Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hejdå Sparrow

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-07-21 12:24
Ursprungligen av Capeman:

Nja. Android Inc. grundades 2003, köptes av Google 2005.

...och utformades av Apple 2007.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-21 15:20

Citerar mig själv från nyheten här på 99:
Skönt ändå att Google och Facebook börjar tar design på allvar. Använder inte något av de här programmen men kan förstå att folk kommer att sakna de.
Har läst att Sparrow-användare nu kommer att få samma användaravtal som Gmail-kunder. Kan vara bra att veta.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-22 19:51

Här kan du hitta lite mer att läsa, 100 Best Companies to Work For 2012

Orkar du inte läsa allt kan du kolla in denna sida: What is a Great Workplace?

Ursprungligen av mattiL:

Här kan du hitta lite mer att läsa, 100 Best Companies to Work For 2012

Orkar du inte läsa allt kan du kolla in denna sida: What is a Great Workplace?

Det där är inte en objektiv lista. Du ansöker om att få vara med i listan så kommer du med i processen. Jag säger inte att den är fel men jag skulle påstå att de som ligger bakom listan har egna motiv med listan.

Man ska alltid fråga sig vem som ligger bakom olika undersökningar med mera, vi tenderar i allmänhet till att vara väl naiva om sådant.

Så jag börjar bli böjd att hålla med zinned. Jag trodde först att det byggde på en undersökning av personalens åsikter men det verkar inte vara så.

Men hur hamnade vi här när vi startade med Sparrow och att Google inte kommer att fortsätta utveckla nya features för sparrow?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-22 20:50

Detta börjar nästan bli löjligt, fortfarande inget svar på vad de baserar resultaten i listan på

Och nej, att basera det på subjektiva åsikter som t ex förtroende etc är inget man kan basera en sådan här lista på.

Jag anser att jag jobbar på världens bästa arbetsplats, och då har jag ändå inte sådana saker som Google har.

Jag har Beredskapstjänst dygnet runt 1 vecka av 6, inte fri tandvård, jag har flex, mkt utbildning,
ett sjuhelvetes ansvar, är betrodd med halva miljarder (och har ansvar för att det fungerar).
jag har arbetskamrater som jag skulel kunna ha sittande i mitt kök hemma en lördagkväll,
hur många har det? jag kan lägga en plånbok på bordet i vårt fikarum och hämta den nästa rast.

Fria kakor på arbetstid osv skulle döda mig, långsamt och plågsamt....av fetma och diabetes.
När fan skull jag ha tid Bowla på arbetstid?

Vad folk anser är bra resp dåligt är så jäkla individuellt att det aldrig går att säga ngt bestämt.

  • Avstängd
  • 2012-07-22 22:29
Ursprungligen av Goflorp:

Jag anser att jag jobbar på världens bästa arbetsplats, och då har jag ändå inte sådana saker som Google har.

Jag har Beredskapstjänst dygnet runt 1 vecka av 6, inte fri tandvård, jag har flex, mkt utbildning,
ett sjuhelvetes ansvar, är betrodd med halva miljarder (och har ansvar för att det fungerar).
jag har arbetskamrater som jag skulel kunna ha sittande i mitt kök hemma en lördagkväll,
hur många har det? jag kan lägga en plånbok på bordet i vårt fikarum och hämta den nästa rast.

Fria kakor på arbetstid osv skulle döda mig, långsamt och plågsamt....av fetma och diabetes.
När fan skull jag ha tid Bowla på arbetstid?

Vad folk anser är bra resp dåligt är så jäkla individuellt att det aldrig går att säga ngt bestämt.

Det med bra arbetskamrater kan få även tråkiga "jobb" att bli om inte roliga men iaf nått man inte hatar att gå till, nog en av dom viktigaste punkterna på din lista, för mig iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-22 22:02

Goflorp, you made my point

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-22 23:12

Så jag börjar bli böjd att hålla med zinned. Jag trodde först att det byggde på en undersökning av personalens åsikter men det verkar inte vara så.

Objektiv eller inte, så menar i alla fall de bakom listan att de ställer frågor till anställda, Employee Surveys | Feedback & Opinions on Workplace Trust .

Främmande vore dock för mig att försvara ett amerikanskt beteende som detta..

Och då kan vi väl släppa sidospåret och återgå till diskussionen om Googles köp av Sparrow.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-23 01:24

Har nyligen börjat använda Sparrow och det är tråkigt att utvecklingen av det här enastående mailprogrammet har slutat :(. Överväger endå att köpa det då det är den bästa mailklienten jag har provat.

Intressant. Det finns ju ett gäng effektiviseringsprojekt som GTD osv, och inte sällan brukar det förespråkas att inte använda e-posten som att-göra-lista, något som verkar vara halva poängen med .Mail

Noterade även att han flyttar till Stockholm i Augusti: http://vanschneider.squarespace.com/this-is-a-test-headline

Bevaka tråden