Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka alternativ finns det till Apples Podcast-app?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kilafors
  • 2012-09-28 19:26

Som ni kanske har märkt så har möjligheten att spela podcaster på iPhonen via den vanliga musikappen försvunnit i iOS 6, vilket innebär att man är hänvisad till Podcaster-appen.

Mitt problem är att den appen fortfarande är idiotbuggig för mig trots uppdateringar. Den hakar upp sig långa stunder och låser ibland hela telefonen vilket jag inte har upplevt med någon annan app varken förr eller senare. Den är kort sagt det sämsta jag har varit med om sedan jag övergav PC-världen.

Jag undrar således hur ni andra har löst ert podcast-lyssnande. Finns det någon annan app som fungerar bättre, eller kan man göra något för att på Apples app att fungera bättre?

Bör kanske nämnas att jag använder en iPhone 4S.

Testat att installera om den?

Downcast. Finns i App Store och är fullständigt fantastisk.

Testa och jag lovar att du kommer att stämma in i hyllningskören.

Jag kör appen, funkar klockrent.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-28 19:38

Jag använder själv Instacast för att lyssna på podcasts.

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2012-09-28 19:42

Installera om den gjorde tricket
Pinsamt att att inte tänka på en så enkel grej!

Ska dock prova Downcast ändå. Tycker inte att Podcaster är helt intuitiv.

Tack för hjälpen! Återkommer om podcaster håller sig laggfri också!

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2012-09-28 19:50

Är det någon av er som har provat både Instacast och Downcast? Vet inte riktigt vilken jag ska välja.

Ursprungligen av tompash:

Är det någon av er som har provat både Instacast och Downcast? Vet inte riktigt vilken jag ska välja.

Jag körde med Instacast länge men bytte till Downcast eftersom jag tycker att den är snyggare, flyter bättre och har fler funktioner.

Testa båda, vetja.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-28 20:28

Största anledningen till att jag gick från Apples podcastlösning, var möjligheten att använda mig av 1,5x hastighet. Jag har tyvärr inte provat både Instacast och Downcast, så jag kan inte uttala mig om skillnaderna där.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-28 22:31
Ursprungligen av joakimo:

Största anledningen till att jag gick från Apples podcastlösning, var möjligheten att använda mig av 1,5x hastighet. Jag har tyvärr inte provat både Instacast och Downcast, så jag kan inte uttala mig om skillnaderna där.

Efter den senaste uppdateringen av Apples program kan du använda dig av hastigheterna 1x, 1,5x, 2x, 3x (!) och 0,5x. Kanske inte anledning nog att gå tillbaka, men ändå — om du inte visste innan vet du nu.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-29 00:19
Ursprungligen av Adzam 1:

Efter den senaste uppdateringen av Apples program kan du använda dig av hastigheterna 1x, 1,5x, 2x, 3x (!) och 0,5x. Kanske inte anledning nog att gå tillbaka, men ändå — om du inte visste innan vet du nu.

Och att den har blivit riktigt rapp...men det kanske beror på att man har iPhone 5

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-28 20:32

Och en fördel med Podcaster är att den synkas mellan mina enheter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-05 23:00

I iFive for the iPhone, avsnitt 10, finns en beskrivning på hur man gör för att få tillbaka podcast i musikappen
iTunes - Podcasts - iFive for the iPhone (Large) by TWiT TV

Själv så tycker jag inte om Apples Podcast-app alls och inte heller att de har en separat app för videos. Jag tyckte det skulle vara som förr att podcaster, musik och filmer/videos ska vara i iPod -appen som det var innan iOS 5 om jag inte är helt och cyklar?

Ursprungligen av madeinswe_91:

Själv så tycker jag inte om Apples Podcast-app alls och inte heller att de har en separat app för videos. Jag tyckte det skulle vara som förr att podcaster, musik och filmer/videos ska vara i iPod -appen som det var innan iOS 5 om jag inte är helt och cyklar?

Håller med, det är för dåligt nu.
Mitt största problem är när jag lyssnar på podcastappen, får ett samtal via Viber eller Skype. När samtalet är över och ja trycker play på headsetet drar Musikappen igång o börjar spela musik i stället, irriterande. Varför kan inte telefonen fatta vad jag lyssnade på senast?

Ursprungligen av ill_chrill:

Håller med, det är för dåligt nu.
Mitt största problem är när jag lyssnar på podcastappen, får ett samtal via Viber eller Skype. När samtalet är över och ja trycker play på headsetet drar Musikappen igång o börjar spela musik i stället, irriterande. Varför kan inte telefonen fatta vad jag lyssnade på senast?

Vet inte varför men kanske är att alla appar inte har fullt stöd för iOS 6?

Jag tänkte visst kanske man kan synka om man har flera enheter men det borde väl Apple kunna fixa ändå utan att behöva fixa flera stand alone-appar. Dem lär väl inte vilja ändra tillbaks som det var förr :/

Ursprungligen av madeinswe_91:

Vet inte varför men kanske är att alla appar inte har fullt stöd för iOS 6?

Mitt problem har inte med iOS 6 o göra, det fanns i iOS 5 me

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-08 14:44
Ursprungligen av madeinswe_91:

Själv så tycker jag inte om Apples Podcast-app alls och inte heller att de har en separat app för videos. Jag tyckte det skulle vara som förr att podcaster, musik och filmer/videos ska vara i iPod -appen som det var innan iOS 5 om jag inte är helt och cyklar?

Jag skrev i posten ovanför dig om en beskrivning på hur man kan göra för att få tillbaka dem i musikappen, den du kallar iPod

Ursprungligen av Katinka:

Jag skrev i posten ovanför dig om en beskrivning på hur man kan göra för att få tillbaka dem i musikappen, den du kallar iPod

Testade och fick det att funka men det verkar inte som man kan ladda ner podcast via iTunes-appen? Kanske inte att man får det bättre än såhär? Tack så mycket! Hade inte tid att kolla in tipset innan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-23 06:58
Ursprungligen av Katinka:

I iFive for the iPhone, avsnitt 10, finns en beskrivning på hur man gör för att få tillbaka podcast i musikappen
iTunes - Podcasts - iFive for the iPhone (Large) by TWiT TV

TACK!
Mitt liv blev just lite bättre. Nu ska jag bara ge appen Podcasts en av fem stjärnor

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-19 01:04

Är det någon annan som har problem med att antalet ospelade avsnitt (rätt ofta) nollställs? Plötsligt säger programmet att jag har hundratals ospelade avsnitt av det ena och det andra.

Ursprungligen av Adzam 1:

Är det någon annan som har problem med att antalet ospelade avsnitt (rätt ofta) nollställs? Plötsligt säger programmet att jag har hundratals ospelade avsnitt av det ena och det andra.

Händer mig me i mellanåt

Jag blev så trött på podcaster att jag avinstallerade den och gick tillbaka till det gamla med videopodcast i videoappen och ljudpodcast i muskispelaren istället.

jag irriterade mig på att det stod att jag hade x-antal ospelade podcastar som inte ens var nerladdade till telefonen och att syncen fungerade dåligt till icloud.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-24 15:48

Otroligt irriterande.

Ursprungligen av Adzam 1:

Otroligt irriterande.

Ja eller hur, då försvinner lite poängen me o ha en app som kan visa alla avsnitt. Vissa podcasts har ju hundratals avsnitt, blir lite svårt o veta vilka man lyssnat på och inte då.

De händer lätt ett par gånger i veckan nu för min del. Jag har testat plocka bort alla podcasts o lägga till dem igen men de hjälpte inte alls.

1
Bevaka tråden