Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa en grupp utifrån mottagare?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Jag har fått ett gruppmail från en person med 30st mottagare.
Nu skulle jag vilja ha alla dessa mottagare i en grupp så även jag kan göra grupputskick.
Kan för mitt liv inte hitta hur man gör det i Mail!
För det kan väl inte vara meningen att man ska behöva skriva in alla adresser manuellt?
Någon här som har koll?:tveksam:

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-20 00:39

Gör en ny grupp i Adressbok, dra in adresserna dit. Dra sedan gruppen från Adressbok till lämpligt fält i Mail.

Finns kanske andra sätt, men så brukar jag göra.

Tack filuren!
Men det enda sättet jag lyckats få in en adress till en grupp är att först lägga till den som en kontakt i adressboken och sedan dra kontakten från adressboken till en grupp.
Trodde i mitt stilla sinne att man skulle kunna markera alla mottagare i ett mail och sedan bara lägga till dessa i en grupp men icke...
Åtminstone borde man ju kunna högerklicka på en adress i ett mail och lägga till den i en grupp, är ju en ganska basic grej kan man ju tycka.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-20 11:13

Jag håller helt med, men tyvärr tycker Apple annorlunda. Baksidan av en hård integrering mellan apparna...?
De tycker att allt med adresser ska vara i Adressboken, och att Mail bara ska användas för att skicka. Jag har heller inte hittat något annat sätt än att skapa gruppen i Adressboken först. Och där kanske jag inte alls vill ha de adresserna, som bara ska användas vid just grupputskick... där har jag ju mina personliga kontakter, företagskontakter etc. Så det blir att skapa en ny grupp för de olika grupputskick man ska göra.
Just den funktionen tycker jag borde ligga i Mail.

1
Bevaka tråden