Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport extreme inget internet

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Din egen blid visar vad du kommer att få
Serien på 46.x.x.x är den du får från Internetleverantör ja och där är det alltid begränsat.

Ursprungligen av Borttaget:

Din egen blid visar vad du kommer att få
Serien på 46.x.x.x är den du får från Internetleverantör ja och där är det alltid begränsat.

https://dl.dropbox.com/s/fg2vui9zfx50qph/image.jpg

Jag får försöka lösa detta imorgon tusen tack för all hjälp igen

Senast redigerat 2018-07-23 10:42
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-15 02:35

Om du har trådlösa enheter så kör de nog mot något annat är din TC (mot Telias router?). Kolla SSID (det trådlösa nätverksnamnet).

Ursprungligen av kenjon:

Om du har trådlösa enheter så kör de nog mot något annat är din TC (mot Telias router?). Kolla SSID (det trådlösa nätverksnamnet).

Nu behöver jag att du formulerar dig lite för jag hängde inte med, TC är det routern från ISP:en? Det har jag ingen och mitt SSID vad gör det med mina trådlösa enheter? Eller ska jag kolla om dom är anslutna mot rätt nätverk? Det är dom och det sista jag kolla igår va xboxen och med den kunde jag ansluta de gamla nätverket men ingen internet åtkomst.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-15 09:18

TC är Time Capsule, men ser i rubriken att det är Airport Extreme du har (i detta fallet samma sak).
Så du är ansluten till din egen AE (verifiera detta med att slå av AE och se att det trådlösa nätverket försvinner).
Och du har ingen mer burk ansluten, bara din AE? Och rätt inställning enligt inlägg #32?
Testat att återställa den till fabriksinställningar och börja om från början?

Ursprungligen av kenjon:

TC är Time Capsule, men ser i rubriken att det är Airport Extreme du har (i detta fallet samma sak).
Så du är ansluten till din egen AE (verifiera detta med att slå av AE och se att det trådlösa nätverket försvinner).
Och du har ingen mer burk ansluten, bara din AE? Och rätt inställning enligt inlägg #32?
Testat att återställa den till fabriksinställningar och börja om från början?

Hej du. Jag fick det och fungera idag. Började med att min AE inte fick ip nummer, ringde bb2 supporten och fick till svar att det bara var att vänta på nytt ip (2h) men det fick jag inte, därför så ringde jag ytterligare och hamna då hos någon som skyllde på min nya hårdvara. Därför ringde jag Apple supporten och enligt dom fungerade min hårdvara eftersom den kunde dela internet när den var inställd på brygg läge. Apple supporten bad mig prata med min ISP och fråga om dom band upp MAC numrena till ip adresserna men efter och pratat med kundsupporten igen och frågat detta så fortsatte dom och skylla på fel på min AE.

Då skrev jag inlägget här för och få hjälp och det känner jag att jag fått så först och främst får jag tacka alla er som skrivit och hjälpt till.

Jag fick packa ner allt i två veckor efter jag drog på jobb. Men enheterna började krångla, internet försvann på min iPad (trodde dock de berodde på senaste uppdateringen ) men återfick internet på den innan jag åkte som försvann när jag kom hem, internet försvann på min Apple tv och min blue ray spelare men fick tillbaka internet på min Apple tv under dessa två veckor borta. Efter illerG tipsa om ip lease ringde jag supporten igen men det skulle jag göra själv med direkt kabel till macen eller ringa stadsnätet direkt.

Det fungerade inte med direkt kabel till macen (fungerade innan jag åkte på jobb)

Så efter hjälp av illerG igår kunde vi med all säkerhet konstatera att mina ip adresser va upptagna.

Ringde stadsnätet idag och fick informationen att det bara va ISP:er dom riktade sig till och jag fick återigen ringa bb2 för ip-lease. Men tack för att den på supporten va kunnig! Kan knappade på sin dator, konstaterade att mina ip adresser va upptagna och gjorde ip leasen. Bad mig och slå av min utrustning 10min och efter det erhöll jag ip på min AE. Kunde ansluta min iphone, våra två ipads och stora flickans Xbox utan några som helst problem.

Hade det inte varit för den senaste på bb2 supporten så hade jag bytt ISP.

Men spontana tanken är att hade jag kommit i kontakt med denna killen på supporten direkt hade det sparat mig en massa tid och krångel. Men jag kände för att skriva detta inlägg för hjälp när man inte fick rätt hjälp av supporten. Nu fungerar det som det ska. Dags och testa anslutningen. Men det va därför jag bytte för dåligt wifi nät när jag suttit i köket och i stora flickans rum. Ska se om jag behöver något för att förstärka signalen.

Jag vill iaf passa på och tacka alla för hjälp, tips och råd. Så mycket som jag lärt mig nu kunde jag inte innan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-15 12:44

Jag skulle nog hävda avdrag med en halv månadskostnad från BB2....

Ursprungligen av kenjon:

Jag skulle nog hävda avdrag med en halv månadskostnad från BB2....

Absolut skulle man försöka det, men jag känner då att tiden hemma med familjen faktiskt är mer värdefull ändå, hade jag haft det i tankarna när jag pratade med dom skulle jag kunna nämnt det men nu när det ändå är gjort och klart så spiller jag ingen mer tid på dom.

Man värdesätter tiden hemma och att det funkar mer när man spenderar ungefär halva tiden borta på jobb.

Det är underbart att se det löst sig till slut

Ursprungligen av Borttaget:

Det är underbart att se det löst sig till slut

Tusen tack för all hjälp och det va inte lite för mig

Senast redigerat 2018-07-23 10:42
Bevaka tråden