Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac besöker imponerande Apple-samling

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är också intresserad!

Givetvis

Ursprungligen av Redaktionen:

UPPDATERAD. Per-Erik Österlund samlar på Apple-produkter, och har på fyra år fått ihop en imponerande samling. 99mac bjöds på ett exklusivt besök bland välformad plast, metall och kretskort.

Läs hela artikeln här

är även jag intresserad!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-02-05 12:00

Apple ][+ och VisiCalc; vilken nostalgi!

Apple ][ var min första "riktiga" dator med 5" floppy och Star/Epson matrisskrivare (hade iofs en enklare ZX81 innan som kopplades till TV och kassetbandare).

I mina ögon kommer det alltid vara Apple och Steve/Steve som startade persondator-revolutionen (även om IBM och Microsoft gjorde ett bra jobb att kopiera idén och ta den vidare).

Hade gärna kommit och sett hela utställningen (om det går att få in i hektiskt schema)!

Bump!

Händer det nåt mer kring den eventuella Mac-puben med besök på utställningen?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Bump!

Händer det nåt mer kring den eventuella Mac-puben med besök på utställningen?

Vi har kollat med Per-Erik, men inte lyckats hitta någon tid som passar. Tyvärr måste nu samlingen packas ihop för att utrymmet behöver användas till annat.

Vi ska dock hålla kontakten med Per-Erik och hoppas att samlingen snart ska hitta en lämplig lokal. Har någon ett bra tips kanske?

Uppdatering om visning för inbjudna!

Var ju tvungen att flytta hela samlingen nu i veckan till annan plats. Först var jag rädd att jag var tvungen att packa ned allt, men det löste sig rätt bra.

Så nu är denna specialkväll igång igen. Håller kontakten med Ida så vi kan bestämma ett datum. Vi meddelar så fort vi vet mer!

Perra

Intresserad

Jag är intresserad, helst efter påsklovet i Stockholm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-17 21:10
Ursprungligen av Peros1968:

Uppdatering om visning för inbjudna!

Var ju tvungen att flytta hela samlingen nu i veckan till annan plats. Först var jag rädd att jag var tvungen att packa ned allt, men det löste sig rätt bra.

Så nu är denna specialkväll igång igen. Håller kontakten med Ida så vi kan bestämma ett datum. Vi meddelar så fort vi vet mer!

Perra

Najs, hoppas det blir nåt datum man har tid att komma förbi, då jag helt klart är intresserad

Jag vill gärna se utställningen. Mvh Christer

Hur har det gått med denna fantastiska samling? Finns den möjligtvis till beskådande någonstans?

Ursprungligen av Jonas Lundin:

Hur har det gått med denna fantastiska samling? Finns den möjligtvis till beskådande någonstans?

Pubkvällen verkar ligga i träda. Hoppas på ngn slags uppdatering

Ursprungligen av Redaktionen:

UPPDATERAD. Per-Erik Österlund samlar på Apple-produkter, och har på fyra år fått ihop en imponerande samling. 99mac bjöds på ett exklusivt besök bland välformad plast, metall och kretskort.

Läs hela artikeln här

HM, låter intressant.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-08-20 18:42

Blev det av något med en visning? Hade varit grymt kul!

Bevaka tråden