Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket kan jag få för min 17" MBP

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-02-28 23:58
Ursprungligen av CalBy:

…extra i månaden utav Försäkringskassan för att täcka hans mer kostnader så som att kläder går sönder lite oftare m.m…

Dagens goda nyhet. Fan vilket bra land vi lever i!
(Jag ogillar inte att betala skatt, men jag blir less när man inte vet vad hälften av ens arbetsinsats resulterar i.)

Ursprungligen av citronsyra:

Nästan är en bra kompromiss, för när du säljer så måste du snällt lägga tillbaka momsen.

Ursprungligen av grenhall:

Nej

Ponera att TS har en enskild firma.

1)
Han är på väg att gå med vinst med 40 000kr som förenklat skattar och plockar ut 20 000kr som han stoppar i sin plånbok.
Han går sedan och köper dator för dessa pengar och sist säljer datorn för 10 000kr. Han har då 10 000kr i plånboken.

2)
Han är på väg att gå med vinst med 40 000kr men köper en dator i firmans räkning för 20 000kr inkl moms och sedan efter ett år säljer den för 10 000kr inkl moms. Detta medför om jag inte räknar helt fel att firman nu har en vinst på 32 000kr som han förenklat skattar på och får då ut 16 000kr i plånboken.

Så förklara gärna varför man inte kan säga att det "nästan" är en rabatt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-01 11:58

Det beror inte på hur mycket han har kvar i plånboken. En rabatt är något som säljaren lämnar vid köptillfället.

Ursprungligen av kenjon:

Det beror inte på hur mycket han har kvar i plånboken. En rabatt är något som säljaren lämnar vid köptillfället.

Återigen så har jag svårt att förstå varför det inte går att kalla det "nästan" som en rabatt

Ni får ursäkta om jag är envis, men det jag vill trycka på är att saker kan upplevas som en sak även om de enligt alla definitioner och regler inte gäller.

Samt om något "nästan" är där så betyder det ju att det INTE är så...utan mer att vissa aspekter (som en upplevelse kanske) är där.

Bevaka tråden