Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine - Byta plats på disk och fortsätta använda

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ibra_apple:

Lösning på dina problem.

1. Det gör man automatiskt har hela mitt liv på den är inne på TC 5 x om dagen både med mina mobiler och MBP.
2.Tar c:a 5-10 sek.
3.Precis och det är bara det JAG är rädd om :), alla program dom få man har finns redan i hemmet.

Avfärdande av dina "lösningar":

1. Det är lätt att glömma. Och den anledningen är tillräcklig för att detta inte ska vara en metod att rekommendera till andra.
2. Jo, men 5-10 sekunder extra för varje gång du har ändrat i ett dokument blir ganska mycket över en livstid.
3. Har man en riktig backup, kan man vara igång igen väldigt snabbt efter en krasch. Med din metod måste man lägga många timmar på att installera om operativsystem och alla program, och att göra alla inställningar i alla program igen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Avfärdande av dina "lösningar":

1. Det är lätt att glömma. Och den anledningen är tillräcklig för att detta inte ska vara en metod att rekommendera till andra.
2. Jo, men 5-10 sekunder extra för varje gång du har ändrat i ett dokument blir ganska mycket över en livstid.
3. Har man en riktig backup, kan man vara igång väldigt snabbt efter en krasch. Du måste lägga många timmar på att installera om operativsystem och alla program, och att göra alla inställningar i alla program igen.

Svar till dina avfärdanden.
1.läs nedan
2. nej det är inte lätt att glömma för filerna man arbetar med ligger oftast redan kvar i TCn så stänger du ner sparas den per automatik.
3. där kan jag hålla med, MEN för MIG är det inget problem då jag inte använder mig av speciellt många program

Som sagt en BRA lösning för dom som vill slippa alla buggar, visst måste man tänka om lite men det är inte nanomatematik vi snackar om utan basicstuffs man måste tänka på.

Nu slutar jag följa denna tråd för jag har inget mer att tillägga, jag använder mig av TC på detta sätt, samtliga vänner jag känner som har TC kör den på samma sätt och ingen har haft problem eller klagar

cheers

Ursprungligen av ibra_apple:

1.läs nedan
2. nej det är inte lätt att glömma för filerna man arbetar med ligger oftast redan kvar i TCn så stänger du ner sparas den per automatik.
3. där kan jag hålla med, MEN för MIG är det inget problem då jag inte använder mig av speciellt många program

Du kan ju inte ens hålla reda på vilket nummer frågorna har. Din 2:a är ju svar på fråga 1.

Och vad betyder din 1:a - "läs nedan" var då?

Dokumenten ligger redan på TC? Betyder det att dokumenten enbart ligger på TC, att du öppnar dokumenten där, och jobbar med dem där? Då har du ju ingen backup alls. Jag trodde att du hade dokumenten på din dator, och sedan kopierade dem till din TC när du hade jobbat klart med dem. Oj oj, detta betyder ju att din metod är ännu sämre än vad vi först trodde, och ännu mer olämplig att rekommendera till andra.

Senast redigerat 2014-01-19 01:36
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-01-20 09:18
Ursprungligen av ibra_apple:

För vad jag kan se så finns det ingen tråd i detta forum som handlar om problem enligt min metod men däremot bugningar i tuggnings kopieringen ;);););)

Jag skulle säga att du har fel där. Alla som inte kör någon typ av automatisk backup använder sig av din metod. Och antalet inlägg på detta forum (och alla andra dator-forum) som gäller forlorad data efter hårddiskhaveri och där backup saknas är oöverskådlig. Att det finns problem med autmatisk backup är sant, men jag tror inte det är många trådar på forumet där folk har fölorat data trots att de trodde att de hade TM-backup.

Om man är strukturerad som du är och alltid kommer ihåg att göra sin backup då är allt ok, men tyvärr tror jag att det är väldigt få som den lösningen fungerar för annars skulle inte alla trådar om förlorad data finnas.

Bevaka tråden