Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej alla!
Vilka har förbokat/beställt iPhone 5 och vilken modell har ni valt?

Själv beställde jag en svart, 32GB-modell.

Ursprungligen av keptang:

Hej alla!
Vilka har förbokat/beställt iPhone 5 och vilken modell har ni valt?

Själv beställde jag en svart, 32GB-modell.

Var har du förbeställt?

Ursprungligen av antemannen:

Var har du förbeställt?

Hos Apple i UK.

Det undrar jag också

Skickar de till Sverige?

Ursprungligen av antemannen:

Skickar de till Sverige?

Se denna tråd hur man går tillväga: http://www.99mac.se/iphone-ipad/278696-vi-har-kopt-iphone-4-via-borderlinx-i-england.html

Ursprungligen av keptang:

Hej alla!
Vilka har förbokat/beställt iPhone 5 och vilken modell har ni valt?

Själv beställde jag en svart, 32GB-modell.

Kan man välja flera modeller gällande LTE-chip etc där? Vilken gick du på? Varför?

Ursprungligen av theplague:

Kan man välja flera modeller gällande LTE-chip etc där? Vilken gick du på? Varför?

Det finns bara 1 modell i europa.

Ursprungligen av keptang:

Det finns bara 1 modell i europa.

Ah ok!

Ursprungligen av keptang:

Det finns bara 1 modell i europa.

Ok. Jag litar på dig. Beställde just en svart 64 GB från UK. Har du fel ska din slutmuskel få smaka på iPhone.

Ursprungligen av pmarriott:

ok. Jag litar på dig. Beställde just en svart 64 gb från uk. Har du fel ska din slutmuskel få smaka på iphone.

Citat:

a third model for the rest of the world supports gsm carriers that have added support for lte on bands 1 (2100mhz), 3 (1800mhz), 5 (850mhz).

.
.
.

Ursprungligen av keptang:

Det finns bara 1 modell i europa.

En fråga till, kommer denna modell finnas i USA med, eller är det helt uteslutet att köpa därifrån?

Står i kö hos lokal handlare, med tanke på Apples leveranser av 4S så tror jag inte att det är några problem att få en iPhone 5 på lanseringsdagen.

(Famous last words? )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-14 11:13
Ursprungligen av keptang:

Hej alla!
Vilka har förbokat/beställt iPhone 5 och vilken modell har ni valt?

Själv beställde jag en svart, 32GB-modell.

Inte oväntat att du skulle vara först med att beställa

Kursen är inte så usel på pundet som när jag beställde min iPhone 4 och 4S. För att inte tala om när jag köpte min iPad 1. Räknar med ca 7500:- plus frakt.

Jag är en man som lever i framtiden. Kom just på mig själv med att försöka peta in hörlurarna i undersidan på min 4S.

Ursprungligen av theplague:

En fråga till, kommer denna modell finnas i USA med, eller är det helt uteslutet att köpa därifrån?

Den säljs inte där, som jag förstått det, så köp i USA är nog numera bara att glömma.

Ursprungligen av Capeman:

Den säljs inte där, som jag förstått det, så köp i USA är nog numera bara att glömma.

Precis så.
A1428 (GSM) = USA, Kanada
A1429 (CDMA) = USA, Japan
A1429 (GSM) = Rest of the world

Bra sammanställning/artikel här: Apple to sell 3 variants of iPhone 5 for international LTE coverage

Ursprungligen av Capeman:

Den säljs inte där, som jag förstått det, så köp i USA är nog numera bara att glömma.

Ursprungligen av keptang:

Precis så.
A1428 (GSM) = USA, Kanada
A1429 (CDMA) = USA, Japan
A1429 (GSM) = Rest of the world

Bra sammanställning/artikel här: Apple to sell 3 variants of iPhone 5 for international LTE coverage

Tack!

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-09-21 00:21

00.19 lyckades jag få iväg min beställning på en 16GB vit från Telia, utan abonnemang. Nu blir det spännande att se hur lång tid det tar. :$:)

Beställde kl 09 idag, använder också Borderlinx, skall bli intressant att se om dom kommer sköta sig bättre än förra gången när jag beställde iPhone 4. Då fick de "oväntat många" iPhones och de tog en väldans tid för de att få ut telefonerna...

Har oxå beställt från Apple Store i UK fast jag nöjer mig med minstingen. Ni andra som beställt kan ju uppdatera om/när ni får info om att den blivit skickad så skall jag själv oxå göra det. Den lär ju inte kosta 15000:- olåst i Sverige (Dustinlänken) men man vet ju aldrig....

Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Har oxå beställt från Apple Store i UK fast jag nöjer mig med minstingen. Ni andra som beställt kan ju uppdatera om/när ni får info om att den blivit skickad så skall jag själv oxå göra det. Den lär ju inte kosta 15000:- olåst i Sverige (Dustinlänken) men man vet ju aldrig....

Jag sätter 10:- på att priserna på 5:an blir identiska med de för 4S.

Vad tror ni om beställningstider från apple.se nu när vi har en svensk butik? Finns det en chans att få en telefon på releasedagen? Eller skickas webbordrarna fortfarande från Kina och tar en vecka på sig som förra året?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-15 10:35

Jag tror inte det har något med en svensk Applebutik att göra öht.

Min iPhone har statusen "preparing for shipment" nu

Ursprungligen av josefffs:

Min iPhone har statusen "preparing for shipment" nu

Samma här, "Delivers 9/21".

Ursprungligen av keptang:

Samma här, "Delivers 9/21".

Jag har fortfarande "processing order".

Har oxå fått samma meddelande att den skall levereras den 21/9. Var tur att jag beställde så fort det gick. Ringde även till Telia idag för att kolla upp detta med NanoSim och dem visste inget alls. Jag kunde inte i dagsläget beställa ett nytt SIM kort men dem trodde att det skulle gå kring den 28/9 när telefonen lanseras i Sverige. Förstår inte att det alltid skall vara så svårt att se till att få sådana här "enkla" saker att fungera.

Nej, jag kan inte hålla mig. Beställer en jag med från UK

Bevaka tråden