Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta 4S mot Iphone 5

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har idag en 4S som jag är nöjd med men är sugen på en Iphone 5.

Tanken är att frun får ta över 4S:en men jag vet inte hur jag ska motivera mig själv till ett byte

Är 5:an bättre så att det motiverar ett byte eller ?

Ursprungligen av fredrikse:

Har idag en 4S som jag är nöjd med men är sugen på en Iphone 5.

Tanken är att frun får ta över 4S:en men jag vet inte hur jag ska motivera mig själv till ett byte

Är 5:an bättre så att det motiverar ett byte eller ?

Ja!

Antar att det är de du vill höra, men ärligt talat så ger du ingen info om varför du ska byta upp dig förutom att din fru ska ta din iPhone 4S. Inget om att du tex behöver en större skärm, snabbare lur eller bättre kamera.

Behöver du inte byta upp dig - varför då göra det?

Jag måste inte byta men när jag blir så här sugen på något har jag svårt att släppa det ;-). Känner bara att det finns en risk att jag blir besviken om inte 5:an är bättre än 4:an. Det är ju trots allt ganska mycket pengar i en 5:a.

Bara att byta.

Tänkte i samma banor som du gör, och köpte mig en 5a som en slags "tröstsak" när jag fick sparken från mitt jobb (där jag nu är tillbaka). Den blev köpt kontant och används med mitt nuvarande abonnemang som jag tog när jag köpte min gamla 4S. Jag kan ibland tänka/känna att det kanske var lite onödigt men jag gillar verkligen 5an. Det känns som att jag har bättre täckning (Tre) och den känns bra mycket fräschare än 4(s). Känns mycket tunnare och lättare än vad man tror, det märks när jag hjälper tjejen med hennes 4S och den är bra mycket snyggare också, i mitt tycke. Den lite större skärmen märks det också skillnad på, speciellt när man provar använda tjejens 4S. Dessutom så känns det alltid kul att ha det senaste.

Jag bytte för ca 3 månader sedan. Skulle jag ha tanken IDAG så hade jag kanske avvaktat till 5S som lär komma i sommar/höst men mitt abonnemang går ändå ut då så kanske blir en sådan istället hehe.

Ursprungligen av keptang:

Bara att byta.

För att den är så mycket bättre eller bara för att stilla mitt ha begär ;-).

Ursprungligen av fredrikse:

För att den är så mycket bättre eller bara för att stilla mitt ha begär ;-).

Både och naturligtvis.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-03-28 22:45
Ursprungligen av fredrikse:

Har idag en 4S som jag är nöjd med men är sugen på en Iphone 5.

Tanken är att frun får ta över 4S:en men jag vet inte hur jag ska motivera mig själv till ett byte

Är 5:an bättre så att det motiverar ett byte eller ?

Tänk så här istället: din fru är värd en 4S och som en bieffekt uppgraderar du till en 5:a, den filosofin har jag med alla prylar, hela familjen får mina prylar och alla blir nöjda och jag med eftersom jag alltid hamnar med det senaste...;D

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-03-28 22:49

Jag tycker att din fru ska få en ny iPhone 5, det är hon värd. Varför ska alltid fruar och flickvänner få en massa avdankat skit.

@ iamfille

Känner igen det där

Hur fungerar det att synka kontakter,kalender mot google idag ? Kan man fortfarande sätta upp gmail som ett exchangekonto ? Frun kör just nu en Android och vill nog gärna ha över kontakterna till 4S:en på ett smidigt sätt, vänta förresten det är ju jag som vill få över hennes kontakter smidigt

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-28 22:54

Min arbetsgivare vill byta ut min 4S mot en 5:a.
Jag sa ”näää.. den här funkar bra och jag behöver inte mer än detta för att fixa vad jag ska”.

Det betyder att jag istället kanske kan byta bort min 4S mot en 5S då det är dags. Smart, va?

Ursprungligen av Mija:

Jag tycker att din fru ska få en ny iPhone 5, det är hon värd. Varför ska alltid fruar och flickvänner få en massa avdankat skit.

Inte på något sätt osant men fördelen ( för mig ) är att hon är inte lika prylgalen som jag är så hon är inte intresserad på det sättet.

Ursprungligen av Hjopek:

Tänk så här istället: din fru är värd en 4S och som en bieffekt uppgraderar du till en 5:a, den filosofin har jag med alla prylar, hela familjen får mina prylar och alla blir nöjda och jag med eftersom jag alltid hamnar med det senaste...;D

Fungerar på samma sätt i mitt hushåll , problemet jag har är att jag på samma gång är lite snål och därav min vånda

Ursprungligen av filuren:

Det betyder att jag istället kanske kan byta bort min 4S mot en 5S då det är dags. Smart, va?

Mycket smart och där finns även en liten oro hos mig. Hatar att köpa något som snart ska uppdateras men så är det ju alltid i elektronikens värld och definitivt i telefonernas värld.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-03-28 23:07
Ursprungligen av fredrikse:

Fungerar på samma sätt i mitt hushåll , problemet jag har är att jag på samma gång är lite snål och därav min vånda

Mitt bästa råd: Var aldrig snål mot en partner.
Mitt näst bästa råd: Var aldrig snål mot en partner.
Därefter: .. ja, du fattar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-28 23:39
Ursprungligen av Hjopek:

Tänk så här istället: din fru är värd en 4S och som en bieffekt uppgraderar du till en 5:a, den filosofin har jag med alla prylar, hela familjen får mina prylar och alla blir nöjda och jag med eftersom jag alltid hamnar med det senaste...;D

OT: Samma strategi här... Men som en god vän som äger ett däckföretag berättade. En man kom in och köpte nya vinterdäck. Mannen frågade samtidigt om det fanns några begagnade som han kunde köpa åt hustrun. Hon körde ändå inte så mycket... Vännen blev rasande och lyckades efter ett utbrott sälja 8 nya däck..:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-28 23:41

Som svar på själva frågan så är det en bättre lur. Snabbare framförallt. Och lättare! Kanske ingen revolution dock. Just nu skulle jag definitivt vänta på 5S

Alltså vad får er att tro att 5S kommer i sommar? Oktober är det alldeles säkert dags. Teoretiskt och med lite historieperspektiv...

IOS 7 presenteras på WWDC i juni.
IPhone 5S presenteras i september.

Där har ni det.

Angående köpet av 5:an. Köp den. 5:an är bättre, mycket bättre än 4S. I alla avseende faktiskt.

Själv förhandsbokade jag en 32GB och fick den i oktober, tror jag, var så nöjd att jag köpte en 64GB och gav 32GB till min fru i julklapp. Inte för att hon brydde sig så mycket men nu hade hon inte bytt ut den mot något. Så det är upp till dig. Men bytet från 4S till 5 är inte lika stort som från 4 till 5. Där är skillnaderna enorma.

Lite OT kanske men har du övervägt andra telefoner?

Själv gav jag min 4S till min fru för ett par månader sedan och köpte en Nexus 4 istället. Där kan man snacka skillnad! Inte för att jag tycker illa om iPhone på något sätt - har haft både 3G, 3GS och 4S - men ärligt talat är det inte så mycket "ny pryl" över ännu en iOS-produkt, så jag ville testa någonting helt annorlunda och efter ett par fumliga veckor i början måste jag säga att jag är helnöjd.

Visst - typsnittet och kvalitetskänslan lämnar en del övrigt att önska när man är van vid Apples grejer, men för mig som tekniknörd är det ändå värt det eftersom man kan göra så mycket mer. Och omväxling förnöjer helt klart. (Därmed inte sagt att jag inte byter tillbaka till iPhone i framtiden).

Ursprungligen av billyjam:

Lite OT kanske men har du övervägt andra telefoner?

Själv gav jag min 4S till min fru för ett par månader sedan och köpte en Nexus 4 istället. Där kan man snacka skillnad! Inte för att jag tycker illa om iPhone på något sätt - har haft både 3G, 3GS och 4S - men ärligt talat är det inte så mycket "ny pryl" över ännu en iOS-produkt, så jag ville testa någonting helt annorlunda och efter ett par fumliga veckor i början måste jag säga att jag är helnöjd.

Visst - typsnittet och kvalitetskänslan lämnar en del övrigt att önska när man är van vid Apples grejer, men för mig som tekniknörd är det ändå värt det eftersom man kan göra så mycket mer. Och omväxling förnöjer helt klart. (Därmed inte sagt att jag inte byter tillbaka till iPhone i framtiden).

Har även en Nexus 4 via jobbet, 4S:en använder jag privat. Jag gillar båda systemen men överlag är jag mest för Android.

Ursprungligen av fredrikse:

Har även en Nexus 4 via jobbet, 4S:en använder jag privat. Jag gillar båda systemen men överlag är jag mest för Android.

Om du är mest för Android vet jag inte varför du funderar på iphone 5.

Gillar som sagt båda systemen och vill inte låsa mig till ett system. Tycker det är kul
att variera mig. Är inget fanboy av något OS utan ser fördelarna med båda.

Android telefonen byter jag med jämna mellanrum via jobbet så
där har jag möjligheten att ha det senaste utan att det kostar mig personligen något.

Iphonen använder jag på mitt tvillingkort "privat" så att säga.

Gillar att hålla mig uppdaterad på telefonfronten och är självklart lite pryltokig )

Ursprungligen av fredrikse:

Gillar som sagt båda systemen och vill inte låsa mig till ett system. Tycker det är kul
att variera mig. Är inget fanboy av något OS utan ser fördelarna med båda.

Android telefonen byter jag med jämna mellanrum via jobbet så
där har jag möjligheten att ha det senaste utan att det kostar mig personligen något.

Iphonen använder jag på mitt tvillingkort "privat" så att säga.

Gillar att hålla mig uppdaterad på telefonfronten och är självklart lite pryltokig )

Jaja jag förstår dig köpte en Optimus G enbart för att testa Android och 4G men ja. Det är astronomisk skillnad i känsla.

Hade jag kunnat, och inte blivit hängd av frun, så hade jag nog valt att köpa BlackBerry Z10 istället för Android. Mest för att få ett tredje perspektiv på hur ett OS kan fungera. Windows Phone hade jag personligen inte velat testa så därför rekommenderar jag ingen annan att göra det heller.

1
Bevaka tråden