Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad vi kan vänta oss den 12 september

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Oavsett vad 5:an kan och hur den ser ut så köper jag den. Annars går jag ju runt med förra modellen, och det är inte riktigt min stil.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-08 18:47

Det sa de om iPhone4 också...

Jag tycker att eftersom vi var först i världen med 4G så bord iallafall Sverige vara prioriterade med att få det haha.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-08 23:52
Ursprungligen av Jimmy Eliasson:

Jag tycker att eftersom vi var först i världen med 4G så bord iallafall Sverige vara prioriterade med att få det haha.

Enligt de senaste rapporterna kommer iPhone 5 ha world wide LTE, dock upp till operatörerna om de vill "slå på" det

Menar du 3.9G eller riktig 4G? Hur är det i japan...dom brukar ju alltid vara först annars?

Ursprungligen av Jimmy Eliasson:

Jag tycker att eftersom vi var först i världen med 4G så bord iallafall Sverige vara prioriterade med att få det haha.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-09 17:54
Ursprungligen av Zimmerman:

Menar du 3.9G eller riktig 4G? Hur är det i japan...dom brukar ju alltid vara först annars?

Well LTE, och eftersom det endast finns 3.9G LTE i Sverige så bör det väl vara det.

Ursprungligen av Zimmerman:

Menar du 3.9G eller riktig 4G? Hur är det i japan...dom brukar ju alltid vara först annars?

Rent praktiskt så är 4G uttrycket bränt. Bättre att tala om vilken teknik som används.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-09 23:12

Jag har en SONY ERICSSON Xperia ARC S för tillfället, inköpt för 1500 kr, har aldrig varit så nöjd med en mobil. 4.2 tums skärm och super speedig surf med en 1.4 ghz processor, och super nice 8 pix 3D kamera (toppenbilder), touchen funkar perfekt, "FLASH FUNKAR" vad mer kan man önska hmmmm bättre batteritid , det gamla vanliga lol.

1500 kr vad kostar en iphone ?????? När har flash funkat på en iphone ?

Tyvärr så kan inte Apple ta igen det tappade försprånget dom tappade med lanseringen av iphone 4S som egentligen borde varit en iphone 5 vid det tillfället, spelar ingen roll vad Apple släpper för nyheter, men vattentålig skulle hjälpa till och puffa på fsg, men facetime på 3G näten räcker inte långt.

Visst en större skärm hjälper till och är ett måste, 4 tum kan vara i minsta laget jag skulle drämma till med 4.3 tums om jag vore Apple. men försprånget med applestore är nära på uppätet av androidmarket, som jag finner mer än tillfredställande när det gäller utbud av appar.

Möjligtvis kan 2 versioner av en iphone 5 hjälpa till att hålla uppe marknadsandelarna och kanske knapra in några nya, en iphone 5 med en större 4.3 tums skärm, och en mindre iphone 5 med en 3.5 tums skärm eller så...

Vem tror att Apple lanserar 2 olika versioner av iPhone 5 ?

Onekligen spännande men jag tror att tåget har gått för Apple, man gjorde ett strategiskt misstag och underskattade Samsung när man försökte upprepa succen med (iphone 3g- iphone 3gs) kontra (iphone 4 - iphone 4S) med sin 3.5 tums skärm. För liten skärm för seriös surf.

Vi får se om Apple kan resa sig och presentera något helt revolutionerande vilket är ett MÅSTE .

Ursprungligen av CUBEIS:

Vi får se om Apple kan resa sig och presentera något helt revolutionerande vilket är ett MÅSTE .

Ett måste för vadå? För Apples överlevnad som företag? För att iPhone 5 ska sälja bra?

Betänk att "besvikelsen" iPhone 4S på två månader blev den bäst säljande telefonen under hela 2011.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-10 12:04
Ursprungligen av Adrian B:

Ett måste för vadå? För Apples överlevnad som företag? För att iPhone 5 ska sälja bra?

Betänk att "besvikelsen" iPhone 4S på två månader blev den bäst säljande telefonen under hela 2011.

För att iPhone 5 ska sälja bra och man ska hålla och förhoppningsvis öka sin marknadsandel, det är väl ändå poängen med att driva ett företag man kan väl inte bara slå sig till ro i mobil branschen.

Det är år 2012 nu om någon missat det

Men läste en artikel på di.se : di.se - Därför kommer nya Iphone sälja

tur att Jobs ande fortfarande vakar över Apple dom kan behöva det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-10 13:00
Ursprungligen av CUBEIS:

För att iPhone 5 ska sälja bra och man ska hålla och förhoppningsvis öka sin marknadsandel, det är väl ändå poängen med att driva ett företag...

Nej, poängen är att gå med vinst. Fråga Nokia.

Ursprungligen av CUBEIS:

Jag har en SONY ERICSSON Xperia ARC S för tillfället, inköpt för 1500 kr, har aldrig varit så nöjd med en mobil. 4.2 tums skärm och super speedig surf med en 1.4 ghz processor, och super nice 8 pix 3D kamera (toppenbilder), touchen funkar perfekt, "FLASH FUNKAR" vad mer kan man önska hmmmm bättre batteritid , det gamla vanliga lol.

1500 kr vad kostar en iphone ?????? När har flash funkat på en iphone ?

Tyvärr så kan inte Apple ta igen det tappade försprånget dom tappade med lanseringen av iphone 4S som egentligen borde varit en iphone 5 vid det tillfället, spelar ingen roll vad Apple släpper för nyheter, men vattentålig skulle hjälpa till och puffa på fsg, men facetime på 3G näten räcker inte långt.

Visst en större skärm hjälper till och är ett måste, 4 tum kan vara i minsta laget jag skulle drämma till med 4.3 tums om jag vore Apple. men försprånget med applestore är nära på uppätet av androidmarket, som jag finner mer än tillfredställande när det gäller utbud av appar.

Möjligtvis kan 2 versioner av en iphone 5 hjälpa till att hålla uppe marknadsandelarna och kanske knapra in några nya, en iphone 5 med en större 4.3 tums skärm, och en mindre iphone 5 med en 3.5 tums skärm eller så...

Vem tror att Apple lanserar 2 olika versioner av iPhone 5 ?

Onekligen spännande men jag tror att tåget har gått för Apple, man gjorde ett strategiskt misstag och underskattade Samsung när man försökte upprepa succen med (iphone 3g- iphone 3gs) kontra (iphone 4 - iphone 4S) med sin 3.5 tums skärm. För liten skärm för seriös surf.

Vi får se om Apple kan resa sig och presentera något helt revolutionerande vilket är ett MÅSTE .

Egentligen gillar jag inte långa citat, men här gör jag ett undantag, för det inlägget måste bevaras.

Tappat försprång?
Tåget har gått?

Nej, knappast.

Jag kan bara hålla med om det som Capeman skriver i inlägg #41 och Adrian i inlägg #42.

Hahaha, menar du allvar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-09 23:37
Ursprungligen av Capeman:

Hahaha, menar du allvar?

Grav allvarlig vänta och se men jag önskar Apple allt gott det kan dom behöva.

Självsäkerhet har ingen mobil tillverkare råd med, (inte ens Apple), men kanske du som trogen apple fans men inte länge till, tyvärr måste jag säga.

Nu får du vakna upp ur din drömvärld. iPhone 5 kommer att sälja bättre än föregångaren, precis som alla andra iPhone gjort före den. Jag återkommer till den här tråden och påminner dig de närmsta månaderna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-10 12:08
Ursprungligen av Capeman:

Nu får du vakna upp ur din drömvärld. iPhone 5 kommer att sälja bättre än föregångaren, precis som alla andra iPhone gjort före den. Jag återkommer till den här tråden och påminner dig de närmsta månaderna.

Efter ett nytt produktsläpp säljer givetvis en ny iPhone modell bra, särskilt som gamla användare av iPhone 3 sitter på köpknappen, men återkom om 6-12 månader och visa att Apples marknadsandelar har ökat till 20-25 % då är jag imponerad.

Jag förstår inte alla dessa som skriker efter större skärmar. iPhone i sin nuvarande fysiska storlek är perfekt. Om de nu gör den 4" så tycker jag det är bra att de inte gör den bredare. Den blir bara svår att hålla. Visst, vissa kanske föredrar en större skärm, men jag köper inte det här att större=bättre.
Sen detta med NFC och allt annat som "de andra" petar in i sina lurar, vad ska du med det till? Var kan du använda det? I iPhone 5S/6 kanske det kan bli aktuellt. Jag begriper inte varför man ska peta in en massa nya teknologier som inte är implementerade än. Detsamma om besvikelsen kring 4G/LTE i iPad 3. Ofta går det ju knappt att få 3G på sina ställen. Vad ska jag då med 4G/LTE till?
När tekniken är mogen är det dags att slänga in den i lurarna. Man tjänar ingenting på att ha med det senaste om det inte går att använda i praktiken. Vad ska du med världens första lokomotiv till när ingen har lagt spåren än?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 11:05
Ursprungligen av pmarriott:

Jag förstår inte alla dessa som skriker efter större skärmar. iPhone i sin nuvarande fysiska storlek är perfekt. Om de nu gör den 4" så tycker jag det är bra att de inte gör den bredare. Den blir bara svår att hålla. Visst, vissa kanske föredrar en större skärm, men jag köper inte det här att större=bättre.
Sen detta med NFC och allt annat som "de andra" petar in i sina lurar, vad ska du med det till? Var kan du använda det? I iPhone 5S/6 kanske det kan bli aktuellt. Jag begriper inte varför man ska peta in en massa nya teknologier som inte är implementerade än. Detsamma om besvikelsen kring 4G/LTE i iPad 3. Ofta går det ju knappt att få 3G på sina ställen. Vad ska jag då med 4G/LTE till?
När tekniken är mogen är det dags att slänga in den i lurarna. Man tjänar ingenting på att ha med det senaste om det inte går att använda i praktiken. Vad ska du med världens första lokomotiv till när ingen har lagt spåren än?

Och varför ska man lägga spår när ingen bygger lokomotiv?
Jag tror att om Apple skulle lägga in NFC så är det större chans att andra företag (typ kassaregister etc) får upp ögonen för vad man kan göra. Men vem ska börja (hönan eller ägget)?
Och att du har dålig 3G hos dej betyder ju inte att Apple ska strunta i 4G. Jag kanske har väldigt bra 4G-täckning här

Ursprungligen av kenjon:

Och varför ska man lägga spår när ingen bygger lokomotiv?
Jag tror att om Apple skulle lägga in NFC så är det större chans att andra företag (typ kassaregister etc) får upp ögonen för vad man kan göra. Men vem ska börja (hönan eller ägget)?
Och att du har dålig 3G hos dej betyder ju inte att Apple ska strunta i 4G. Jag kanske har väldigt bra 4G-täckning här

Du har en poäng. Men, tänk på att Apple gör 1 telefon om året. När de implementerar en teknik måste den vara mogen. "De andra" som släpper flera modeller om året eller t o m i månaden, har råd att hoppa på tåget tidigt. Blir det inte bra kan de justera tekniken till nästa modell. Visst, ingen lägger spår om ingen bygger lok, och vice versa. Om jag funderade på att bygga lok skulle jag först vilja se vilken spårvidd man enades om.
Och 4G täckning hos dig eller mig är irrelevant. Jag rör på mig. För att 4G ska vara intressant för mig måste täckningen vara bra överallt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 11:28
Ursprungligen av pmarriott:

Du har en poäng. Men, tänk på att Apple gör 1 telefon om året. När de implementerar en teknik måste den vara mogen. "De andra" som släpper flera modeller om året eller t o m i månaden, har råd att hoppa på tåget tidigt. Blir det inte bra kan de justera tekniken till nästa modell. Visst, ingen lägger spår om ingen bygger lok, och vice versa. Om jag funderade på att bygga lok skulle jag först vilja se vilken spårvidd man enades om.
Och 4G täckning hos dig eller mig är irrelevant. Jag rör på mig. För att 4G ska vara intressant för mig måste täckningen vara bra överallt.

Apple brukar väl inte vara rädda för att implementera ny teknik (eller ta bort gammal).
Och just eftersom de bara släpper en ny modell en gång om året är det ju bra att "leda utvecklingen", annars hamnar de väldigt lätt på efterkälken. Och eftersom iPhone har blivit så stora på marknaden, finns ju chansen att Apple kan sätta en standard.
Jag tror dock inte att NFC kommer i iPhone 5, tyvärr.

Ursprungligen av kenjon:

Apple brukar väl inte vara rädda för att implementera ny teknik (eller ta bort gammal).
Och just eftersom de bara släpper en ny modell en gång om året är det ju bra att "leda utvecklingen", annars hamnar de väldigt lätt på efterkälken. Och eftersom iPhone har blivit så stora på marknaden, finns ju chansen att Apple kan sätta en standard.
Jag tror dock inte att NFC kommer i iPhone 5, tyvärr.

Jag tror, och hoppas att NFC inte kommer i 5:an, för då betalar jag för något som jag inte kommer att kunna använda 1 enda gång så länge jag har min telefon.
Och Apple har ju inte precis visat någon vilja att vara banbrytande med ny teknik i iPhone. 1:a generationen hade inte ens 3G. 4S fick inte LTE/4G.

4" kan fungera om skärmen inte blir bredare. Sony har några Experiamodeller som känns bra och bara är någon mm högre än Iphone och lika bred. De känns ok. När det gäller ditt övriga resonemang, så håller jag med dig fullständigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-10 08:48

@CUBEIS

Hahaha, du skämtar med oss aprilo Tala om att vara frånvänd verkligheten.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag förstår inte alla dessa som skriker efter större skärmar. iPhone i sin nuvarande fysiska storlek är perfekt.

Helt enig.

Den nuvarande är helt perfekt, både ur praktisk och estetisk synvinkel. Dels så får den plats i en normal byxficka och sedan är förhållandet bredd/höjd i min värld estetiskt tilltalande, vilket en längre telefon inte är i samma grad om man frågar mig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 12:04

Vi betalar ju för utvecklingen av Siri, iTunes Match etc, som vi inte heller har någon nytta av. Det kommer alltid att finnas saker som inte varje individ använder.
Jag håller med dej vad gäller iPhone, som var en helt ny produkt. Men tittar man på Macarna, så har de varit skapligt tidiga med att implementera ny teknik, och jag tror iPhone kommer att hamna där också.... fast ett släpp per år, då kan det bli svårt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-10 18:30
Ursprungligen av kenjon:

Vi betalar ju för utvecklingen av Siri, iTunes Match etc, som vi inte heller har någon nytta av. Det kommer alltid att finnas saker som inte varje individ använder.

Det samma gäller tydligen också Apple IOS enligt dig, inte bara Android

Ursprungligen av CUBEIS:

För att iPhone 5 ska sälja bra och man ska hålla och förhoppningsvis öka sin marknadsandel, det är väl ändå poängen med att driva ett företag man kan väl inte bara slå sig till ro i mobil branschen.

Det är år 2012 nu om någon missat det

Men läste en artikel på di.se : di.se - Därför kommer nya Iphone sälja

tur att Jobs ande fortfarande vakar över Apple dom kan behöva det

Så att iPhone 4S, som enligt dig är föråldrad, fortfarande säljer sjukt bra och att Apple ÖKAT sina marknadsandelar senaste tiden, är ovidkommande? Du menar att just när iPhone 5 börjar säljas, en bättre telefon än 4S, ska Apple plötsligt tappa försäljning? Det är en ekvation jag inte får ihop.

Nya iPhone kommer att slå alla rekord och Apple kommer att ta lite till av marknadsandelen. Varför? För att så otroligt många VILL ha just iPhone - så klart. Motiven är många (det har dock aldrig haft med tekniska specs att göra), men faktum kvarstår; otroligt många VILL ha just iPhone och fler blir det. Så - den är bäst med andra ord ty någon annan parameter finns inte - när alla andra lurar är en "iPhone-dödare" så är just det beviset på att iPhone is the real shit.
Originalet - oavsett produkt - brukar vara bäst - undantag finns men dom är få.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 12:24

Titta t ex på Råd & Röns test av mobiler, som Adrian har skrivit en artikel om, där testar de 12 nya smartphones, alltså årets modell. Eftersom Apple inte har släppt årets modell ännu, tar de med testen av iPhone 4s från förra året. Och de tycker den är bäst, trots att de andra har haft ett helt år på sej att göra något bättre.
Snart 12. september....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-10 13:17
Ursprungligen av kenjon:

Titta t ex på Råd & Röns test av mobiler, som Adrian har skrivit en artikel om, där testar de 12 nya smartphones, alltså årets modell. Eftersom Apple inte har släppt årets modell ännu, tar de med testen av iPhone 4s från förra året. Och de tycker den är bäst, trots att de andra har haft ett helt år på sej att göra något bättre.
Snart 12. september....

Råd & Rön all respekt för dem, men när blev dom mobiltelefon experter.

På vilket sätt skulle min gamla iphone 4 vara bättre än min 3500 kr billigare Sony Ericsson Xperia ARC S också från 2011 ?

Jag har använt båda under en lång period och är kapabel att jämföra dem över en lång tid.

Avgörandet är att "flash" tex ATG PLAY inte funkar på iPhonen det suger fett har jag nu insett. Iphone 4 är också småklumpig och fyrkantig.

Batteritiden är kass på båda telefonerna. Skärmen är visserligen lite skarpare på iPhonen men inte nått jag märker i mitt dagliga användande, däremot märker jag en stor skillnad när jag använder web browsern och surfar eller tittar på klipp på min 4.2 tums skärm jämfört med iphonens 3.5 tums lilla skärm.

Sedan när det kommer till "väta" och garanti anspråk och reklamations anspråk för Apples produkter- behöver jag säga nått - Ruttet.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-09-10 13:25
Ursprungligen av CUBEIS:

Avgörandet är att "flash" tex ATG PLAY inte funkar på iPhonen det suger fett har jag nu insett.

Berätta för oss vilka nya telefoner med Android 4.1 och uppåt som kommer att köra Flash framöver.

http://blogs.adobe.com/flashplayer/2012/06/flash-player-and-android-update.html

Bevaka tråden