Tack ! Grannen vill inte ha ett sådant till sin AWS..... ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-06 23:53
Ursprungligen av adress@mac:

Tack ! Grannen vill inte ha ett sådant till sin AWS..... ?

Inte? Det kan väl knappast vara priset som avskräcker, väl?

Ursprungligen av zinned:

Jag la precis in en beställning på bara just två adaptrar, tänkta att användas till HOCO-länken jag beställde.

Det följer med adaptrar till den länken men de är i stil med de på Classic Buckle, dvs en "påhängsarm" på vilken länken sedan sitter trädd. Dessa jag nu beställde är samma som följer med en annan HOCO-länk (den med fem "länkar" på rad istället för tre som på min), och den adaptern är mer liknande den som sitter på Apples metallänk som då blir mer ett med själva boetten.

Se nedan för exempel :

Har du fått dina adaptrar ännu till HOCO - länken ?

Ursprungligen av zinned:

Inte? Det kan väl knappast vara priset som avskräcker, väl?

Han tyckte det blev lite fel - när armbandet är dyrare än klockan. Jag tyckte han köpte fel modell från start - när det är stål han vill ha. Vissa lyssnar inte.......?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-07 00:10
Ursprungligen av adress@mac:

Har du fått dina adaptrar ännu till HOCO - länken ?

Nix. De har inte nått fram till Ohio än. Posten i USA är fan rena skämtet, helt ärligt. Tre dagars leverans tid är för lång tid, att inte kunna nå fram på en vecka, det är rent bedrövligt. Hela världen skrattar åt USPS.

Ursprungligen av adress@mac:

Han tyckte det blev lite fel - när armbandet är dyrare än klockan. Jag tyckte han köpte fel modell från start - när det är stål han vill ha. Vissa lyssnar inte.......?

Antagligen

Ursprungligen av zinned:

Nix. De har inte nått fram till Ohio än. Posten i USA är fan rena skämtet, helt ärligt. Tre dagars leverans tid är för lång tid, att inte kunna nå fram på en vecka, det är rent bedrövligt. Hela världen skrattar åt USPS.

Antagligen

Själv har jag bara ett armband kvar på önskelistan. Blå Milanese loop. Den är läcker. Priset billigare i $ än i kr - men så är det med vår svaga krona och  Watch.

Ursprungligen av adress@mac:

Själv har jag bara ett armband kvar på önskelistan. Blå Milanese loop. Den är läcker. Priset billigare i $ än i kr - men så är det med vår svaga krona och  Watch.

Petimetern i mig säger "leather loop". Milaneseband är metallband i "nätmönster" (eller vad man nu kallar "mesh" på svenska).

Men jag håller med, det är ett snyggt band.

Ursprungligen av adress@mac:

Själv har jag bara ett armband kvar på önskelistan. Blå Milanese loop. Den är läcker. Priset billigare i $ än i kr - men så är det med vår svaga krona och  Watch.

Du har sett detta i "på riktigt" antar jag? För den blåa färgen är verkligen BLÅ.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-06-07 14:55

[quote name="grenhall" postid="2240066"]Du har sett detta i "på riktigt" antar jag? För den blåa färgen är verkligen BLÅ.

Ser ut som det är gjort av filt.. :/

Tycker den är läcker på ngt sätt. Har inte sett den i verkligheten - men den ser blå ut - håller med. Nu har jag svart läder och metallänk och skulle gärna komplettera med en läder melanese också. Är det fel blå - går det att sälja den vidare. Priset är ju Apple - verkligen. 1500 svkr.

Ursprungligen av adress@mac:

Tycker den är läcker på ngt sätt. Har inte sett den i verkligheten - men den ser blå ut - håller med. Nu har jag svart läder och metallänk och skulle gärna komplettera med en läder melanese också. Är det fel blå - går det att sälja den vidare. Priset är ju Apple - verkligen. 1500 svkr.

Att den är snygg det är den helt klart. Men eftersom den är mer kornblå än marinblå så passar den ju inte till allt. Tänker rent klädesmässigt nu. Den bruna har jag för mig är rätt snygg också. Om man nu är ute efter en alternativ färg.

Ursprungligen av grenhall:

Att den är snygg det är den helt klart. Men eftersom den är mer kornblå än marinblå så passar den ju inte till allt. Tänker rent klädesmässigt nu. Den bruna har jag för mig är rätt snygg också. Om man nu är ute efter en alternativ färg.

Brunt läder har jag på väg från Kina - det är snyggt. Vill ha ett blått också - att ha på sjön...

Ursprungligen av adress@mac:

Brunt läder har jag på väg från Kina - det är snyggt. Vill ha ett blått också - att ha på sjön...

Jag beställde det svarta men jag har ju vitt sportband original. Köpte ett brunt via Amazon bara bandet istället.

Ursprungligen av grenhall:

Jag beställde det svarta men jag har ju vitt sportband original. Köpte ett brunt via Amazon bara bandet istället.

EBay 157 kr komplett och med frakt - så det var inte mycket att fundera på. Man kan inte köpa hållarna för dom pengarna knappt. Nu har jag det på alla band - tar mindre än minuten att byta. Men hittar jag ngt helt annat band framöver - får jag väl snickra med det också. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Själv har jag bara ett armband kvar på önskelistan. Blå Milanese loop. Den är läcker. Priset billigare i $ än i kr - men så är det med vår svaga krona och  Watch.

Sitter med samma känsla. Blev dock en brun läderloop då jag tror stålet och det bruna kommer framkalla kärlek=)

Ursprungligen av adress@mac:

EBay 157 kr komplett och med frakt - så det var inte mycket att fundera på. Man kan inte köpa hållarna för dom pengarna knappt. Nu har jag det på alla band - tar mindre än minuten att byta. Men hittar jag ngt helt annat band framöver - får jag väl snickra med det också. ?

Skicka mig gärna ett PM med köpinfornation om det inte tog över en vecka med frakt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-07 20:58
Ursprungligen av adress@mac:

Brunt läder har jag på väg från Kina - det är snyggt. Vill ha ett blått också - att ha på sjön...

Jag har ett svart beställt. Ska bli intressant se infästningen i klockan. Köpt ett annat band tidigare men passformen på infästningen var dålig. Glappade tyvärr:(

Ursprungligen av Rixt:

Jag har ett svart beställt. Ska bli intressant se infästningen i klockan. Köpt ett annat band tidigare men passformen på infästningen var dålig. Glappade tyvärr:(

Har köpt ett läder och en stållänk. Stållänken perfekt passform. Bara hoppas på passformen på detta också.
Bra omdömen i alla fall. ?

  • Medlem
  • Sala
  • 2015-06-07 21:54
Ursprungligen av Rixt:

Jag har ett svart beställt. Ska bli intressant se infästningen i klockan. Köpt ett annat band tidigare men passformen på infästningen var dålig. Glappade tyvärr:(

Ursprungligen av adress@mac:

Har köpt ett läder och en stållänk. Stållänken perfekt passform. Bara hoppas på passformen på detta också.
Bra omdömen i alla fall. ?

Ni som har beställt band - och fått hem fungerande - vilka köpte ni? Skicka gärna en länk.

  • Medlem
  • Sala
  • 2015-06-07 22:16

Min klocka kom till Sverige från England i fredags. Status på posten.se är detta just nu.
Tror ni dom delar ut den imorgon? Någon som har erfarenhet och kan ge mig hopp om att
få leka med klockan imorgon?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-07 22:19
Ursprungligen av werpan:

Ni som har beställt band - och fått hem fungerande - vilka köpte ni? Skicka gärna en länk.

Detta -> http://www.ebay.co.uk/itm/151671150795

Ursprungligen av werpan:

Min klocka kom till Sverige från England i fredags. Status på posten.se är detta just nu.
Tror ni dom delar ut den imorgon? Någon som har erfarenhet och kan ge mig hopp om att
få leka med klockan imorgon?

Bor du i sthlm så, ja garanterat.

  • Medlem
  • Sala
  • 2015-06-07 22:42

Tack för stödet!

Bevaka tråden