Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pendla visar nästa avgång direkt i Notiscenter

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

så efterlängtat!

Driften upphandlas på en marknad.

Men, nej, SL (t.ex.) är ju inget företag på en marknad - det ägs och drivs i offentligt regi med politisk styrning. Vad jag menade var att man inte ger bort grejer i en marknadsekonomi...som man nu gör när det är offentligt ägt. Jag tror dock inte SL - i detta fall - har någon skyldighet att ge bort infromationen - och t.o.m. troligtvis gjort vissa investeringar för att KUNNA ge bort infromationen - utan jag tror det är goodwill och kanske en tanke om att det i förlängningen ger bättre service till resenärerna (när t.ex. marknaden gör appar av informationen).
Men...som jag säger; jag tor att kranen kan stängas när som helst. Det har hänt förr i liknande fall (minns inte vad det då gällde, men det var offentligt producerad information som plötsligt försvann och app-producenterna på marknaden blev vansinniga - någon annan som också minns detta?)

Ursprungligen av kenjon:

Marknadsekonomi i kollektivtrafiken? Där finns ingen konkurrens (utom möjligtvis i de största städerna).
Jag tror inte de vinner något på att stänga av informationen om deras tjänster.

Det finns direktiv för skapandet av offentlig data:

http://www.psidatakollen.se/vad-ar-psi-direkt...

Bevaka tråden