Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Publik betaversion av Yosemite släpps imorgon

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Yosemite borde väl gå att installera på en separat partition utan att störa Mavericks?

  • Medlem
  • 2014-07-24 22:17
Ursprungligen av maskh:

Yosemite borde väl gå att installera på en separat partition utan att störa Mavericks?

Japp, det är så jag har gjort. Fungerar utan problem, kan välja vilken jag vill boota med CMD+R vid en omstart.

Läste någonstans att återställningspartitionen kan fuckas upp men det är inget jag bryr mig om.

Ursprungligen av Ljung:

Japp, det är så jag har gjort. Fungerar utan problem, kan välja vilken jag vill boota med CMD+R vid en omstart.
Läste någonstans att återställningspartitionen kan fuckas upp men det är inget jag bryr mig om.

Ja, den får väl lite fnatt eftersom den lägger säkert in filerna för Yosemite på återställningspartitionen.

Den löste koden automatisk och sedan ligger nerladdningen i App Store under köpt, för den som fortfarande undrar.
Har lagt min på en extra partition på HDD2 i min MBP, så den lär inte störa Maverick

Ser trevligt ut, tycker jag, men för att få ut fullt, så får vi vänta på iOS8
Ingen av de funktioner som har en koppling till ens iphone och ipad, lär funka innan dess.
Ser faktiskt också fram emot att "Bilder" kommer och att man kan använda iDrive fullt ut.
Annars ser jag inga större förändringar, eller har jag missat något?

GUI till CrashPlan verkar inte fungera, kraschar direkt, trots att CrashPlan ändå rullar på i bakgrunden som det ska.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-07-27 21:22

Tycker det fungerar bra överlag, förutom Safari som buggar sig rejält, låser sig ofta. Slutar öppna flikar osv

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-27 22:40

@Admin , Borde inte denna tråd slås ihop med tråden Publik betaversion av Yosemite släpps imorgon ?

  • Medlem
  • 2014-07-27 23:26
Ursprungligen av keptang:

GUI till CrashPlan verkar inte fungera, kraschar direkt, trots att CrashPlan ändå rullar på i bakgrunden som det ska.

Säger väl sig självt. Det är väl så det ska funka enligt deras affärsmodell? Varför skulle det heta CrashPlan om den inte är planerad att krascha?

Ursprungligen av Dalle:

Säger väl sig självt. Det är väl så det ska funka enligt deras affärsmodell? Varför skulle det heta CrashPlan om den inte är planerad att krascha?

Tänkte inte på det.

Ursprungligen av mattiL:

@Admin , Borde inte denna tråd slås ihop med tråden Publik betaversion av Yosemite släpps imorgon ?

Fixat! Det är dock ingen som lyssnar på @admin, amnäl inlägget eller pinga någon av oss (t.ex. @biberu) så ser vi det direkt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-07-28 15:07

OS X frågar om program som öppnats från en .dmg ska flyttas till programfoldern. Bra feature!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-28 15:24
Ursprungligen av joakimo:

OS X frågar om program som öppnats från en .dmg ska flyttas till programfoldern. Bra feature!

Det gjorde det innan Yosemite. I.o.f.s så körde jag med beta på Mavericks också och det kanske var skillnaden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-07-28 15:46
Ursprungligen av lappen71:

Det gjorde det innan Yosemite. I.o.f.s så körde jag med beta på Mavericks också och det kanske var skillnaden.

Ok, trodde detta var något nytt. Hade aldrig sett det hända tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-28 17:30
Ursprungligen av lappen71:

Det gjorde det innan Yosemite. I.o.f.s så körde jag med beta på Mavericks också och det kanske var skillnaden.

Ursprungligen av joakimo:

Ok, trodde detta var något nytt. Hade aldrig sett det hända tidigare.

Är det en funktion från Apple? Vet att vissa företag har fixat detta själva.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-28 17:58
Ursprungligen av acke:

Är det en funktion från Apple? Vet att vissa företag har fixat detta själva.

Det är en väldigt bra fråga och nu när du säger det så misstänker jag att det inte är OS X som ställer frågan utan respektive app.
För vad jag kommer ihåg får man inte frågan varje gång.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-07-28 19:18

Såg nu att det var på program som låg uppackade i Downloads-mappen där jag fick frågan. Dock fick jag inte meddelandet på alla program jag provade. Eftersom dialogrutorna skiljer sig åt är det nog inte en del av OS X.

  • Medlem
  • 2014-07-29 09:47
Ursprungligen av joakimo:

Såg nu att det var på program som låg uppackade i Downloads-mappen där jag fick frågan. Dock fick jag inte meddelandet på alla program jag provade. Eftersom dialogrutorna skiljer sig åt är det nog inte en del av OS X.

Det stämmer att det inte är en del av OS X. Däremot kan vem som helst använda det fritt i sitt program:

http://www.potionfactory.com/blog/2009/09/17/...
https://github.com/potionfactory/LetsMove/

Bevaka tråden