Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkelt program för bildspel på hemsida

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Som rubriken säger är jag på jakt efter något enkelt program fö att sklapa bildspel. Jag gör en egen sida i html och ska ha ett bildspel i ovankant på sidan, det jag är ute efter är ett program där man kan lägga till bilder, göra tre-fyra bilder som ett bildspel med någon schysst övergång, sedan spara och sätta in i sidan rätt in i koden. Kunde ju gjort gif-animation i photoshop bara om det inte varit för övergånger, vill gärna ha en snygg mjuk tonad övergång eller in/utzoom eller liknande.

Finns det något bra och lättanvänt program för detta? Där man även kan ställa in önskat antal pixlar osv?

Lightbox 2 är din vän.

Ursprungligen av Jonas •••:

Hej! Som rubriken säger är jag på jakt efter något enkelt program fö att sklapa bildspel. Jag gör en egen sida i html och ska ha ett bildspel i ovankant på sidan, det jag är ute efter är ett program där man kan lägga till bilder, göra tre-fyra bilder som ett bildspel med någon schysst övergång, sedan spara och sätta in i sidan rätt in i koden. Kunde ju gjort gif-animation i photoshop bara om det inte varit för övergånger, vill gärna ha en snygg mjuk tonad övergång eller in/utzoom eller liknande.

Finns det något bra och lättanvänt program för detta? Där man även kan ställa in önskat antal pixlar osv?

Har testat nivo slider. Är kanon tycker jag.

Nivo Slider - The World's Most Popular jQuery & WordPress Image Slider

Jag tolkar Jonas fråga som att han vill ha ett program som hjälper till med att bygga funktionen. Förslagen här är mer för den som bygger sidan manuellt så att säga.

Det finns ett program som heter WOW Slider som man droppar in sina bilder i. Sen ställer man in storlek och ut spottar den en färdig NivoSlider. Gratisversion har troligen ett vattenmärke med reklam för WOW Slider. Licens ligger väl runt 500 kr har jag för mig.

WOW Slider : jQuery Image Slider & Gallery

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-05 10:20

Har använt easy rotator. Finns ett gäng enkla variabler att välja bland. EasyRotator - Free jQuery Slider / Rotator Builder - Power, ease, flexibility - DWUser.com

Åh, trevligt med ett gratisalternativ. Ska nog prova det här, tack för tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-06 16:18

Själv föredrar jag Awkward Showcase om det ska vara mycket layoutfinlir, eller Flex slider om det ska vara en responsiv/mobilanpassad sida.

En sak som är säker är att bildspel på hemsidor är ett hjul man inte behöver uppfinna igen

  • Medlem
  • Boden
  • 2012-12-14 09:33

Här finns en del att välja mellan: 37 Fresh jQuery Image And Gallery Display Solutions

1
Bevaka tråden