Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

89.000 meg och 5 laxar

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nils Holmlöv
En motfråga, eftersom Macnytt tydligen vinnlägger sig om att rapportera om sån't som angår många Macanvändare: Här på 99mac har man rapporterat om uppryckningen på macworld.se. Det har ni däremot inte gjort på macnytt (vad jag sett iaf). MacWorld är ju ändå Sveriges största Macnyhetssajt, och når ut till otroligt många Macanvändare - vore det (för att kopiera en vanlig uppmaning) inte intressant information även för era besökare? Om inte, hur resonerar du?

Det var en intressant motfråga. Nu vet jag inte om man kan gå in på just en "nyhet" som jag valt att inte publicera eftersom det hela handlade om hurvida vi informerade våra läsare om att det finns mer för en Macanvändare där ute, men jag ska ge dig ett svar ändå.

Jag valde att inte publicera den nyheten eftersom MacWorld har lovat sina läsare så mycket, men gett så lite av det. Upprepade gånger har du talat om det mervärde läsarna ska få efter det att ni låst siten för icke prenumenanter men vad jag kan se så har inte speciellt mycket hänt på den fronten, utan istället har ni flertalet gånger "belönat" betalande läsare genom att låtit bli att lägga ut nyheter på er webb under flera dagar av olika anledningar. Oavsett vad anledningarna nu har varit så borde det alltid finnas någon på hela IDG som kan lägga en timme på att lägga ut ett par nyheter.

Med detta i bakfickan så valde jag att vänta med att publicera denna nyheten innan dess vi sett att det faktiskt blir någon förbättring för läsarna och Mac-sverige.

Men jag måste säga att jag tycker att det var väldigt bra att ni öppnade ert nya forum och skrev därför genast om det och genom detta fick ni många nya registrerade medlemmar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Patric Malm
Med detta i bakfickan så valde jag att vänta med att publicera denna nyheten innan dess vi sett att det faktiskt blir någon förbättring för läsarna och Mac-sverige.

Hur länge anser du att det måste gå innan man kan konstatera att det skett en förändring? Och är det i så fall fortfarande en nyhet? Missförstå mig inte, jag förstår om du inte rapporterar om det, och din tveksamhet är befogad.

Jag ville bara påminna dig om att det inte alldeles enkelt med nyhetsvärdering, och att det inte behöver ha ett dugg att göra med om det är en konkurrent eller inte det handlar om.

Angående medlemmar så tackar jag naturligtvis för de som du skickade åt vårt håll. Liksom de som vi fick från 99mac, macprat och alla de som faktiskt var medlemmar i det gamla forumet...

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-11 15:15

Mina herrar, utan och lägga i några värderingar (flikar fram alla tre sidorna varje morgon) så vill jag bara påminna om det välkända faktum att man tolkar inläggen så som sin egen sinnesstämning är just då, således borde ni ta en fika och diskutera detta mellan 6 ögon, ni är trots allt, tre av Sveriges fyra mäktigaste Mac personligheter, och det vore trist om det skulle skapas rivalitet på grund av vanligt förekommande missförstånd som alltid sker via textbaserad kommunikation.

vänliga hälsningar
/P

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-10-11 15:39

Jag håller med Peter, och tycker nog att det inte får bli pajkastning mellan sajterna.

Det jag tycker är trevligt är att alla tre finns, och att respektive ansvarig faktiskt håller koll på de andra. Att fajtas internt inom macvärlden tycker jag är att slösa energi i onödan. Rikta den mot den mörka sidan istället.

I övrigt tror jag nog att det är många som hänger på alla sajterna dagligen, men har en som en favorit. Alla är unika och har sin specialitet.

Låt inte rivaliteten ta överhanden! Vi är alla på samma sida.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Patric Malm
Både 99mac och MacNytt skriver ut om händelser i Mac-världen, oavsett om det är MacWorld med IDG, MacNytt, 99mac eller någon av sveriges andra MUGar som händelsen sker, medans ni sitter med skygglappar och bara koncenterar er på er själva.

Med tanke på att vi på MacWorld fått så mycket klagomål på att vi aldrig skriver om er, och att ni berömmer er själva för att skriva om händelser som är intressanta för Macanvändare oavsett vem som håller i dom, så är det lite intressant att notera att det varit dödstyst om vår adventskalender med massor av priser, både här och på Macnytt.

Hur är det egentligen med konkurrentbevakningen?;)

  • Oregistrerad
  • 2003-12-04 12:48

det är väl bara för att ingen på 99mac har vunnit någonting? hehe

Sant sant. En miss. Men att skicka ett tips till MacNytt och 99mac hade kanske gjort susen.
Precis som dom flesta ÅF har lärt sig att om man tipsar siterna så är det större chans att man skriver om dom.

I MacWorlds falls å skriver ni inte, oavsett tips eller inte.

Men som jag sagt tidigare. Jag tycker att MacWorlds nyhetsrapportering på Webben har blivit kanon nu!!! Grattis Nils!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nils Holmlöv
Med tanke på att vi på MacWorld fått så mycket klagomål på att vi aldrig skriver om er, och att ni berömmer er själva för att skriva om händelser som är intressanta för Macanvändare oavsett vem som håller i dom, så är det lite intressant att notera att det varit dödstyst om vår adventskalender med massor av priser, både här och på Macnytt.

Hur är det egentligen med konkurrentbevakningen?;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Patric Malm
Sant sant. En miss. Men att skicka ett tips till MacNytt och 99mac hade kanske gjort susen.

Du kan betrakta det här som ett tips - det är 21 priser kvar inklusive de Creature-högtalare vi lottar ut idag:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nils Holmlöv
Du kan betrakta det här som ett tips - det är 21 priser kvar inklusive de Creature-högtalare vi lottar ut idag:D

Nyhet om MacWorlds kalender på MacNytt

Jag har inte sett att ni hade någon kalender - du eller Leijon kan ju bara slå en signal (som jag brukar göra) när det är något. Jag finns på 08-612 90 20 oftast.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag har inte sett att ni hade någon kalender - du eller Leijon kan ju bara slå en signal (som jag brukar göra) när det är något. Jag finns på 08-612 90 20 oftast.

Ärligt talat, jag har faktiskt inte ett problem med att ni inte skriver om oss. Det här var mer ett sätt att retas lite, eftersom ni ju faktiskt skröt en del om hur neutrala ni var i er nyhetsbevakning ...

Åjo, lite problem har du väl av att vi inte skriver? Skyrriga då?

Sitter är och tänker lite. Fy fan vilken trio vi är Holmlöv, björnström och jag själv *skrattar* Snacka om tre olika personligheter och siter. Det är kanske tur det.

Jag tror faktiskt inte att vi konkurrerar med varann så mycket, vi tre. Vi har ganska olika siter och framför allt olika typer av läsare.

Jaja, nog skitsnackat här! tja!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nils Holmlöv
Ärligt talat, jag har faktiskt inte ett problem med att ni inte skriver om oss. Det här var mer ett sätt att retas lite, eftersom ni ju faktiskt skröt en del om hur neutrala ni var i er nyhetsbevakning ...

Förväntar du dig en kram nu?

Du blir så jobbig när du har fått en kram, så jag tror att jag står över.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Förväntar du dig en kram nu?

Nu ska vi vara snälla, det är snart jul. Jag tycker att Macworld har gjort en ordentlig uppryckning, nyhetsrapporteringen är helt OK, många gånger är det nyheter som jag själv inte har haft en aning om, trots timmar framför datorn varje dag. Macnytt har sin charm och sina +. 99mac likaså. Det är som PM skrev, de tre har alla sitt berättigande. Må alla samsas och finna sin nisch.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-07 00:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Patric Malm
Jag tror faktiskt inte att vi konkurrerar med varann så mycket, vi tre. Vi har ganska olika siter och framför allt olika typer av läsare.

Ere lugnt om jag fortsätter att vara medlem på båda sajterna Patric? Jag kan låtsas att jag är "olika typer av läsare" när jag besöker dem om du vill?

Ärligt talat tycker jag att dessa tre sajter kompletterar varandra aldeles ypperligt.

Mja, okejdå

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Ere lugnt om jag fortsätter att vara medlem på båda sajterna Patric? Jag kan låtsas att jag är "olika typer av läsare" när jag besöker dem om du vill?

Ärligt talat tycker jag att dessa tre sajter kompletterar varandra aldeles ypperligt.

Bevaka tråden