Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka gmail mellan alla enheter

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder mitt gmail-konto (imap) både i Mail på datorn, mailprogrammet på iPhonen och via webmail på jobb-PC:n. De mail som skriv via Mail (programmet) hemma och de som skrivs på jobbet som webmail finns i utkorgen på alla ställen men inte de som skrivs i iPhonen. Är det någon inställning som är fel eller?

Ska sammanställa ett stort antal mail som alla är skickade från samma gmailadress men de som är skrivna på iPhonen finns inte i datorns Mail-program. Vad är det som är felinställt? Är det på iPhonen eller i Mail?

Tacksam för tips och hjälp!

  • Medlem
  • 2012-11-24 13:48

Ställ in alla enheter att "Spara utkast på server" eller motsvarande.

Ok, och var hittar man det? (Hittar det alltså inte)

  • Medlem
  • 2012-11-24 14:05

I mailinställningarna?

Har letat (naturligtvis) men inte hittat något liknande alternativ.

  • Medlem
  • 2012-11-24 14:17

Du skriver inte vilket mailprogram du använder, men gmail sparar inte utkast där man väntar sig.
Det kan också ha betydelse om du har lagt upp gmailkontot i telefonen som ett gmailkonto eller mailkonto. Jag har lagt upp det som vilken impa-mail som helst, och det fungerar skapligt.
Gmail är rena skiten i många avseenden, men det är min jobbmail i ett testprojekt för närvarande så jag har inte så mycket att välja på. (Snart åker den ut. Den duger inte åt oss.)

På Macen använder jag Apples Mail. På iPhonen använder jag Apples mail-program och på på jobbet kör jag gmails webmail.

  • Medlem
  • 2012-11-24 14:20

Ja, men i iphones kontoinställningar för mail kan man välja vilken tjänst man vill använda, Där kan man välja Google, Exchange, Imap osv. Google fungerande inte som vi ville, så vi kör med "normala" imap-inställningar.

Prova om Google Sync (Exchangeinställning i iPhone) funkar:
Konfigurera Google Synk med din iOS-enhet - Gmail Hjälp

Ska kolla så snart jag hinner. Som alltid: tack så hemskt mycket för alla svar!

1
Bevaka tråden