Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver skicka fil på 90 GB

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-01-15 14:31
Ursprungligen av zinned:

Hur vet du det, har du provat? Eller står det dokumenterat någonstans?

Ja, jag har provat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-01-15 14:39
Ursprungligen av Baron:

Ja, jag har provat.

Ok, själv trodde jag inte att de hade någon begränsning. Men det har de alltså? Eller det var att programmet ballade ur med en så pass stor fil?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-01-15 16:26

Som sagt du kan testa BittorrentSync. Du får bra hastighet, data mellanlagras inte hos någon tredjepart och sålänge båda maskinerna är på samtidigt så kommer uppladdningen att slutföras. Du behöver aldrig börja om, du behöver inte ställa in någon server eller liknande. Give it a shot.

  • Medlem
  • 2015-01-21 22:27

Nu kör jag med BitTorrent Sync, men det går ju ruggigt sakta. Jag får inte mer än 0,8-1,5 Mbps. Dessutom är det väldigt svajigt. Klienterna pratar inte ihop sig utan en massa omstarter osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-01-22 12:08
  • Medlem
  • 2015-01-22 12:59
Ursprungligen av beh:

Nu har jag det. Inte mycket att ändra på mer än disk_low_priority: false. Ingen märkbar effekt än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-01-22 13:28
Ursprungligen av Baron:

Tips på hur jag enklast skickar en fil på knappa 90 GB över internet?
FTP är ett alternativ om nån kan förklara hur man enkelt gör från en dator i ett hemmanätverk till en annan i ett annat hemmanätverk.

Det var synd. Ser du om du är ansluten direkt mot den andra parten eller till en mellanserver?

Skriver du

lsof -i

i terminalen listas alla öppna förbindelser upp.

Bevaka tråden