Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efter uppgradering till iOS 6 är Wi-Fi dött

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-31 10:08

Hej,

Uppgraderade slutligen tilll iOS 6 på min iPhone 4s häromdagen.

Det resulterade dessvärre i att Wifi slutat fungera.

Inställningen finns i inställningar men själva switchen är grå/disabled och inte möjlig att slå på.

Hmm?

Och vad har du provat? Omstart? Återställning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-31 13:36

Omstart provad.

Återställning hoppas jag slippa. Blev tvungen att göra en för att få in os 6 och har precis pillat in allt på rätt plats.

(Ja, den var jailbreakad innan, enbart pg.a. att jag inte får ladda ner ett helt avsnitt av the New Yorker från Audible via 3g, straffk***l med grovsalt på Apple för det).

Återställ nätverksinställningar enbart + en soft reset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-31 16:21
Ursprungligen av grenhall:

Återställ nätverksinställningar enbart + en soft reset.

Kan du utveckla? (:

Inställningar > Allmänt > Återställ > Återställ nätverksinställningar

Sedan när det är gjort och telefonen startat om trycker du ner on/off knappen och efter 1-2 sekunder trycker du in hemknappen tills iphonen stänger ner och startar om.

Klart!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-09 15:17
Ursprungligen av grenhall:

Inställningar > Allmänt > Återställ > Återställ nätverksinställningar

Sedan när det är gjort och telefonen startat om trycker du ner on/off knappen och efter 1-2 sekunder trycker du in hemknappen tills iphonen stänger ner och startar om.

Klart!

Testade det här idag på en lur med 6.0.1 och det fungerade inte. Testat återställning och det mesta utan framgång.

Ursprungligen av CEk:

Testade det här idag på en lur med 6.0.1 och det fungerade inte. Testat återställning och det mesta utan framgång.

Gjort en hel återställning till ny iPhone?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-10 13:25
Ursprungligen av grenhall:

Gjort en hel återställning till ny iPhone?

Japp, både med och utan säkerhetskopia.

Ursprungligen av CEk:

Japp, både med och utan säkerhetskopia.

Så du menar på fullaste allvar att efter uppgradering till iOS 6 så kan ni inte aktivera WiFi? Då tycker jag ni ska ta kontakt med Apple omedelbart, oavsett om garantin gått ut eller inte. För det är helt oacceptabelt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-10 14:24
Ursprungligen av grenhall:

Så du menar på fullaste allvar att efter uppgradering till iOS 6 så kan ni inte aktivera WiFi? Då tycker jag ni ska ta kontakt med Apple omedelbart, oavsett om garantin gått ut eller inte. För det är helt oacceptabelt.

Ja, testat alla rekommenderade lösningar och den är fortfarande helt grå. Problemet fanns redan i iOS6, väntade ut och uppdaterade till 6.0.1 men fortfarande icke fungerande. Rekommenderade att hon skulle kontakta Apple, men märkligt är det helt klart!

Ursprungligen av CEk:

Ja, testat alla rekommenderade lösningar och den är fortfarande helt grå. Problemet fanns redan i iOS6, väntade ut och uppdaterade till 6.0.1 men fortfarande icke fungerande. Rekommenderade att hon skulle kontakta Apple, men märkligt är det helt klart!

Om inte hennes logikkort lagt av i ett olyckligt samband så är ju detta mjukvarustyrt och det verkar helt bisarrt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-10 19:19
Ursprungligen av grenhall:

Om inte hennes logikkort lagt av i ett olyckligt samband så är ju detta mjukvarustyrt och det verkar helt bisarrt.

Ja, då prickade det iOS6-uppgraderingen och det känns ju inte som en slump. Jäklar vad märkligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-31 16:57

Tack, det löste problemet!

Har stött på detta på flera 4s. Det är en grov bugg i iOS 6 som drabbar just iPhone 4s. iPhone 4 och iPhone 5 tycks inte drabbas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-11 20:22
Ursprungligen av Mattias A:

Har stött på detta på flera 4s. Det är en grov bugg i iOS 6 som drabbar just iPhone 4s. iPhone 4 och iPhone 5 tycks inte drabbas.

Men vet någon vad som går att göra åt problemet? Har testat allt på min nya 4s. Alla omstarter, uppdateringar, återställningar osv....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-11 20:24
Ursprungligen av snigel1:

Tack, det löste problemet!

Hur löste du problemet? Jag har samma gråa wifi som inte går att sätta på....

Ursprungligen av dwflato:

Hur löste du problemet? Jag har samma gråa wifi som inte går att sätta på....

Jag är ganska säker på att det handlar om lösningsförslaget som tipsades om i inlägg 6.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-11 20:32

Hej, nej det fungerade bara tillfälligt. Fick lämna in den på garantin och fick ut en ny tillslut....

  • Medlem
  • Haninge
  • 2013-05-16 17:37

Det går att laga grå wifi. Det är en komponent på kretskortet som har gått sönder. Kolla här http://iphonereparation.se/reparationer/iphon...

1
Bevaka tråden