Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple testar Iphone-skärmar upp till 6-tum"

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-09-10 12:03

Vad man än tänker, så är det naturligt att Apple provar olika skärmstorlekar, hur ska de annars kunna utveckla produkter? Jag minns hur det kom fram att Jobs provat olika iPad-storlekar från sjuksängen och kommit fram till att han gillar 9,7" bäst. Antagligen testade de 7", 11", 13", 15" och allt däremellan.

Likadant gör de såklart med iPhone. De testade antagligen en penna när de utvecklad iPhone från början men beslutade sig för att det inte funkar bra. Alla företag testar ALLT de kan komma på när de utvecklar sina produkter, hur blir de annars bra.

Men personligen ser jag faktiskt inget behov av att uppdatera min 4S, även om det vore coolt med en 5S. Jag gillar skärmstorleken för det är en telefon som är dess främsta användningsområde. Inte en netbook eller iPad. Att jag råkar kunna skicka mail, surfa och ladda ner appar på den ser jag bara som ett plus.

Jag förstår inte varför det skulle vara problematiskt att GUI sett likadant ut i 6 år. De saker som tidigare gjort att tillverkare ändrat i GUI har varit saker som större skärm, högre upplösning, färgskärm, etc. Sony Ericsson-telefoner från 2010 hade ju samma GUI som t68 från 2003, men jag hörde aldrig någon klaga över det.

Och hur mycket har Android-gui förändrats? Jag har inte full koll, men det har väl knappast kommit några revolutionerande ändringar där heller? Jag skulle inte kalla kosmetiska förändringar för ändrat GUI. iOS GUI fungerar faktiskt väldigt bra tycker jag. Men det ska bli trevligt med det nya utseendet och några av de "nya" funktioner det medför.

EDIT: Just det, Airdrop är ju nytt i iOS7. Är inte det en rätt stor grej? Det andra är ju mest förbättringar av existerande funktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-12 15:26

Det här tycker jag är fint, från Mobil.se:
"Egentligen räcker det med 4", men så fort man har haft något större går det inte att backa. Det är som med TV, man är nöjd tills man ökat storleken."
Ändå roligt med prylnerdar som OMÖJLIGT kan fatta varför folk inte vill ha det största som finns. Det räcker med mindre men något utanför deras kontroll kräver större och senaste. Herregud..

Bevaka tråden