Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan MacBook Pro 13'' Retina generera 2560x1440 upplösning?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av fransisak:

Uppfattningen jag fått när jag läst på är att även om jag kör en kabel utan adapter (Mini Display Port - Display Port) så klarar inte datorn att skicka en 1440 signal pga grafikkortet. Därför går det för er som har Retina, för d har bättre prestanda. Så jag får helt enkelt köpa den dyrare, och lämna tillbaka det jag köpt nu. Får ju öppet köp på Apple Store trots bruten förpackning så det är ju bara att testa sig fram. Men tack för all hjälp

MackBook Pro 13" mid 2009

https://support.apple.com/kb/SP541?locale=en_...

Graphics and video support
NVIDIA GeForce 9400M graphics processor with 256MB of DDR3 SDRAM shared with main memory3
Dual display and video mirroring: Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to 2560 by 1600 pixels on an external display, both at millions of colors
Built-in iSight camera
Mini DisplayPort
Pure digital video output
DVI output using Mini DisplayPort to DVI Adapter (optional)

VGA output using Mini DisplayPort to VGA Adapter (optional)

Dual-link DVI output using Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter supports 30-inch Apple Cinema HD Display (optional)

Philips 272C4

Philips 272C4 at 27in and high resolution with 2560 x 1440 pixels.

Så det ska funka.

Ursprungligen av JoelBurman:

Finns inte en chans att du får ut 1080p på HDMI det har ju nämnts tidigare i tråden. Det finns väl inte MacBooks med HDMI 2.0 ute ännu.

Öhum, 1080 är väl inget att hänga i granen nu för tiden, och inte kräver det HDMI 2.0?

o_O

Märk väl att början av tråden är från 2013.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag märkte samma sak i dag. Macbook Pro 15" late 2014 och dell-skärm på 2560x1440. Över HDMI lyckades i alla fall inte jag klämma ut mer än 1080p.

Dock har jag läst att det ska gå i windows, men det slipper man ju helst. Än märkligare är att det enligt Apple själva ska gå att kabla ut 4K över HDMI, men alltså inte denna mellanupplösningen.

Får väl investera i en (mini)displayport-kabel.

Ursprungligen av JoelBurman:

Finns inte en chans att du får ut 1080p på HDMI det har ju nämnts tidigare i tråden. Det finns väl inte MacBooks med HDMI 2.0 ute ännu.

Grabbar! Skilj på grafikort-/skärm-upplösning och video-upplösning för TV/Film!

Jag kör Thunderbolt -> DP för min 27'' funkar absolut att köra 2560x1440.

Sorry skrev fel i mit förra inlägg syftade ju på 2500 upplösningen och att den är omöjlig att få ut via HDMI.

Bevaka tråden