Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifog - Ny "operatör" för fri surf och en del samtal/SMS

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av IngoX:

Fick mailerbjudande igår om att köpa upp till 10 aktieposter i Wifog, 1000 aktier per post á 900 kr. Märkligt erbjudande. Utan prospekt och helt omöjligt att bedöma företagets värde och framtida risk. Lite så man undrar om de saknar annonsörer och därför har akut likviditetskris för att kunna betala räkningen för att hyra in sig på 3:s nät. Har inte använt Wifog alls i år, funkar det fortfarande?
http://wifog.com/wifogaktien/

Ja, känns som man ska sno åt sig lite pengar och sen lägga ner, verkade väldigt oseriöst.
Men det funkar fortfarande vad jag vet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-10 17:45
Ursprungligen av IngoX:

Fick mailerbjudande igår om att köpa upp till 10 aktieposter i Wifog, 1000 aktier per post á 900 kr. Märkligt erbjudande. Utan prospekt och helt omöjligt att bedöma företagets värde och framtida risk. Lite så man undrar om de saknar annonsörer och därför har akut likviditetskris för att kunna betala räkningen för att hyra in sig på 3:s nät. Har inte använt Wifog alls i år, funkar det fortfarande?
http://wifog.com/wifogaktien/

Det funkar väl vad jag vet min dotter kör kortet i sin nalle.
Konstigt upplägg med aktie erbjudandet helt klart inget jag skulle hoppa på. Kom både SMS och mail erbjudande enligt min dotter.

Kan vara en tillfällig likviditetskris som du säger, märkbart är också att wifog ofta kör sin egen wifog reklam i reklam snuttarna som man påtvingas, det tyder ju knappast på att annonsörerna står på kö för att köpa reklam plats. Samtidigt är det ju för lätt att snabbspola fram reklamen om man inte vill se den för att snabbt komma ut på nätet igen, knappast något som är en hemlighet eller hjälper till att skaffa nya betalande reklam annonsörer för wifog .

Kollade upp Wifog snabbt inför aktie tecknings erbjudandet. Enligt deras egen reklam över 100000 användare av tjänsten påstår dom. så visst borde det va en attraktiv kundbas för närstående företag som vill köpa wifogs tjänster i framtiden men frågan är väl om man kan lita på dessa siffror och vilka är användarna av wifog korten?
Knappast en köpstark kundgrupp eller vad vet jag

Senast redigerat 2014-09-10 17:57

Dom har ju fortfarande inte kunna rulla ut 4G? Det var länge sen som det pratade om det. Kanske ett tecken på att inte köpa aktier?

Bevaka tråden