Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backupsystem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I samband med köp av en MBP så köper jag en ny extern hårddisk, på 2TB. Hade tänkt partitionera den och använda en del till TM backups och den andra delen till media filer som inte får plats på den interna hårddisken.

Har läst lite andra trådar, och tror att detta går att göra, men är detta det bästa alternativet som backup system? (Havererar disken förlorar jag ju inte bara backups utan även mediafilerna). Någon rekommenderade att ha en disk för, i mitt fall då, mediafilerna, och en disk för TM backups.

Ha definitivt backup i ett separat system och dimensionera så att all data och åtminstone viss historik får plats. Kombinera exempelvis med en Time Capsule eller NAS som står separat, gärna i annan brandcell. Om möjligt kombinera med TNO-baserad offsite-backup.

Jag funderade på en Time Capsule men måste erkänna att jag inte kan säga vad skillnaden på den nya och den gamla är. Ska jag kolla på en "Time Capsule 2TB Hard Drive" eller en "Apple Airport Time Capsule 802.11AC 2 TB"?

Inte så inne på det tekniska. Än!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-06-30 12:56

Den nyare 802.11AC har stöd för snabbare trådlösa nätverk (det finns flera typer, A/B/G/N och nu AC), mera fart med andra ord.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-03 13:11

Och mycket större/klumpigare i mina ögon.
Den gamla kunde man montera snyggt på väggen, den nya måste stå upp….

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-07-03 20:34
Ursprungligen av John A:

...TNO-baserad offsite-backup.

-TNO vaddå?

1
Bevaka tråden