Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rädda mina filer?!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har bara PC/Windows datorer.
Jag har dock en Ipad Air med senaste OS på.

Jag har massor ed filer i icloud som jag nu vill ladda hem till min PC.
Detta lyckades jag med genom att installera Icloud Control Panel.
Då fick jag upp icloud Drive som en mapp i windows och kunde kopiera över innehållet till min dator.

Nu har jag alla filer i min dator och ser det som en Backup.

Jag vill nu blåsa min ipad och börja om från början.
Anledningen till att jag ville få mina icloud filer till datorn var för att kontot som dom låg på var ett jag inte längre kan använda. Jag vill i framtiden inte använda icloud drive utan en annan lösning. Första målet är att bara få tillbaka alla filer lokalt på min ipad.

Jag behöver nu hjälp att veta hur jag ska göra för att efter min återställning/formatering av ipad kunna ladda in alla keynote/pages filer osv. Bilder har jag fått in i datorn och de antar jag att jag enkelt kan ladda in via itunes. Men jag vet inte hur jag ska göra för att få in alla andra filer.

Tacksam för hjälp!

Ursprungligen av behedwin:

Jag vill i framtiden inte använda icloud drive utan en annan lösning.

Kan du inte bara använda "en annan lösning" för att synka tillbaka filerna från datorn till den ominstallerade iPaden?

jag vet ju inte riktigt hur jag får in dokument så de hamnar rätt i ipaden.

bara använda "en annan lösning" känns lite vagt.

hellst vill jag ju inte ha några molntjänster, bara spara allt lokalt på ipaden. hur flyttar jag alla .pages .keynote filer in i ipaden från min PC?

Ursprungligen av behedwin:

jag vet ju inte riktigt hur jag får in dokument så de hamnar rätt i ipaden.

bara använda "en annan lösning" känns lite vagt.

hellst vill jag ju inte ha några molntjänster, bara spara allt lokalt på ipaden. hur flyttar jag alla .pages .keynote filer in i ipaden från min PC?

"en annan lösning" var din benämning, inte min. Jag trodde att du hade något annat du ville använda istället för iCloud.

Problemet i den här ekvationen är ju då egentligen att du har en windows PC som "bas". Hade du haft en mac så hade du ju kunnat synka över dokumenten från Pages & Keynote via iTunes, men detta tror jag inte går i iTunes för windows.

Min rekommendation om du absolut inte vill använda iCloud är att du skaffar ett dropboxkonto och installerar deras app på iPaden samt installerar deras klient till PC:n. Därefter lägger du in dokumenten från PC:n till den lokala synkade foldern och när de dyker upp på iPaden öppnar du dem ett och ett genom Dropbox appen. OM jag minns rätt kommer du därifrån ha möjlighet att spara dokumentet lokalt på iPaden och därmed kan du ta bort det från Dropbox.

okej då vet jag.

Tack så mycket för svaren. Men jag skulle ju också kunna låna en MAC dator av någon och skulle jag då lättare kunna få in alla dokument på Ipaden utan att behöva öppna varje dokument försig?
Jag har 4 gig av dokument som ska sparas. Det blir rätt många filer.

Kan jag från en MAC synka över alla filer så det flyttas från MAC in till Ipads lokala lagring?
Hur isåfall?

Ursprungligen av behedwin:

okej då vet jag.

Tack så mycket för svaren. Men jag skulle ju också kunna låna en MAC dator av någon och skulle jag då lättare kunna få in alla dokument på Ipaden utan att behöva öppna varje dokument försig?
Jag har 4 gig av dokument som ska sparas. Det blir rätt många filer.

Kan jag från en MAC synka över alla filer så det flyttas från MAC in till Ipads lokala lagring?
Hur isåfall?

Jag får nog revidera mitt svar ovan. Det går visst att synka in iWork dokument från en PC till en iPad via iTunes, vilket jag inte trodde. Nu har jag testat och det funkar alldeles utmärkt.

Gör så här:

1. Koppla ihop din iPad med din dator via USB sladden.
2. Starta iTunes på din pc.
3. Välj din iPad bland enheterna.
4. Markera "Appar" i vänsterkolumnen och scrolla ner i huvudfönstret så du ser "Fildelning".
5. I fildenlingslistan väljer du en av apparna för iWork, t.ex. Numbers.
6. I utforskaren på din PC markerar du de filer du vill lägga in på din iPad för den aktuella appen och drar dessa till iTunes fönstret, närmare bestämt till listan till höger om listan där du valde app (Numbers-dokument i min skärmdump nedan). Du kan INTE använda "Lägg till fil..." knappen i iTunes då iWork dokumenten inte är filer per se utan mappar.
7. Synka din iPad.
8. Starta appen på din iPad och välj "+" knappen längst upp till vänster och välj "Kopiera från iTunes" i bubblan som visas. Då kommer det fram en dialog som visar de dokument du har synkat med iTunes och här får du nog helt enkelt välja dina dokument ett och ett. Jag tror inte att du kan komma undan med att upprepa detta för vart och ett av dina dokument, åtminstone inte med mindre än att du använder dig av iCloud.
9. Upprepa steg 5-8 för de andra apparna som du har filer till.

Lycka till!

1
Bevaka tråden