Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Concept Store till Malmö

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-09-30 21:00

Jag köper resonemanget med parkering och den etablerade adressen helt och hållet. Och "allt annat än centralt" var kanske att ta i...

Jag hade nog inte heller smällt upp någonting längs gågatan, hade jag fått välja. Kanske är det också så att de kunder som drar in stordeg ändå inte vill snurra i city med sin bil. Men visst vore det trevligt att slippa knata i nästan en kvart från centrum för att få känna på lite vit plast och borstad flygplansalu.

Vad har ni för strategi för att få nya kunder att hitta till nya K&K? Reklam? Stora skyltar? Ska bli spännande att se hur fasaden yttrar sig. Är övertygad om att det blir bra.

En annan fråga: Vad har svenska Apple för roll i dessa conceptbutiker? Ger de endast sitt tillstånd att använda logo etc eller får man även stöd ekonomiskt t ex?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-01 00:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av JohanK
Vi har sålt Apples produkter sedan 1991.

Galleriet kommer att finnas kvar. Men under renoveringen av butiken så har vi fått flytta butiken till galleriet. Så fort renoveringen är klar så är galleriet tillbaka.

Papper och Kontorsmaterial kommer vi att ha kvar. Dock är det slut med konstnärsmaterial, den lönade sig inte på senare år.

Synd med konstnärsmaterial - ni hade bra produkter och det var alltid ett alternativ till Matton eller Drewex.
I alla fall om Apple skulle säga upp..... såsom i Connections fall (hoppas inte) då har ni möjlighet att sadla om.;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-01 00:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
synd bara - att KK inte ligger lite mer centralt. det är trots allt inte SÅ stor genomströmning vid Fridhemstorget :rolleyes:

Säg inte att du ha sparat alla pengar till en G5 och har inte råd med en bussbiljett.
Var ligger Malmös centrum idag förresten? För snart blir det i Hyllie, sägs det.;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-02 11:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av malen
I alla fall om Apple skulle säga upp..... såsom i Connections fall (hoppas inte) då har ni möjlighet att sadla om.;)

Apple sa troligen upp krediten pga att Connection inte kunde betala...

spara? tog hälften av månadslönen

nä - men jag menar väl mer på att ju högre genomströmning ju bättre är det. det skall vara lätt att "trilla in" och pillar och trixa...

Citat:

Skrevs ursprungligen av malen
Säg inte att du ha sparat alla pengar till en G5 och har inte råd med en bussbiljett.
Var ligger Malmös centrum idag förresten? För snart blir det i Hyllie, sägs det.;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-04 16:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Är 99mac-medlemar välkomna på invigningen?

Den sextonde öppnar vi för allmänheten. Men själva invingningen är den femtonde, Då är det endast inbjudna storkunder och Oscar bjers som kommer.

Bevaka tråden