Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HTC One

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av cubeis:

Jag säger bara HTC One Max i butik nära dig snart, den köper jag

Synd egentligen kunde ha varit iPhone 6. Apple satt i förarsätet länge men tyvärr nu gäller baksätet För Apple för utvecklingen går snabbt och det känns som Apple är steget efter på en del plan tycker jag jämfört med HTC tex..
Dags att vakna Apple och speeda upp utvecklingsarbetet på telefonsidan det går så mycket snabbare än tex datasidan vilket Apple tycks ha missat ??
HTC One Max är telefonen jag väntat på hela mitt liv, det sa jag i och för sig efter HTC One också

Jag säger bara en sak till Apple sen är jag tyst en stund Ge oss en storlek på skärmen till alla användare vad väntar ni på ?

Ska du använda fingertrycksläsaren på den också?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-19 16:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Ska du använda fingertrycksläsaren på den också?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-10-19 16:41

Utveckling känns inte jämförbart med skärmstorleken på en enhet, det handlar endast om personliga preferenser.

Jag hade kunnat tänka mig att köpa en HTC om den hade ett OS som man kan leva med.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-19 17:04
Ursprungligen av pmarriott:

Jag hade kunnat tänka mig att köpa en HTC om den hade ett OS som man kan leva med.

Precis min åsikt också för byggkvaliten är det absolut inget fel på.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag hade kunnat tänka mig att köpa en HTC om den hade ett OS som man kan leva med.

Måste säga att jag tycker att Android fungerar alldeles utmärkt efter Jelly Bean (4.x).
Skönt med möjlighet att bestämma själv hur saker ska se ut/fungera.

Som med allt annat, en smaksak såklart.

Ursprungligen av Anderlind:

Måste säga att jag tycker att Android fungerar alldeles utmärkt efter Jelly Bean (4.x).
Skönt med möjlighet att bestämma själv hur saker ska se ut/fungera.

Som med allt annat, en smaksak såklart.

Skulle försöka mig på att ta en skärmdump på frugans Xperia av senare snitt idag. Slutade nästan med en spik rätt genom displayen. Luren går dessutom överhuvudtaget inte att telefonera med. Fast det har nog mer med Sony än Android att göra. Antar att det är ytterligare ett sätt för hennes arbetsgivare att jävlas med personalen. Har personligen inte ägt en Android-lur på ett år, men minns det med avsky. Skyller minst 2 av mina magsår på Android.

Ursprungligen av pmarriott:

Skulle försöka mig på att ta en skärmdump på frugans Xperia av senare snitt idag. Slutade nästan med en spik rätt genom displayen. Luren går dessutom överhuvudtaget inte att telefonera med. Fast det har nog mer med Sony än Android att göra. Antar att det är ytterligare ett sätt för hennes arbetsgivare att jävlas med personalen. Har personligen inte ägt en Android-lur på ett år, men minns det med avsky. Skyller minst 2 av mina magsår på Android.

Ja precis, Men det är inte Androids fel utan Sony (Ericsson).
Xperia är inte en HTC med Sense 5 så har inte så mycket med HTC One att göra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-19 18:55
Ursprungligen av joakimo:

Utveckling känns inte jämförbart med skärmstorleken på en enhet, det handlar endast om personliga preferenser.

Sant men hallå HTC erbjuder lite mer än nice quality screens

Lite lustigt jag sa aldrig aldrig aldrig större än 5 tums skärm på en mobil. Nu längtar jag bara efter min nya HTC One Max

Nice med lite yta på en mobil när man väl har landat och njuter av ytan är det nästan omöjligt att go back till 4 tum igen. Att hålla i en iPhone 5 ger mig ingen upplevelse längre överhuvudtaget. Visst okey med Mac OS men android knappar in även på mjukvarusidan anser jag snart förbi. Det enda som jag ärligt kan notera är snärtigheten i touchen på en iPhone 5, responsen är vass på Mac OS men bara en liten tidsfråga även där.

Just för surf, mailen, lite film, lite spel kanske så är det nice med en större skärm måste jag säga.

160/170 gram kan man leva med känns som guld i fickan

Bra val @cubeis.
Jag har haft min HTC One nu sen i maj ungefär, fantastisk telefon, vilken kraft och vilka möjligheter att anpassa den för mig och mitt användande.
Finns inte en möjlighet att jag går tillbaka till iOS på min telefon.

Kört iPhone sen 2007 (2G/3GS/4S/5) innan detta underverk..

  • Medlem
  • 2013-10-19 19:30
Ursprungligen av cubeis:

HTC One Max är telefonen jag väntat på hela mitt liv

Tråkigt. Det innebär ju att du inte kan tänka dig en häftigare lur i framtiden, dina högsta drömmar är nu uppfyllda. Själv vill jag kunna köpa nya telefoner även i framtiden.

Ursprungligen av Dalle:

Tråkigt. Det innebär ju att du inte kan tänka dig en häftigare lur i framtiden, dina högsta drömmar är nu uppfyllda. Själv vill jag kunna köpa nya telefoner även i framtiden.

Man kan väl få nya drömmar?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-19 23:01
Ursprungligen av cubeis:

Jag säger bara HTC One Max i butik nära dig snart, den köper jag

Synd egentligen kunde ha varit iPhone 6. Apple satt i förarsätet länge men tyvärr nu gäller baksätet För Apple för utvecklingen går snabbt och det känns som Apple är steget efter på en del plan tycker jag jämfört med HTC tex..
Dags att vakna Apple och speeda upp utvecklingsarbetet på telefonsidan det går så mycket snabbare än tex datasidan vilket Apple tycks ha missat ??
HTC One Max är telefonen jag väntat på hela mitt liv, det sa jag i och för sig efter HTC One också

Jag säger bara en sak till Apple sen är jag tyst en stund Ge oss en storlek på skärmen till alla användare vad väntar ni på ?

Vad är det som gör HTC One Max bättre?

Ursprungligen av keptang:

Bra val @cubeis.
Jag har haft min HTC One nu sen i maj ungefär, fantastisk telefon, vilken kraft och vilka möjligheter att anpassa den för mig och mitt användande.
Finns inte en möjlighet att jag går tillbaka till iOS på min telefon.

Kört iPhone sen 2007 (2G/3GS/4S/5) innan detta underverk..

Körde HTC one i ca 2 mån tills jag tröttnade och beställde en 5s. Säljer den nu för övrigt http://www.blocket.se/stockholm/HTC_One_32_gb...

Underverk? lugn nu
Bra telefon, hade sina coola sidor men är inte lika finslipat som ios och saknar smådetaljer. T.ex. klarade den inte visa låtnamn och artist i bilen med bluetooth, bara en sådan sak..

Bevaka tråden