Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med iTunes 11?

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-29 21:20
Ursprungligen av kenjon:

Var hittar du den?

Skumt för jag kan inte se denna.

  • Medlem
  • 2012-11-29 21:04

Ett stort steg framåt för designen i iTunes.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-29 21:08
Ursprungligen av Dalle:

Ett stort steg framåt för designen i iTunes.

En glimt av framtiden kanske.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-11-29 21:14
Ursprungligen av Dalle:

Ett stort steg framåt för designen i iTunes.

Tycker tvärtom, de hade kunnat gjort det riktigt bra och betydligt mer Apple-aktigt men det kanske kommer till iTunes 14?

Ursprungligen av Gordy:

Tycker tvärtom, de hade kunnat gjort det riktigt bra och betydligt mer Apple-aktigt men det kanske kommer till iTunes 14?

Exakt vad menar du inte är "Apple-aktigt" med nya iTunes?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-29 21:27

Inloggad med svenskt AppleID?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-29 21:45
Ursprungligen av kenjon:

[ATTACH="CONFIG"]36690[/ATTACH]

Inloggad med svenskt AppleID?

Nej, men nu efter en omstart var den borta för mig med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-29 21:31

Ärligt talat, jag hatar det. Vet någon hur jag får tillbaka 10.7? Finns fan inte om man googlar..

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-11-29 21:46
Ursprungligen av elbis:

Ärligt talat, jag hatar det. Vet någon hur jag får tillbaka 10.7? Finns fan inte om man googlar..

Smidigast är naturligtvis om du tagit en backup av systemet precis innan du uppdaterade, då är det bara att rulla tillbaka. Via Time Machine t ex.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-29 21:41

Jag misstänker starkt att elbis och Gordy är samma person, Gordy har alltid motsatt åsikt mot alla oss andra

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-11-29 22:30
Ursprungligen av zinned:

Jag misstänker starkt att elbis och Gordy är samma person, Gordy har alltid motsatt åsikt mot alla oss andra

Du misstänker fel och hur fick du úppfattningen att ALLA här tycker som du gör?

  • Medlem
  • 2012-11-29 21:42

Lite ovant med gränssnittet men jag tycker det känns riktigt trevligt, sen att man kan lägga låtar kö är ju grymt trevligt. Något man saknat länge!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-11-29 21:46
Ursprungligen av Swift:

Lite ovant med gränssnittet men jag tycker det känns riktigt trevligt, sen att man kan lägga låtar kö är ju grymt trevligt. Något man saknat länge!

Det har man väl kunna länge med discolistan eller dj-lista (eller vad den nu hette), slutade man lägga till själv så plockade den andra låtar slumpmässigt.

  • Medlem
  • 2012-11-29 21:51
Ursprungligen av Mija:

Det har man väl kunna länge med discolistan eller dj-lista (eller vad den nu hette), slutade man lägga till själv så plockade den andra låtar slumpmässigt.

Jo jag vet men inte i övrigt :).

Tips: man kan lägga till sidofältet så blir det lite mer "old school" . Under "Innehåll"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-29 23:11

Under Innehåll > Kolumnbläddrare så kan jag inte välja "Visa kolumnbläddrare". Märkligt. Något annat man måste göra först?

Varför står det så här på Apples hemsida?
iTunes-matchning kräver iOS 5.0.1 eller senare på iPhone 3GS eller senare, iPod touch (3:e generationen eller senare), iPad eller en Mac eller PC med iTunes 10.5.1 eller senare. Begränsning: 25 000 låtar. iTunes-inköp räknas inte in i begränsningen. För vissa tjänster är åtkomsten begränsad till tio enheter.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-11-30 00:29
Ursprungligen av westerlu77:

Varför står det så här på Apples hemsida?
iTunes-matchning kräver iOS 5.0.1 eller senare på iPhone 3GS eller senare, iPod touch (3:e generationen eller senare), iPad eller en Mac eller PC med iTunes 10.5.1 eller senare. Begränsning: 25 000 låtar. iTunes-inköp räknas inte in i begränsningen. För vissa tjänster är åtkomsten begränsad till tio enheter.

Se inlägg #31...;)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-11-29 23:38

Kul att vare album får sitt egna tema. Många gånger väldigt fint – ibland betydligt mindre.

En sak jag stör mig väldigt mycket på: förut kunde man skriva "Pin" (inte i sökfältet), och direkt förflyttas till Pink Floyd. Om man gör det nu öppnas det första Pink Floyd-albumet i listan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-11-30 02:02

Synd att det inte visas mer info om låtarna i albumsvyn. När man använder "anpassade färger"-funktionen, då finns det visserligen inte plats. Men om man stänger av denna, skulle man kunna få plats med exempelvis antal spelningar och genre.

Vill också kunna starta ett album utan att behöva öppna upp det först. I 10.7 dök det upp en knapp i stil med "spela album" när man förde musen över omslaget. Numera öppnar både enkel- och dubbelklick upp albumet (i det senare fallet börjar även albumet att spelas). Det närmsta jag kommer så som det var innan är att högerklicka på omslaget och välja "Spela upp album x" – känns lite bakvänt.

Bevaka tråden