Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trojan för OS X visar falska annonser i webbläsare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett ryskt säkerhetsföretag har upptäckt en trojan som visar falska annonser i webbläsaren i OS X. Tanken är att utvecklarna av trojanen ska tjäna pengar på visningar och klick på annonserna.

Läs hela artikeln här

Man måste alltså va rätt dum i huvudet för att gå på det...

Ursprungligen av kristinadanielsson:

Man måste alltså va rätt dum i huvudet för att gå på det...

Som oerfaren användare är det väldigt lätt att bli lurad av sådant. Det har inget med intelligens att göra...

Har du gått på det? Sannolikheten att man går på det måste ju vara större om man både är oerfaren och dum i huvet? Jag säger inte att du är det alltså. Men en trojan som man måste aktivt bjuda in är inte mycket till trojan.

Ursprungligen av kristinadanielsson:

Har du gått på det? Sannolikheten att man går på det måste ju vara större om man både är oerfaren och dum i huvet? Jag säger inte att du är det alltså. Men en trojan som man måste aktivt bjuda in är inte mycket till trojan.

Det är högfärdigt och oansvarigt att sitta och påstå att det har med intelligens att göra när bedragare har i princip obegränsade möjligheter att lura användare. Var lite hjälpsam istället för att sätta dig över de som har råkat ut för det, eller tror du att det ska bli lättare för andra att våga söka hjälp när de bemöts av sånt här? Det är inget som skiljer den här trojanen från tusentals andra, och jag garanterar att samma säkerhetshål utnyttjas av många olika lockbeten som är särskilt anpassade för sin målgrupp. Även hästen bad om en inbjudan...

Ursprungligen av kristinadanielsson:

...Men en trojan som man måste aktivt bjuda in är inte mycket till trojan.

Inte? Varför då? För det är ju nämligen precis så en trojan ska fungera.

Ursprungligen av kristinadanielsson:

Men en trojan som man måste aktivt bjuda in är inte mycket till trojan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trojanska_h%C3%A...

Apple har redan blockerat denna trojan åt oss: http://arstechnica.com/apple/2013/03/apple-bl...

1
Bevaka tråden