Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa nya iPhone 6/iPhone 6 Plus från UK? (2014)

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av simulacra:

Precis, och förbanna blinx för att set tar sån tid, men de kanske har blivit bättre sen jag beställde min 4:a genom dem, då tog det en månad innan jag fick telefonen.

Jaså, du måste haft otur. Jag betala direkt när jag såg min 4:a där, och fick den efter 2 dagar, hoppas det blir lika smidigt nu också

Free repacking service

You can enable/disable the Repacking service option, this choice will be applied to all you future shipments. Any modification will not be applied to your goods already awaiting shipping.
Repack my shipments
Do not repack my
Det är frågan hur gör ni

Jag har det påslaget, om de nu vill hålla på med sånt får de väl göra det, frågan är bara om det tar extra tid, telefonerna brukar ju packas rätt väl i Shenzen.

Ursprungligen av simulacra:

Jag har det påslaget, om de nu vill hålla på med sånt får de väl göra det, frågan är bara om det tar extra tid, telefonerna brukar ju packas rätt väl i Shenzen.

Jo ja tänkte det samma. Men har en 6: a antagligen när man ser ett fysiskt serie nummer. Bara hoppas linx uppdaterar fort så man kan betala frakten för snabb leverans. Min 5s åkte fram och åter till Danmark när den blev feldistruberad. Hoppas på bättre tur denna gång ??

Ganska roligt att läsa kommentarerna om/när telefonen kommer. Beställa via England - köpa från Apple osv.
Bara datum och årtal som skiljer - annars är det samma frågor - samma spekulationer sedan 5-6 år tillbaka.
Svårt att vänta 1 dag extra - 1-2 veckor extra. Helst vill man ha den innan den släpps/tillverkas. Det enda som är säkert - alla som vill köpa och har råd - kommer att få sitt ex inom en månad. Om 6 månader är den gammal och spekulationerna om nästa modell är i full gång. Däremellan skall det dessutom komma en klocka - och kanske en ny iPad. Människan är rolig. Tror jag kan vänta en månad till - och använda min 5S under tiden. Jag beställer den dagen den släpps i Sverige - antingen via Apple eller någon operatör.
Pulsen håller sig normal och hjärtat slår som vanligt. Trevlig stressfri helg till er alla.

Ursprungligen av adress@mac:

Ganska roligt att läsa kommentarerna om/när telefonen kommer. Beställa via England - köpa från Apple osv.
Bara datum och årtal som skiljer - annars är det samma frågor - samma spekulationer sedan 5-6 år tillbaka.
Svårt att vänta 1 dag extra - 1-2 veckor extra. Helst vill man ha den innan den släpps/tillverkas. Det enda som är säkert - alla som vill köpa och har råd - kommer att få sitt ex inom en månad. Om 6 månader är den gammal och spekulationerna om nästa modell är i full gång. Däremellan skall det dessutom komma en klocka - och kanske en ny iPad. Människan är rolig. Tror jag kan vänta en månad till - och använda min 5S under tiden. Jag beställer den dagen den släpps i Sverige - antingen via Apple eller någon operatör.
Pulsen håller sig normal och hjärtat slår som vanligt. Trevlig stressfri helg till er alla.

Det är ju jobbigt när man kommer in till jobbet och så har ngn där redan fått tag på sin nya lur.

Ursprungligen av westerlu77:

Det börja trappas upp nu när man vet att det blir event snart. Antar att det är fler som är sugna på UK- iphone via Borderlinx när iPhone 6 kommer. Eller?

Vad har ni för status på era beställningar i applestore?

Ursprungligen av adress@mac:

Ganska roligt att läsa kommentarerna om/när telefonen kommer. Beställa via England - köpa från Apple osv.
Bara datum och årtal som skiljer - annars är det samma frågor - samma spekulationer sedan 5-6 år tillbaka.
Svårt att vänta 1 dag extra - 1-2 veckor extra. Helst vill man ha den innan den släpps/tillverkas. Det enda som är säkert - alla som vill köpa och har råd - kommer att få sitt ex inom en månad. Om 6 månader är den gammal och spekulationerna om nästa modell är i full gång. Däremellan skall det dessutom komma en klocka - och kanske en ny iPad. Människan är rolig. Tror jag kan vänta en månad till - och använda min 5S under tiden. Jag beställer den dagen den släpps i Sverige - antingen via Apple eller någon operatör.
Pulsen håller sig normal och hjärtat slår som vanligt. Trevlig stressfri helg till er alla.

Hahaha. Du har helt rätt, MEN, det är ju halva grejen att sitta och uppdatera ordersidor, följa leveransen och vara nojjig över allt och inget.

Och ja, många av oss behöver säkerligen psykologisk hjälp...??

Ursprungligen av everlast:

Vad har ni för status på era beställningar i applestore?

Min har status: Processing items
Leveransdatum 29/9-2/10
iPhone 6 64GB grå
Fick orderbekräftelsen 10:05 12/9
Har tyvärr inget serienr ännu!

Kul om fler skriver sin status.

Min har status: Preparing for Dispatch
Leveransdatum 19/9
iPhone 6 Plus 64GB Space Grey
Fick orderbekräftelsen 09:39 12/9

Ursprungligen av westerlu77:

Det börja trappas upp nu när man vet att det blir event snart. Antar att det är fler som är sugna på UK- iphone via Borderlinx när iPhone 6 kommer. Eller?

Min har status: Processing items
Leveransdatum 19/9
iPhone 6 64GB Space Grey
Fick orderbekräftelsen 09:37 12/9

Pengarna är dragna från mitt konto.

Ursprungligen av kafferast:

Min har status: Preparing for Dispatch
Leveransdatum 19/9
iPhone 6 Plus 64GB Space Grey
Fick orderbekräftelsen 09:39 12/9

När ändrade din status?

Ursprungligen av everlast:

När ändrade din status?

Sent fredag eftermiddag.

Min är också prepared for dispatch med förväntad leverans den 19:e.
Jag har ett serienummer så jag har blivit tilldelad en enhet, jag beställde nog runt 09:45.

Är det bara mig Apple har försökt att ringa?
Ringde flertalet gånger från ett utländsk nummer när jag satt på föreläsning i fredags. Efter sista samtalet lämnade en representant ett meddelande på svenska att hon behövde komma i kontakt med mig angående min order. "Jag skickar över information om hur du kan kontakta mig på mail". Inget mail har kommit...

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2014-09-14 12:57
Ursprungligen av berntsson81:

Min har status: Processing items
Leveransdatum 29/9-2/10
iPhone 6 64GB grå
Fick orderbekräftelsen 10:05 12/9
Har tyvärr inget serienr ännu!

Kul om fler skriver sin status.

Min har status: Preparing for Dispatch
Leveransdatum 19/9
iPhone 6 16GB Gold
Fick orderbekräftelsen 09:37 12/9

Har även ett serienr på min i6:a
Även pengarna har blivit reserverade på mitt konto

Min status: Preparing for Dispatch
Leveransdatum 19/9
iPhone 6 16GB Silver
Orderbekräftelse 09:38
Har även ett serienr

Ursprungligen av simulacra:

Det är ju jobbigt när man kommer in till jobbet och så har ngn där redan fått tag på sin nya lur.

Mänskligt - och det är nog mycket det som det handlar om - att vara först - före alla andra jobb/kompisar.

Ursprungligen av adress@mac:

Mänskligt - och det är nog mycket det som det handlar om - att vara först - före alla andra jobb/kompisar.

indeed, det handlar om prestige

LONDON

de senaste åren har jag köpt via Borderlinx, men i år ville jag testa på något nytt, åker till London idag och köper på Apple Store på Fredag ska bli så grymt att uppleva stämningen vid släpp, istället för att uppdatera Borderlinx/DHL konstant i 3-4 dagar haha

iPhone 6 Space Gray 128Gb blir det för mig

Ursprungligen av tv_anton:

de senaste åren har jag köpt via Borderlinx, men i år ville jag testa på något nytt, åker till London idag och köper på Apple Store på Fredag ska bli så grymt att uppleva stämningen vid släpp, istället för att uppdatera Borderlinx/DHL konstant i 3-4 dagar haha

iPhone 6 Space Gray 128Gb blir det för mig

Jobbigt att åka till London när man kan åka till Malmö och få den på Lördagen utan någon kö

Ursprungligen av @ndreas:

Jobbigt att åka till London när man kan åka till Malmö och få den på Lördagen utan någon kö

Köa nja har den reserverad så glider bara in på Apple Store vid släpp och köper den + en resa till London låter mer lockande än Malmö

Nu har pengarna dragits och pga valet och kronans nedgång så kostade telefonen 200 spänn mer. Men det borde iaf betyda att den skickas snart.

Ursprungligen av simulacra:

Nu har pengarna dragits och pga valet och kronans nedgång så kostade telefonen 200 spänn mer. Men det borde iaf betyda att den skickas snart.

MIna pengar har också dragits, men statusen är fortfarande processing items.

Ursprungligen av everlast:

MIna pengar har också dragits, men statusen är fortfarande processing items.

När ska din vara framme då?

Ursprungligen av simulacra:

När ska din vara framme då?

19/9

Min är prepared for dispatch så den ligger nog på ngn pall som ska lastas på lastbilen för att köras till Shenzen.

Ursprungligen av simulacra:

Min är prepared for dispatch så den ligger nog på ngn pall som ska lastas på lastbilen för att köras till Shenzen.

Våra telefoner är redan i England eller Holland på ett lager.
Det är bara dom som beställer i USA som får sina direkt från Kina.

Ursprungligen av everlast:

Våra telefoner är redan i England eller Holland på ett lager.
Det är bara dom som beställer i USA som får sina direkt från Kina.

Kanske det, jag tycker mig minnas att jag har fått grejer skickade från Kina när jag beställt från Apple.

Ursprungligen av everlast:

Våra telefoner är redan i England eller Holland på ett lager.
Det är bara dom som beställer i USA som får sina direkt från Kina.

Hur är du säker på det? I fjol kom de från Kina när du beställde från UK. Jag har för mig att jag beställde på lanseringsdagen men minns inte riktigt. Däremot så skickades telefonen från Kina.

Nåväl, det ser ni snart på trackningen.

edit: råkade skriva klockan istället för telefonen tidigare... önskedröm?

Senast redigerat 2014-09-16 07:41
Bevaka tråden