Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro mid 2009 hänger sig alltid efter viloläge sedan jag installerade en SSD

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-08-04 10:53

Satte in en ny SSD - Vertex 4 256GB i min pålitlitliga MBP från 2009 för några veckor sedan och allt är ljuvligt, förutom att datorn sedan dess inte längre kan vakna upp från viloläge.
Den beter sig enligt följande:
- Den verkar starta upp helt normalt och inloggningsrutan dyker upp.
- Markören i lösenordsfältet visas och blinka i någon sekund men därefter försvinner den och kommer inte tillbaka.
- Direkt när man sedan rör/flyttar pekaren börjar "badbollen" snurra och slutar aldrig.
- Man kan nu inte göra något förutom att hårt stänga av den med knappen.
- när man därefter startar om den så är allt normalt.

Jag hade dock då och då råkat ut för detta innan jag satte in den nya SSD-disken, så det var/är inte självklart att det är den, men sedan jag bytte till SSD'n så händer det varje gång.
Jag har sedan dess att jag satte in nya disken, Googlat och på olika sätt försökt att fixa detta. Men hittills har inte något visat sig fungera. Jag gissar nu att det faktiskt är så att felet beror på nya disken och inte någon mjukvara.

Är det någon mer som har samma erfarenhet? Eller kanske någon som haft samma problem och lyckats lösa det?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-08-04 11:23

Kolla om det finns någon firmware update till SSD'n.
Just det där med att starta från viloläge är ett ganska vanligt fel.

1
Bevaka tråden