Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chromecast från Google - Googles svar på AirPlay

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-08-01 09:09
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-01 09:20
Ursprungligen av lasselu:

Jag förstår inte artikeln. Vad har Google gjort med Chromecast som är så innovativt? Det är fortfarande en "geek tool" i ett beta-stadie. Du kan spegla ditt kontent från dator / padda / telefon. Vad är så innovativt? Samma sak som AirPlay i stort sätt, vissa saker är bättre än en AppleTV andra saker mer begränsade.

Crack är något artikel skriventen går på tror jag. Crack the code gör det bolaget som revolutionerar rörlig mediakonsumtion på samma vis Apple revolutionerade smart phones.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag förstår inte artikeln. Vad har Google gjort med Chromecast som är så innovativt? Det är fortfarande en "geek tool" i ett beta-stadie. Du kan spegla ditt kontent från dator / padda / telefon. Vad är så innovativt? Samma sak som AirPlay i stort sätt, vissa saker är bättre än en AppleTV andra saker mer begränsade.

Crack är något artikel skriventen går på tror jag. Crack the code gör det bolaget som revolutionerar rörlig mediakonsumtion på samma vis Apple revolutionerade smart phones.

Det är väl just detta skribenten menar, inte så svårt att förstå imho;

Citat:

When Steve Jobs spoke of the "simplest user interface you could imagine," he might have been referring to the very same UI that Google delivered for Chromecast. As mentioned before, the product comes with no dedicated remote control and connects to the many devices one normally has by their side when watching TV. In fact, any device on the Wi-Fi network can operate the Chromecast, which makes party viewing far more enjoyable than passing remotes or huddling around a laptop. What could be simpler?

Time will tell..

  • Medlem
  • International user
  • 2013-08-01 22:53
Ursprungligen av keptang:

Du läste alltså inte inlägget ovan ditt.

Känns ganska fail att behöva streama allt via Chrome...

Ursprungligen av zappee:

Känns ganska fail att behöva streama allt via Chrome...

Netflix, YouTube fungerar OOTB redan från flera plattformar så jag vet inte var du får "att behöva streama allt via Chrome..." ifrån?
Beror på vilka ögon man använder möjligen för att tyda det på det sättet..

Själv så gillar jag valfrihet och konkurrens, men alla gör inte det.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-08-02 18:10
Ursprungligen av keptang:

Netflix, YouTube fungerar OOTB redan från flera plattformar så jag vet inte var du får "att behöva streama allt via Chrome..." ifrån?
Beror på vilka ögon man använder möjligen för att tyda det på det sättet..

Själv så gillar jag valfrihet och konkurrens, men alla gör inte det.

Jag pratade givetvis fortfarande om lokal media...

Chippet i Chromecast (Armada 1500-mini) har stöd för en imponerande lista av codecs.

Citat:

-H.264 high profile @ Level 4.1, 4.2 and 5
-VC-1
-MPEG2/4
-WMV9 MP
-VP6/8 SD & HD
-DIVX-HD

-Dolby Digital (AC3)
-Dolby Digital Plus
-Dolby TrueHD
-DTS HD-MA
-DTS digital surround
-DTS-HD
-AAC/AAC+
-WMA
-MPEG1 Layer 1/2/3, MPEG2 Layer 2, AC3, E-AC3, HE-AAC v1L2 & v2L4, MPEG2-LC
-MP3, MPEG audio
-AC3 & DTS encode over SPDIF

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-08 19:22
Ursprungligen av keptang:

Chippet i Chromecast (Armada 1500-mini) har stöd för en imponerande lista av codecs.

Sweet! Hoppas det faktiskt funkar också med givna standarder, i sådant fall har de ett potentiellt guldkorn!

Pallar den strömma rippad BluRay över WiFi tro (dvs ej krypterad H264)?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-27 14:01

Vad tycker ni om Chromecast nu??

http://array.se/nyheter/google-sparrar-stromn...

Ursprungligen av lappen71:

Vad tycker ni om Chromecast nu??

http://array.se/nyheter/google-sparrar-stromn...

Förändrar ingenting vad jag tycker om Chromecast nu!!
http://9to5google.com/2013/08/27/chromecast-s...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-27 18:30
Ursprungligen av keptang:

Förändrar ingenting vad jag tycker om Chromecast nu!!
http://9to5google.com/2013/08/27/chromecast-s...

Ja vi kommer märka hur det blir i framtiden

Ursprungligen av lappen71:

Ja vi kommer märka hur det blir i framtiden

Ja absolut.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2014-04-13 10:22
Ursprungligen av Erik.dv:

http://www.techhive.com/article/2045146/hands...

AppleTV har klart förmågan att göra mycket mer än ovan även om Chromecast är en intressant produkt.

Problemet med Apple TV - åtminstone min - är att det inte händer så mycket där. iTunes, Netflix. Thats it. Bra bild, solid kvalite, enkel att hantera, lite lag, men som sagt klent urval. Chromecast däremot - explosiv utveckling, många möjligheter.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-13 10:26
Ursprungligen av torjo:

Problemet med Apple TV - åtminstone min - är att det inte händer så mycket där. iTunes, Netflix. Thats it. Bra bild, solid kvalite, enkel att hantera, lite lag, men som sagt klent urval. Chromecast däremot - explosiv utveckling, många möjligheter.

Kan inte sen någon fördel med Chromecast kontra ATV för med Chromecast så måste man använda en iPhone/iPad.
Skulle jag vilja göra dom saker som man kan göra med Chromecast gör jag det med min ATV OCH en iPhone.
Det kanalutbud som finns på ATV eller Chromcast har aldrig varit av intresse för mig och kan inte tänka mig att det är av intresse för många alls i sverige.

Bevaka tråden