Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har det inte blivit lite dött här på sistone?

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av grenhall:

Allt beror på att jag inte varit här på två månader. Nu blir det fart som fan!

Du har inte varit här på två månader - då kan vi ju inte lita på att det plötsligt ska bli fart på dig.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Du har inte varit här på två månader - då kan vi ju inte lita på att det plötsligt ska bli fart på dig.

Jag sparar ihop energi och kommer fullt laddad tillbaka.

  • Medlem
  • 2012-07-15 01:32

När blev det ett krav att vara medlem för att få läsa? Och vem kollar om man har varit aktiv tidigare under ett annat alias? (Hur många gånger ska vi behöva påpeka det, zinned?)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-07-15 15:16
Ursprungligen av Baron:

När blev det ett krav att vara medlem för att få läsa? Och vem kollar om man har varit aktiv tidigare under ett annat alias? (Hur många gånger ska vi behöva påpeka det, zinned?)

Inget krav men hur stor är sannolikheten att en person läser flera år på ett forum innan han registrerar sig.

  • Avstängd
  • 2012-07-15 15:38
Ursprungligen av lappen71:

Inget krav men hur stor är sannolikheten att en person läser flera år på ett forum innan han registrerar sig.

Jag gjorde det i några år innan jag konvertera till Mac, plus att jag sett en del inlägg med typ betydelsen: "...har smygikat här länge innan jag blev medlem"

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-07-15 16:41
Ursprungligen av LaHe:

Jag gjorde det i några år innan jag konvertera till Mac, plus att jag sett en del inlägg med typ betydelsen: "...har smygikat här länge innan jag blev medlem"

Skrev jag inte sannolikheten och det innebär att det alltid finns undantag.

  • Avstängd
  • 2012-07-15 16:57
Ursprungligen av lappen71:

Skrev jag inte sannolikheten och det innebär att det alltid finns undantag.

Om du vill börja gå in på, oviktiga för sammanhanget, detaljer skrev du "Inget krav men hur stor är sannolikheten att en person..." dvs "en person"

  • Medlem
  • 2012-07-15 16:32
Ursprungligen av lappen71:

Inget krav men hur stor är sannolikheten att en person läser flera år på ett forum innan han registrerar sig.

Den är nog ganska stor. Jag läser andra forum sedan åratal utan att vara registrerad.
Och varifrån kommer "flera år"?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-07-15 16:42
Ursprungligen av Baron:

Den är nog ganska stor. Jag läser andra forum sedan åratal utan att vara registrerad.
Och varifrån kommer "flera år"?

Ja du har redan svarat på den frågan redan med ditt inlägg

  • Medlem
  • 2012-07-15 16:51
Ursprungligen av lappen71:

Inget krav men hur stor är sannolikheten att en person läser flera år på ett forum innan han registrerar sig.

Ursprungligen av Baron:

Den är nog ganska stor. Jag läser andra forum sedan åratal utan att vara registrerad.
Och varifrån kommer "flera år"?

Ursprungligen av lappen71:

Ja du har redan svarat på den frågan redan med ditt inlägg

Det vet jag inte. Jag undrade varför just "flera år" var en intressant mätare.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-07-15 17:25
Ursprungligen av Baron:

Det vet jag inte. Jag undrade varför just "flera år" var en intressant mätare.

Det var ett antagande för dels skrev en medlem "väldigt länge" och sen bekräftade LaHe mitt antagande.

  • Avstängd
  • 2012-07-15 02:18

Har följt den här debatten ett tag nu och kan instämma i viss kritik mot moderatorerna, men ska tilläggas det var ett bra tag sen sedan det var jobbigt med vad och hur dom moderera, i min personliga syn.
Ska också påpeka att jag varit med längre än vad som syns i rullorna då jag hade ett annat namn från början, men "sa upp" mig här av flera och troligare anledningar än bara dom som jag tyckte då, ibland orättvisa rättningarna etc från moderatorerna. Men man lär sig vad som gäller och kommer tillbaka, trots en och annan smäll på fingrarna fortfarande.
Totalt sätt tycker jag trots den andra tiden här, att dom gör ett helsikes bra jobb här med att läsa och försöka vara rättvisa bland allt blandat pladder och fakta mm mm. Skulle själv bli snurrig(are) i knoppen för mindre.
En och annan miss då och då, men vem gör inte misstag ibland??? Även dom med betalt förvärvsarbete gör det, jag liksom alla andra.
Dessutom lätta inte "moderator-trycket" i samband med övergången till SweClockers utan sakta men säkert, bra mycket tidigare IMHO.

Vissa forums-regler kanske kan tyckas löjliga och ibland svårtolkade, men titta då på Sveriges lagar och förordningar… Dom förändras, adderas, raderas och omarbetas i det oändliga och förhoppningsvis till det bättre om än det verkar ta oändligt(x2) lång tid att få allt rätt om.. nånsin… trots allt folk som jobbar på/med det…
Samma sak sker här men i mindre skala och allt passar inte alla… och kommer aldrig att göra det, för alltemedan vi är flockdjur, drar vi mer eller mindre gruppvis alltid åt olika håll, helt annorlunda än dom andra djuren

Keep up the good work and enjoy the time, life is short and over before you know it!

Not: Finns det inget bättre ord än moderator? (Kom inte med polis och sådant stuk)
.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-15 17:04

Ang trolldiskussionen, en person som läser regelbundet på ett forum innan hen registrerar sig är förmodligen intresserad av frågorna, kan ett troll verkligen hålla sig så länge utan att registrera sig och börja trolla?

Jag hängde på 99mac från starten men det tog ca ett år innan jag registrerade mig, jag hade ju aldrig hängt här det där första året om jag inte var väldigt intresserad av Mac. Jag tror att det är så för många, man läser och känner in sig en tid, sen när man känner att man har frågor eller svar så registrerar man ett konto.

Bevaka tråden