Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös streaming musik via AP Express - störningar utan mönster (kan Extreme hjälpa?)

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2016-02-23 22:57

På tal om nytt nätverk. Av husets totalt 4 iPads så funkar allt nu annars utmärkt. Båda frekvensbanden.
Men... på den ena paddan så kan man nu av ngn anledning inte ansluta till 2,4Ghz-bandet.
Funkar fint på den med 5Ghz.
Å 2,4:an syns bland tillgängliga nätverk med markerad (full) signalstyrka men när jag väljer det nätverket så står paddan bara och tuggar - d v s den jackar inte in som den ska och det går sålunda då inte heller att surfa på den.

Skumt.

Vet inte hur jag skall göra. Klickar jag på Glöm det här nätverket så är det väl "förlorat för alltid" - eller blir väldigt knepigt att hitta och ansluta till igen.
Eller?
Kan jag månne hitta ngn manuell väg att ställa in det hela?

Ursprungligen av Tommy66:

På tal om nytt nätverk. Av husets totalt 4 iPads så funkar allt nu annars utmärkt. Båda frekvensbanden.
Men... på den ena paddan så kan man nu av ngn anledning inte ansluta till 2,4Ghz-bandet.
Funkar fint på den med 5Ghz.
Å 2,4:an syns bland tillgängliga nätverk med markerad (full) signalstyrka men när jag väljer det nätverket så står paddan bara och tuggar - d v s den jackar inte in som den ska och det går sålunda då inte heller att surfa på den.

Skumt.

Vet inte hur jag skall göra. Klickar jag på Glöm det här nätverket så är det väl "förlorat för alltid" - eller blir väldigt knepigt att hitta och ansluta till igen.
Eller?
Kan jag månne hitta ngn manuell väg att ställa in det hela?

Nej, det är inte förlorat för alltid. Testa också att återställa nätverksinställningarna.

Samma modell på dessa ipads?

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2016-02-24 16:47
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nej, det är inte förlorat för alltid. Testa också att återställa nätverksinställningarna.

Samma modell på dessa ipads?

Hur återställer man nätverksinställningarna?

Yes, 3 st iPad Mini. (Å även 1 iPad 4, där det oxå funkar.)

Ursprungligen av Tommy66:

Hur återställer man nätverksinställningarna?

Yes, 3 st iPad Mini. (Å även 1 iPad 4, där det oxå funkar.)

Inställningar - Allmänt - Nollställ - Nollställ nätverk.

Jag kör med publik beta så det kan heta annat i den version av iOS du kör, men googla i värsta fall.

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2016-02-24 22:44
Ursprungligen av barbapappa_86:

Inställningar - Allmänt - Nollställ - Nollställ nätverk.

Jag kör med publik beta så det kan heta annat i den version av iOS du kör, men googla i värsta fall.

Tack. Det var samma.

Å när jag har nollställt där så kommer tillgängliga nätverk sedan att dyka upp varpå man anger lösenordet och allt är good to go igen, då?

Ursprungligen av Tommy66:

Tack. Det var samma.

Å när jag har nollställt där så kommer tillgängliga nätverk sedan att dyka upp varpå man anger lösenordet och allt är good to go igen, då?

Ja.

Bevaka tråden