Ursprungligen av jontah:

Jag har alltid skype igång för jag snackar med en proddpoolare där och collabar med honom så vi skickar grejer till varandra hela tiden osv.

Annars har jag inte igång något vad jag vet. Alla program är iaf avstängda. Men ärligt talat, lets face it, min processor duger inte, den är för klen.. i och med att min är en tidig 2011 är det väl en sandy bridge? jag tror helt enkelt det är så, eftersom det strular i alla DAWs jag använder.. :/ sjukt trist.

Ursäkta att jag lägger mig i, men du testar inte det andra medlemmar ber dig testa!
Din processor är inte för klen! vad ska du köpa istället? en Ivy Bridge? den är 5% snabbare visst den kommer med högre hastigheter och kommer då automatiskt vara ännu snabbare!
Löser 20lapp ditt problem kör på!
Men det är något annat som strular!

Jag skulle testa som dom andra trevliga medlemmarna på detta fina Forum skriver gör en ny användare, testa ominstallation igen! testa på din mors dator, testa med att byta hårddisk testa testa testa!!!

Din dator är inte dålig! Sandy är en grymt bra processor!

Sedan som vissa säger du har 931 trådar 140 processer!!!!!!!! OMG säger jag! och jag sitter på en I7 2,7 16GB ram retina. det segar ner det mesta! så NÅGOT är fel!

Ett litet tips är att även kolla temps på din dator för blir processorn för varm med max kylning så kommer processorn att klocka ner sig till lägsta 600 mhz sedan dö men kolla temps.