Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4G-telefon/modem istället för hemmabredband?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-03-15 17:46
Ursprungligen av dfox:

Jag funderar också på att slänga ut mitt dyra och halvtaskiga bredband från glocalnet via telejacket och i stället satsa på den trådlösa 4g-routern från tele2. Med deras nya priser blir det både billigare och snabbare förutsatt att man inte tittar på allt för mycket film via streaming. Min fråga är om den routern i princip fungerar som vilken trådlös router som helst, dvs den skapar ett nätverk dit alla enheter såsom iMac, iPhone och airport express kan koppla upp sig mot och på så vis finnas under samma nätverk? Det är ju en förutsättning för att exempelvis AirPort ska fungera.

Någon som vet?

Jag har haft 4G router från Tele2 ett tag och jag tycker det fungerar bra. Det viktiga är att man har bra täckning kollade innan. Nu har jag inga Airports men surfplatta / mobil / PC funkar kanon. Även min Denon universalspelare. Köpte en WD My Cloud och den fungerar med bra med routern.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-12-27 16:08

Har även jag funderat på att byta ut mitt ADSL mot Tele 2 mobilt, men bromsen är att man har tre barn mellan 12 och 20, då räcker inte 100 gb i månaden så långt...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-28 09:41
Ursprungligen av ntg:

Har även jag funderat på att byta ut mitt ADSL mot Tele 2 mobilt, men bromsen är att man har tre barn mellan 12 och 20, då räcker inte 100 gb i månaden så långt...

Hehe. Min exfru upptäckte det med en 11 och 13-åring som körde WoW/LoL och Minecraft. Dom tömde potten på mindre än en vecka...

Ursprungligen av ntg:

Har även jag funderat på att byta ut mitt ADSL mot Tele 2 mobilt, men bromsen är att man har tre barn mellan 12 och 20, då räcker inte 100 gb i månaden så långt...

Ja, med dom förutsättningarna så har du nog att välja på snabbare bredband som kommer att ta slut efter en eller ett par dagar, eller att fortsätta att singla dig fram, om det nu är hastigheten som är huvudanledningen till att du funderar på att byta. Ett mindre populärt alternativ lär vara att ransonera barnens internettillgång...

Bevaka tråden