Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krönika: Ibland behöver jag utmanas

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är inga problem; man har givetvis en mobilkran med bekväm sittkorg som man parkerar på lämpligt avstånd och sedan hissar upp till perfekt höjd. Det är ju en utomhusverksamhet så klart...så frågan är egentligen i-enhetens vattentålighet om det blir nederbörd...

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast hur skulle du titta på den skärmen? Ställning för att nå upp till den aktiva bilden som ligger minst 30 meter över markytan?

tycker personligen sen den första iPhonen, har apple gått från "bringing you great products" till att inse så mycket pengar det finns att tjäna...
om dom velat ge ut bra produkter hade 1 (en) modell funnits = 128 GB lagring, allt annat är bara löjligt
vi säljer x miljoner på lanseringshelgen... ehhmm ok... det handlar ju om att få så många iSheeps som möjligt, dvs få folk att köpa våra produkter till så stor förtjänst som möjligt

som småföretagare själv tycker jag inkomst per anställd är intressant... nu kör jag en firma med 3 kompisar, vi tjänar hyggligt med friheten som vinst... man kan tom inte jobba på en hel månad

Apple har som enda "data"-företag tagit sig in på listor som tex: http://www.bloomberg.com/visual-data/best-and... tillsammans med dom andra olje/gas/tobak-företagen

http://www.cultofmac.com/252407/apples-revenu...

om man sen känner som person att man behöver anpassa sig till ett sånt företag... mmm då undrar jag vart mänskligheten är på väg
har själv en hel del appleprodukter, deras bärbara är i mitt tycke det bästa du kan köpa, men det börjar gå överstyr med girigheten
tex ApplePay är ju bra timat i USA eftersom dom ska införa lagar som vi haft sen 2009 (magentremsa=handlaren står för kosingen vid fuffens) ... att nu släppa en säker betalning är väl jättebra.. visst men jag kan också se det som en stor inkomstkälla som vi inte haft innan ?!?
kommentera gärna, iSheeps eller fanbois gör er inte besväret... jag har ett hälsosamt förhållande med mina prylar (dvs inte alls)

Man undrar ju om chefen för Tyska Apple hade grönt ljus från Cupertino...det känns osanolikt och kanske läser vi snart om att tyska Apple söker ny chef. Stand by.

  • Medlem
  • 2014-10-05 21:11
Ursprungligen av Forumlazzer:

tycker personligen sen den första iPhonen, har apple gått från "bringing you great products" till att inse så mycket pengar det finns att tjäna...
om dom velat ge ut bra produkter hade 1 (en) modell funnits = 128 GB lagring, allt annat är bara löjligt
vi säljer x miljoner på lanseringshelgen... ehhmm ok... det handlar ju om att få så många iSheeps som möjligt, dvs få folk att köpa våra produkter till så stor förtjänst som möjligt

Håller med dig. Det börjar bli lite mycket fokus på dubbel dollar inkomst jämfört med fantastiska produkter. Vad är sedan detta jag hör att 6 plus laddar långsamt med den laddare som medföljer. Klarar tydligen 2.1 A laddare vilket naturligtvis inte medföljer. Detta för att sälja fler 2.1 A laddare till de som inte har en Ipad

Ursprungligen av Demiurgen:

Man undrar ju om chefen för Tyska Apple hade grönt ljus från Cupertino...det känns osanolikt och kanske läser vi snart om att tyska Apple söker ny chef. Stand by.

Ja det kan man undra. Intressant om Cupertino ger ett officiellt svar. Oavsett har de skjutit sig i foten och bitit sig i rumpan. Att inte hänvisa till reklamationer och consumer reports test och istället hota med blacklist visar lite på desperation, varje fall hos Apple i Tyskland

Senast redigerat 2014-10-06 08:29
  • Medlem
  • Vadstena
  • 2014-10-09 05:22

Jag lyckades leta på en av dom 3 sista som fanns i lager av 4S när min gamla 4S gick sönder. För mig är det max-storleken en telefon får ha. Utvecklingen går åt fel håll. Jag skulle gärna se en mindre lur än 4S, kanske en fällbar lur så man kan skydda glaset.

Jag använder min telefon för att ringa med, hantera kalender, nöd-surfar, och delar ut internet till dom andra enheterna.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-10-09 07:30

Lite intressant att diskussionerna går så höga om storleken, särskilt nu när det finns så många att välja på för oss med iOS som favorit. Så har det ju inte alltid varit. Välj den storlek/kombination som passar dig, och var glad över mångfalden.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-10-09 17:58

?Mångfald gör ingenting bättre. Lägger man ner någons favoritstorlek och denna ersätts med en hel flock av telefoner som bara är större att släpa på, är mångfalden inget värd. Att bygga en större telefon är ingen större prestation även om Apple har lyckats riktigt bra med dessa.

  • Medlem
  • 2014-10-09 19:04
Ursprungligen av mac+:

?Mångfald gör ingenting bättre. Lägger man ner någons favoritstorlek och denna ersätts med en hel flock av telefoner som bara är större att släpa på, är mångfalden inget värd. Att bygga en större telefon är ingen större prestation även om Apple har lyckats riktigt bra med dessa.

Så du menar att det vore bättre med en enda storlek för alla. Den ultimata telefonen. Jag anser att IOS/Iphone hade inte varit där de är idag utan Android och Android / Samsung mfl hade inte varit där de är idag utan IOS / Iphone. Båda systemen har olika synsätt men är fantastiska båda två och oavsett vad de inbitna fansen i båda läger tycker så "lånar" de friskt av varandra både när det gäller storlek och funktioner.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-09 19:08
Ursprungligen av PaO:

Så du menar att det vore bättre med en enda storlek för alla. Den ultimata telefonen. Jag anser att IOS/Iphone hade inte varit där de är idag utan Android och Android / Samsung mfl hade inte varit där de är idag utan IOS / Iphone. Båda systemen har olika synsätt men är fantastiska båda två och oavsett vad de inbitna fansen i båda läger tycker så "lånar" de friskt av varandra både när det gäller storlek och funktioner.

Det är skillnad på mångfald och det totala vansinne som Samsuck håller på med att pumpa ut modeler till höger och vänster.
Inte undra på att deras vinst störtdyker när kunderna blir förvirrade och slutar köpa deras telefoner.

  • Medlem
  • 2014-10-09 19:26
Ursprungligen av lappen71:

Det är skillnad på mångfald och det totala vansinne som Samsuck håller på med att pumpa ut modeler till höger och vänster.
Inte undra på att deras vinst störtdyker när kunderna blir förvirrade och slutar köpa deras telefoner.

Det handlar om utveckling. Jag ser gärna att Samsung pumpar ut massor av olika typer för komma med en som passar mig utmärkt. Så blev det när jag gick från 4S till Note 3

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-09 19:34
Ursprungligen av PaO:

Det handlar om utveckling. Jag ser gärna att Samsung pumpar ut massor av olika typer för komma med en som passar mig utmärkt. Så blev det när jag gick från 4S till Note 3

Utveckling är ett komplext begrepp och kan inte sammanfattas i hur många olika modeller en telefon utvecklare släpper på en begränsad tid.

Sedan är det väl bra att det finns ett antal modell storlekar att välja på då tänker jag på skärmstorlekar, men även Apple erbjuder det nu i och med iPhone 6 släppet så Samsung har inga fördelar där längre, utan om jag var Samsung skulle jag jobba på mera stil och kvalitet och lämna plast imagen bakom sig illa kvickt, men det är nog lättare sagt än gjort

Senast redigerat 2014-10-09 20:33
  • Medlem
  • 2014-10-09 19:54
Ursprungligen av cubeis:

Utveckling är ett komplext begrepp och kan inte sammanfattas i hur många olika modeller en telefon utvecklare släpper på en begränsad tid.

Sedan är det väl bra att det finns ett antal modell storlekar att välja på då tänker jag på skärmstorlekar, men även Apple erbjuder det nu i och med iPhone 6 släppet så Samsung har inga fördelar där längre, utan om jag var Samsung skulle jag jobbar på mer stil och kvalitet och lämna plast imagen bakom sig illa kvickt, men det är nog lättare sagt än gjort

Jag var och kände och testade Iphone 6 och 6 plus gick sedan direkt och kände på Alpha. Oavsett plastighet på bakstycket så ligger Alpha bättre i handen ingen tvekan. Dessutom anser jag att 6 plus är obalanserad höll på att tappa den i butiken. Jag bryr mig inte mycket om utseende utan ser till funktioner och hållbarhet

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-09 20:09
Ursprungligen av PaO:

Det handlar om utveckling. Jag ser gärna att Samsung pumpar ut massor av olika typer för komma med en som passar mig utmärkt. Så blev det när jag gick från 4S till Note 3

Du svamlar så mycket att det liknar ingenting!!!

  • Medlem
  • 2014-10-09 20:18
Ursprungligen av lappen71:

Du svamlar så mycket att det liknar ingenting!!!

Tyvärr så gör jag inte det. Samma kväll kollade jag Erica Griffin (Youtube) där hon testade Iphone 6 plus. Hon sa exakt samma sak att 6 plus var lite hal och obalanserad. Anledningen tror jag är att den är relativt hög ovanför skärmen för symmetri. Jag kan ha små händer, fel händer osv men detta är min fullständigt objektiva känsla. Sedan är Iphone en fantastisk produkt precis som jag anser Alpha och Note serien vara hos Samsung

  • Medlem
  • 2014-10-09 20:20
Ursprungligen av cubeis:

Utveckling är ett komplext begrepp och kan inte sammanfattas i hur många olika modeller en telefon utvecklare släpper på en begränsad tid.

Sedan är det väl bra att det finns ett antal modell storlekar att välja på då tänker jag på skärmstorlekar, men även Apple erbjuder det nu i och med iPhone 6 släppet så Samsung har inga fördelar där längre, utan om jag var Samsung skulle jag jobbar på mer stil och kvalitet och lämna plast imagen bakom sig illa kvickt, men det är nog lättare sagt än gjort

Håller delvis med. Iphone är fantastiska produkter men det jag saknar hos 6 plus för att överge min Note 3 är att utnyttja den stora skärmen. Det gör man inte till fullo och där finns mycket att utveckla. Kanske nästa generation

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-09 20:28
Ursprungligen av PaO:

Tyvärr så gör jag inte det. Samma kväll kollade jag Erica Griffin (Youtube) där hon testade Iphone 6 plus. Hon sa exakt samma sak att 6 plus var lite hal och obalanserad. Anledningen tror jag är att den är relativt hög ovanför skärmen för symmetri. Jag kan ha små händer, fel händer osv men detta är min fullständigt objektiva känsla. Sedan är Iphone en fantastisk produkt precis som jag anser Alpha och Note serien vara hos Samsung

Visst tusan gör du det,det är svackor och hairgate,vilda spekulationer om det ena än det andra.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-10-09 20:28
Ursprungligen av PaO:

Så du menar att det vore bättre med en enda storlek för alla. Den ultimata telefonen. Jag anser att IOS/Iphone hade inte varit där de är idag utan Android och Android / Samsung mfl hade inte varit där de är idag utan IOS / Iphone. Båda systemen har olika synsätt men är fantastiska båda två och oavsett vad de inbitna fansen i båda läger tycker så "lånar" de friskt av varandra både när det gäller storlek och funktioner.

?Visst kunde jag varit tydligare. Mångfalden beskrev jag utifrån ett helt personligt perspektiv där det som gillas försvinner och ersätts med något för mig ointressant. Från någon annans perspektiv blir det andra produkter som passar bäst, —för att passa många behövs naturligtvis flera varianter annars hade det blivit "Nord Korea" av alltihop (en produkt till alla och inget annat tillåts).

  • Medlem
  • 2014-10-09 20:37
Ursprungligen av lappen71:

Visst tusan gör du det,det är svackor och hairgate,vilda spekulationer om det ena än det andra.

Jag kan skriva om att Samsung gjorde en fullständig miss med GS5. Att de har stora problem då de pressas från flera håll. Viss bloatware som ogillas. Appar som drar ström osv om gör dig nöjd. Apple är ett imponerande företag med fantastiska produkter dock inte för alla. Samsung är med ett innovativt företag med fantastiska produkter varför måste det i din värld vara det ena eller det andra. Dessutom så gör jag mig aldrig löjlig över business

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-09 20:38
Ursprungligen av PaO:

Jag kan skriva om att Samsung gjorde en fullständig miss med GS5. Att de har stora problem då de pressas från flera håll. Viss bloatware som ogillas. Appar som drar ström osv om gör dig nöjd. Apple är ett imponerande företag med fantastiska produkter dock inte för alla. Samsung är med ett innovativt företag med fantastiska produkter varför måste det i din värld vara det ena eller det andra. Dessutom så gör jag mig aldrig löjlig över business

Tack för att du bevisar vad jag nyss skrev

Tänk på våra trivselregler när ni postar, tack.

edit: Tråd rensad, ta era personliga diskussioner via PM med varandra, inte i forumet.

Senast redigerat 2014-10-09 22:13
Bevaka tråden