Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub den 16/10?

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-14 07:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ekelund
Johan: Fick vi dödliga tillgång till att komma in och kolla i lokalen?

Skulle vara väldigt kul

Kolla på sidan två i denna tråd

Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Göran, Nillon, undertecknad och du - nu är den det

Som sagt; om inget annat sägs så träffs vi 1840 utanför jvg stn, i dörrarna som vetter mot Börshuset.

/Charles

Kan vi inte ta en minibuss-taxi så är jag på as well. Priset blir väl det samma och om nån faller bort har vi fortfarande en full taxi..?

I så fall rullar Øresundståget in, om det mot förmodan är i tid, 18.35. Men räkna med 5-10 min försening... Det gör jag alltid...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-14 11:58

scooterbabe: Bara om du har på dig headsetet som du har på din avatar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Kan vi inte ta en minibuss-taxi så är jag på as well. Priset blir väl det samma och om nån faller bort har vi fortfarande en full taxi..?

I så fall rullar Øresundståget in, om det mot förmodan är i tid, 18.35. Men räkna med 5-10 min försening... Det gör jag alltid...

OK med mig så länge vi kan hitta en sådan direkt utanför centralen utan att beställa.

/Charles

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-14 13:07

Många av de taxis som står utanför stationen försöker luras, de förutsätter att man är turist.

Det skall kosta max 45kr. Fastpris. Inte taxameter. Om ni tar en "97" eller en "232323". Säger de att det är ett annat pris så ring deras central.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 14:36

Förena nytta med nöje!
Drick ölen på Malmö Stadion och se MFF spela mot Sporting Lissabon. Det kan väl vara en trevlig avslutning av rundturen, eller?
Ölmöjligheter i närheten är annars Buffén, La Colisé, Kamaki och en bit bort JP´s.
Micke

Eftersom det finns folk som inte är sportintresserade så låter inte stadion som någon bra idé. Men en krog där de visar matchen på tv är väl okej. Då kan ju vi som inte bryr oss så mycket sitta med ryggen mot tv:n.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-14 18:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke Rehn
Förena nytta med nöje!
Drick ölen på Malmö Stadion och se MFF spela mot Sporting Lissabon. Det kan väl vara en trevlig avslutning av rundturen, eller?
Ölmöjligheter i närheten är annars Buffén, La Colisé, Kamaki och en bit bort JP´s.
Micke

Först kollar vi in La Colisé och ser om det är nått att ha. Annars blir det JP´s

Eller nått...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-14 18:23

Eftersom invigningen endast är för dom som fått inbjudnings CDn så fixar jag in er. Därför ses vi kl 7 utanför.

Om nån är sen så slå en signal på 0708-123866.

Citat:

Skrevs ursprungligen av JohanK
Först kollar vi in La Colisé och ser om det är nått att ha. Annars blir det JP´s

Eller nått...

JPs! Burgare! Mums!

/Charles

Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
OK med mig så länge vi kan hitta en sådan direkt utanför centralen utan att beställa.

/Charles

Tågtider:

Lund C - Malmö C
1813-1828
1815-1831
1821-1838

Göran - jag siktar på att ta 1821 tåget.

mvh /Micke

Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
Många av de taxis som står utanför stationen försöker luras, de förutsätter att man är turist.

Det skall kosta max 45kr. Fastpris. Inte taxameter. Om ni tar en "97" eller en "232323". Säger de att det är ett annat pris så ring deras central.

Mange takk!

/Charles

  • Medlem
  • 2003-10-15 02:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av JohanK
Eftersom invigningen endast är för dom som fått inbjudnings CDn så fixar jag in er. Därför ses vi kl 7 utanför.

Om nån är sen så slå en signal på 0708-123866.

Så det är helt ok att dyka upp som "vanlig" 99macare? Även utan inbjudan?

Hoppas:confused:

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 08:49

Suck, stön och stånk!

Varje gång det anordnas 99MacPub i Malmö så slumpar det sig så att jag inte kan komma. Trist! Jag får skylla mig själv men jag SKA komma längre fram då det funkar bättre. Just den här gången var det ju x-tra intressant! Ha det så trevligt hör'ni!

Martin "uppgiven" Steffen

Den som är taxiansvarig från stationen, eller tror den kommer vara där först, kan ju provide:a sitt mobilnummer här så vi som kommer med tåg (speciellt de som åker Øresundståg) kan ringa och meddela ev förseningar...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-15 11:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dei
Så det är helt ok att dyka upp som "vanlig" 99macare? Även utan inbjudan?

Hoppas:confused:

Är du utanför kl 19 så kommer du in

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Den som är taxiansvarig från stationen, eller tror den kommer vara där först, kan ju provide:a sitt mobilnummer här så vi som kommer med tåg (speciellt de som åker Øresundståg) kan ringa och meddela ev förseningar...

Härmed provijdar jag mitt mobilnr: 0706 33 80 31

mvh /Mikael

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-15 12:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av JohanK
Är du utanför kl 19 så kommer du in

Kommer JohanK agera biffig dörrvakt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-15 13:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Kommer JohanK agera biffig dörrvakt?

Yes

  • Medlem
  • 2003-10-15 15:38

Toppen!

sånt tur man har.. bor 2 kv därifrån....
sez där:cool:

Då får man väl passa på att tacka Kullander för en trevlig smygtitt, Speedmania för utlottning av FW-case och speciellt Johan som var en nyckelperson i anordnandet av en mkt trevlig macpub!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-16 17:17

När kommer det upp bilder?

Ja tack för ännu en trevlig pub-kväll, kombinerad med Kullander Apple Concept Store premiär!

Om någon vet med sig att de glömde att betala för 68st "kvällens bulgariska öl" så kan de ju höra av sig. Vi som gick sist fick stå för det kalaset

  • Oregistrerad
  • 2003-10-17 22:21

Tur att jag inte var där kanske, så man slipper få skulden för 68st öl. Men vem f-n drack så mycker på en vardag?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-17 22:54

Den där bulgariska ölen var god... men jag fick bara en, sen fanns det inga fler kylda.

Bevaka tråden