Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Så lång tid tar det inte nu. Skulle BL få en leverans imorgon den 18:e så går den absolut senast iväg den 19:e och når då beställaren senast den 20:e. En dags leveranstid.

Ursprungligen av simulacra:

Om det är en helg emellan som det är nu och var då så tar det 3 dagar för paketet att gå iväg. Och jag tycker att det är rätt surt att de inte kan putsa iväg ordrar som är betalda och klara tidigt på fredagen samma dag.

Fast om vi är ärliga så blir det fortfarande bara en dags försening. Den kommer på tisdag istället för på måndag eftersom lördag/söndag ställer till det hur som helst.

Ursprungligen av grenhall:

Antagligen. Det är ju bara att låsa ut serienumret på klockan som blivit stulen. Men det spelar väl ingen roll. Det är en fullständigt onödig artikel att skriva när det finns så mycket mer relevanta problem i världen. Att någon blir av med sin klocka är inte ett stort problem. Där finns inget personligt i den. Dessutom inte när alla andra klockor, analoga som Wear som Pebble inte har någon säkerhet alls att snacka om.

Orsak och verkan. Frågan borde vara "blir du rånad pga din Apple Watch?" eller "försvinner din Apple Watch samtidigt som du blir rånad på allt annat?"

Som du skriver: om vi bortser från Watch Edition så är det trots allt inga stora värden det rör sig om och en hemförsäkring med överfallsskydd håller oss relativt skadelösa.

Sedan så kanske Apple fixar något i framtiden och det är inte fel men frånvaron av "skydd" är ingen faktor som påverkar min riskbedömning. Är jag i områden där jag riskerar att bli rånad så är den risken nog lika stor oavsett om jag har en Apple Watch eller inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-17 18:28
Ursprungligen av grenhall:

Nu här jag valt bort Borderlinx till nästkommande ordrar till förmån för forward2me. Men annars kan jag tänka mig att de sköter det snabbt om paketet kommer och godkänns innan kl. 12 typ lokal tid.

Av vilken anledning har du valt F2M istället för BL? Spännande att få veta

Ursprungligen av zinned:

Av vilken anledning har du valt F2M istället för BL? Spännande att få veta

VAT reduktion direkt vid beställning. Plus att Borderlinx inte kunde skicka en ordentlig faktura även när jag bad om det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-17 20:10
Ursprungligen av grenhall:

VAT reduktion direkt vid beställning. Plus att Borderlinx inte kunde skicka en ordentlig faktura även när jag bad om det.

Ok, så endast företagsspecifika anledningar alltså

Ursprungligen av zinned:

Ok, så endast företagsspecifika anledningar alltså

Helt klart!

Men sedan är det ju en fördel att man kan välja flera speditörer också om man vill det.

Någon som har en gissning på vad en Apple Watch 42mm Stainless Steel Black Leather Buckle kommer att ligga på i Sverige när dom kommer hit ? I USA är priset tydligen 699 $. Kan man tänka sig att det räcker med 8000 kronor ?
Ni som brukar köpa "direkt" kanske har en ide' om var priset kommer att hamna.

Ursprungligen av adress@mac:

Någon som har en gissning på vad en Apple Watch 42mm Stainless Steel Black Leather Buckle kommer att ligga på i Sverige när dom kommer hit ? I USA är priset tydligen 699 $. Kan man tänka sig att det räcker med 8000 kronor ?
Ni som brukar köpa "direkt" kanske har en ide' om var priset kommer att hamna.

7295/7495, gissar jag.

Ursprungligen av keptang:

7295/7495, gissar jag.

Billigare än i Storbritannien som har 20% moms? Njae...

EDIT: Ser att samma klockor ligger på €799 vilket blir runt 7500:- med dagens växlingskurs i den tyska butiken.

MacBook ligger med ett påslag på 40,5% från den amerikanska marknaden. Så klockan skulle snarare hamna på ~8000:- än 7500:-.

Ursprungligen av grenhall:

Billigare än i Storbritannien som har 20% moms? Njae...

Kostar väl ca 7200 i UK ink. moms? Eller så ser jag på fel modell.

edit: Jag tittade på fel, 38mm.

7795/7895 då.

Ursprungligen av keptang:

Kostar väl ca 7200 i UK ink. moms? Eller så ser jag på fel modell.

edit: Jag tittade på fel, 38mm.

7795/7895 då.

Tror ni har ganska bra uppskattning på priset 42 mm. Då skall jag inte köpa för erbjudet pris - håll i er - 14500 kr !
Blir nog en 38 sport att leka med för 4500 kr - tills den släpps i Sverige. Kanske kommer ett besked den 8 juni med lite tur.
Tack för hjälpen

Ursprungligen av keptang:

7295/7495, gissar jag.

Tack för flytten av tråden om hörselskadade - såg jag nu.

Ursprungligen av adress@mac:

Tror ni har ganska bra uppskattning på priset 42 mm. Då skall jag inte köpa för erbjudet pris - håll i er - 14500 kr !
Blir nog en 38 sport att leka med för 4500 kr - tills den släpps i Sverige. Kanske kommer ett besked den 8 juni med lite tur.
Tack för hjälpen

Blocket är bra men dyrt...

"Shipment handed over to delivery agent" Woohoo!

Ursprungligen av simulacra:

"Shipment handed over to delivery agent" Woohoo!

Samma här... Det var väl deras cut-off tid... Som vi kvalade in på i fredags redan:)

Bör man beställa en Apple Watch Sport (SG) med svart sportarmband från UK, eller vänta tills efter 8 juni och se vad som händer och om det uppkommer något datum för när den kommer till Sverige? Någon som har någon idé på vad en 42mm space grey kan komma att kosta i Sverige?

Ursprungligen av grenhall:

Blocket är bra men dyrt...

Det var inte Blocket i detta fall - men du har rätt. Tradera är mera min grej - om jag handlar på sådana siter.

  • Medlem
  • 2015-05-18 13:38

Någon mer än jag som väntar på att er Apple Watch ska levereras till Borderlinx idag? Hade hoppats att UPS skulle hinna leverera innan lunch så man hade fått den tills imorgon men det verkar kört nu eller vad tror ni?

Ursprungligen av Jetobz:

Bör man beställa en Apple Watch Sport (SG) med svart sportarmband från UK, eller vänta tills efter 8 juni och se vad som händer och om det uppkommer något datum för när den kommer till Sverige? Någon som har någon idé på vad en 42mm space grey kan komma att kosta i Sverige?

Jag gissar på 4495.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-18 14:19
Ursprungligen av Jetobz:

Bör man beställa en Apple Watch Sport (SG) med svart sportarmband från UK, eller vänta tills efter 8 juni och se vad som händer och om det uppkommer något datum för när den kommer till Sverige? Någon som har någon idé på vad en 42mm space grey kan komma att kosta i Sverige?

Det är ju en väldigt populär modell så det lär ta lite tid men jag hade beställt. Har du tur så går det snabbare än väntat, hinner den komma ut i butik kan du alltid bara avbryta fin onlineorder.

Ursprungligen av Raul1:

Någon mer än jag som väntar på att er Apple Watch ska levereras till Borderlinx idag? Hade hoppats att UPS skulle hinna leverera innan lunch så man hade fått den tills imorgon men det verkar kört nu eller vad tror ni?

Jag inväntar leverans. Den kommer komma till BL idag men det blir tydligen inte förrän i eftermiddag. Då går den iväg därifrån imorgon, så länge du ser till att försändelsen är korrekt försäkrad och att du har betalt den.

Fler än jag som fått tidsestimat på klockan i Apple Store? 5-7 veckor leverans mellan 25:e juni - 9:e juli.

Whoopdidoo, skulle inte avbeställt min 24:e april order.

Hej,

Vad kostar frakt och moms och allt som tillkommer via Borderlinx att köpa en klocka från Apple Uks hemsida?

Tack på förhand.

Mvh Patrick

Ursprungligen av patqve:

Hej,

Vad kostar frakt och moms och allt som tillkommer via Borderlinx att köpa en klocka från Apple Uks hemsida?

Tack på förhand.

Mvh Patrick

Runt 500-550:- beroende på var pundet står.

Ursprungligen av grenhall:

Runt 500-550:- beroende på var pundet står.

Kanon, tack för svar.

Tycker Borderlinxs kalkylator var rätt dålig för att räkna ut extra kostnaderna.

Ursprungligen av patqve:

Kanon, tack för svar.

Tycker Borderlinxs kalkylator var rätt dålig för att räkna ut extra kostnaderna.

Nej den är väldigt bra om man vet dimensionerna och vikten på paketet. Jag har skrivit för watch Sport och Watch tidigare i tråden.

Äntligen!

Citat:

Die Sendung wurde abgeholt.

DHL hämtade precis paketet (på min väns jobb), hoppas de får iväg det ikväll, men det tvivlar jag på!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-18 16:22
Ursprungligen av grenhall:

Fler än jag som fått tidsestimat på klockan i Apple Store? 5-7 veckor leverans mellan 25:e juni - 9:e juli.

Whoopdidoo, skulle inte avbeställt min 24:e april order.

Har en från 13 april som fått 22 juni - 29 juni. Riktigt segt.

Ursprungligen av grenhall:

Blocket är bra men dyrt...

Han skickade faktiskt kvittot nu från Apple i Paris. 799 € hade han betalt. Lär väl hamna där också i Sverige.

Ursprungligen av Rixt:

Har en från 13 april som fått 22 juni - 29 juni. Riktigt segt.

Förstår det men jag är helt övertygad om att alla de som beställt tidigt Kommer få den i slutet av maj eller början av juni.

Ursprungligen av adress@mac:

Han skickade faktiskt kvittot nu från Apple i Paris. 799 € hade han betalt. Lär väl hamna där också i Sverige.

Ja det gör det nog. Men som sagt. Det blir nog runt 8K.

Ursprungligen av Rixt:

Har en från 13 april som fått 22 juni - 29 juni. Riktigt segt.

Min tyskorder beställd den 13 april fick samma intervall som din idag med.

Bevaka tråden