Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TC har brunnit, hur koppla Synology direkt till dator?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-12-22 22:41

Tack Vassius. Jag får kika på det i morgon.

169.254.x.x får den inte, det skapar systemet självt då det inte finns någon DHCP-server (router) som kan tilldela någon IP.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-23 02:51

På Macen öppna Sharing pref panelen och aktiverar internet delning (wifi ska delas till ethernet).

Koppla NASen till din Ethernet port.

Den ska nu få en egen ip tilldelad från din dator. Nu ska du kunna komma åt din NAS.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-23 03:36

Jag förstår dock inte varför du ska koppla NAS'en direkt till din dator när du har en AE tillgänglig.

  • Medlem
  • 2012-12-23 11:18
Ursprungligen av zinned:

Jag förstår dock inte varför du ska koppla NAS'en direkt till din dator när du har en AE tillgänglig.

Återigen. Extremen är bara lånad av en bortrest kompis över jul/nyår. Och jag kan tänka mig att när han kommer hem igen så vill han ha tillbaka sina grejer. Se inlägg 22.
Nu ska jag ut i jultrafiken och ordna det sista för morgondagen, men hoppas kunna undersöka era senaste tips senare ikväll.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-23 14:54
Ursprungligen av Dalle:

Återigen. Extremen är bara lånad av en bortrest kompis över jul/nyår. Och jag kan tänka mig att när han kommer hem igen så vill han ha tillbaka sina grejer. Se inlägg 22.
Nu ska jag ut i jultrafiken och ordna det sista för morgondagen, men hoppas kunna undersöka era senaste tips senare ikväll.

Jo det förstår jag ju men eftersom du hade en TC som nu rasade, är det inte meningen att du ska ersätta den med en ny eller med en AE? Vad jag inte förstår är varför du envisas med att koppla den direkt mot datorn över Ethernet

Hur som, ska du koppla den direkt mot datorn så måste du ju se till att den får ett IP adresserat av datorn och då kan du göra precis så som Robo-X beskriver.

Bevaka tråden