Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Dual G5 Har Kommit!!!!!!!!

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sjukt kul att du fått din dual G5!!

- Det innebär också att vi inte längre är intresserade av att få in en dual G5 för testning till testlabbet längre.

Vi blev lovad "den första G5 som kom till Skandinavien" ifrån Apple men det har dom uppenbarligen inte lovat. Trist som tusan, jag får börja utreda detta någon gång då humöret passar bättre.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vi blev lovad "den första G5 som kom till Skandinavien" ifrån Apple men det har dom uppenbarligen inte lovat. Trist som tusan, jag får börja utreda detta någon gång då humöret passar bättre.

Å andra sidan tycker jag att det är klart till Apple's fördel att dom prioriterar privatkunder framför...eh vad man nu ska kalla er?

Ett företag i Umeå hade fått två st dual idag, var där och kikade! De sysslar med forskning åt universitetet och beställde säkert via nån edu-kanal.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mr_B_Wisser
Å andra sidan tycker jag att det är klart till Apple's fördel att dom prioriterar privatkunder framför...eh vad man nu ska kalla er?

Nämen snälla lilla Mr_B_Wisser, Pallish är inte privatkund, det är ett universitet (=edu-webben) som både beställt och betalat hans Dual G5:a, precis som de två som Jon berättade om. Universitet verkar ha en bra prio.ordning på Apple

Exakt ingen har fått sin Dual G5, som beställt via den vanliga vägen.

Att studenter fått sina är lika mkt värt för mig som att vissa i USA fått sina.

När en privatperson får sin, då börjar vi snacka

Apple har gjort allvarligt fel i sina leveranser denna gång..
De skall prioriteras, men vissa har blivit lite "väl" prioriterade, och det förstår inte Apple själva hur det har blivit så här.

Min Återförsäljare blev LOVAD 1 av de 10st maskiner som skulle komma till SVERIGE nu FÖRST, varav 6 till Aftonbladet och 3 forskning eller nåt samt 1 till Retail återförsäljare.

Så det var min burk.

Men nu har det visat sig att de inte ens har börjats bygga än, däremot så har de skeppat specialbeställningarna som han lagt på Dual G5 med större hårddisk t.e.x.

De skeppades förra veckan och kommer förhoppningsvis på Måndag eller Tisdag.

Så där har vi ett bra exempel när jag sitter med den i famnen, privat beställd via återförsäljare samma dag som keynote.

På Måndag skall jag ge er all info om min Dual G5.

från mig också fast det blir framåt kvällen efter jubb

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif

På Måndag skall jag ge er all info om min Dual G5.

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
från mig också fast det blir framåt kvällen efter jubb

Jag tror att din leveransorder gäller fler än 1 G5:a...

De skickar ju inte en & en, så det kan innebära att i Helsingborg står några st:)

Ditt kolli Id är ju bara för din, men det står nog andra jämte den med andra kolli Id tror du inte?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 11:03

Poängen med den här diskussionen var ju inte att säga att just jag fått DUal G5'an utan att de börjat skeppats och att så småningom skulle era också komma.

Den är beställt via Lunds Universitet och är betald med morsans "egna" pengar.

Edu har ju prioritering..... men att en Dual G5 ska skeppas efter den dag är ändå lite märkvärdigt.... hade det tagigt 2-3 veckor så hade jag varit glad. Det hade ju bara visat att Edu-kunder får prioritering. Men jag håller definitivt med att om en order är lagd så sent som vår så ska privatpersoner som beställde sina låååååångt innan givetvis få sina.

Aja..... Det är bara att konstatera.... Life ain't fair

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
Nämen snälla lilla Mr_B_Wisser, Pallish är inte privatkund, det är ett universitet (=edu-webben) som både beställt och betalat hans Dual G5:a, precis som de två som Jon berättade om. Universitet verkar ha en bra prio.ordning på Apple

Snälla lilla Larsson, tala om för mig hur i helvetes jävlar jag antas veta att denne Pallish är ett universitet? Pappskalle.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 17:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mr_B_Wisser
Snälla lilla Larsson, tala om för mig hur i helvetes jävlar jag antas veta att denne Pallish är ett universitet? Pappskalle.

Jag är inget universitet

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-27 18:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mr_B_Wisser
Snälla lilla Larsson, tala om för mig hur i helvetes jävlar jag antas veta att denne Pallish är ett universitet? Pappskalle.

Ja, om bäste Herr Messerschmitt hade behagat läsa igenom hela tråden istället för att vara extra otrevlig skulle det förmodligen ha varit ganska klart för honom att så var fallet.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-27 18:28

Btw, Pallish... G5-MacPub hemma hos dig till veckan kanske?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 18:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Btw, Pallish... G5-MacPub hemma hos dig till veckan kanske?

Hehe, man vet aldrig

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-09-27 18:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Ja, om bäste Herr Messerschmitt hade behagat läsa igenom hela tråden istället för att vara extra otrevlig skulle det förmodligen ha varit ganska klart för honom att så var fallet.

Säg bara fölåt och glöm allt små gnabb trist med hårda ord på detta forum man blir bara ledsen av att läsa! Snart har alla som beställt en G5:a sin dator bakom dörren!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 18:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Snart har alla som beställt en G5:a sin dator bakom dörren!

Ja.... långt efter mig!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Ja.... långt efter mig!

Jasså???

Min är här på måndag köpt via Återförsäljare!

2,5Gb Minne, 250+160 Gb Hd.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 20:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jasså???

Min är här på måndag köpt via Återförsäljare!

2,5Gb Minne, 250+160 Gb Hd.

Och jag fick min i onsdags

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Och jag fick min i onsdags

So what??

Grattis till dig!!!

Men du har fortfarande inte köpt den via Återförsäljare eller hur, jag vill veta hur många som beställt på Macoteket eller liknande som VET att den kommer på Måndag.

Sen undrar jag nu när du äntligen fått din DUAL G5.. Använder du den bara till för att sitta och surfa på nätet?? Då kan du få min perfoma i garderoben istället.

Min Dual är tänkt frö krävande arbete!!

Så när jag får den har jag inte så mkt tid att sitta här.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 20:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
So what??

Grattis till dig!!!

Men du har fortfarande inte köpt den via Återförsäljare eller hur, jag vill veta hur många som beställt på Macoteket eller liknande som VET att den kommer på Måndag.

Sen undrar jag nu när du äntligen fått din DUAL G5.. Använder du den bara till för att sitta och surfa på nätet?? Då kan du få min perfoma i garderoben istället.

Min Dual är tänkt frö krävande arbete!!

Så när jag får den har jag inte så mkt tid att sitta här.

Mycket sant

Spelar ju ingen roll egentligen.

Surfa, chatta, spela, och massa videoredigering.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Mycket sant

Spelar ju ingen roll egentligen.

Surfa, chatta, spela, och massa videoredigering.

Märker du stor prestandaökning rent allmänt?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 20:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Märker du stor prestandaökning rent allmänt?

Jepp,

Fönsterrenderingen är som en dröm. Samma sak med starttiderna för programmen. Det är så OS X borde vara.... Tyvärr har inte alla råd med en Dual G5....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Jepp,

Fönsterrenderingen är som en dröm. Samma sak med starttiderna för programmen. Det är så OS X borde vara.... Tyvärr har inte alla råd med en Dual G5....

Jo om man har en mamma som betalar:D

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 20:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jo om man har en mamma som betalar:D

Mjo

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Mjo

Själv får man plocka fram den feta och slänga upp några tusen

Skall bli skojjj... när jg hämtar ut den i tobaksaffären ( cash )

Skall se till att så MÅNGA som möjligt är i affären när jag hämtar en svart kartong

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 21:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Själv får man plocka fram den feta och slänga upp några tusen

Skall bli skojjj... när jg hämtar ut den i tobaksaffären ( cash )

Skall se till att så MÅNGA som möjligt är i affären när jag hämtar en svart kartong

Mjo.... det är det som svider -30.000 i plånboken

Akta dig så att inte någon jävel slår ner dig och snor din G5'a!

Hörde jag någon säga 4-6 veckors väntetid?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Hörde jag någon säga 4-6 veckors väntetid?

?????

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 23:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
?????

Om du nu skulle behöva beställa en ny efter ett rån

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Om du nu skulle behöva beställa en ny efter ett rån

Hehe... Ok!

Men nu står det ju 7-10 dagar på AppleStore

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 23:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Hehe... Ok!

Men nu står det ju 7-10 dagar på AppleStore

Aha..... fan också!

nu vill man ju bara att Panther skall komma så fort som möjligt - så man kan "kräva" en uppdatering (gratis)

Bevaka tråden