Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död i 4 timmar

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-02 10:49

Håller tummarna för att det gått bra för iKalle.

Allt kommer gå bra, Allt gott!

Nåja, död är man först "när hjärnans samtliga funktioner totalt och oåterkalleligt har fallit bort", enligt lagstiftningen från 1988 när vi införde hjärndödbegreppet . Det ska vi väl hoppas att du slipper bara för att ligger med hjärt-lung-maskin en stund. Lycka till!

Hälsningar
Besserwissern

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-05 23:19

Jag har följt tråden även om jag inte skrivit i den.

Vad gäller frågor om de preparat man får före operation så verkar det variera. Min erfarenhet: jag fick Petidin (smärtstillande, typ Morfin) och Stesolid (lugnande) samt Diprivan som narkosmedel (vilket funkade utmärkt, dock efter ett par minuter - så det där om "att räkna till tre".. glöm det. Snarare ”räkna till femhundratre”).

Hursomhelst så är mer intresserad av hur det gått för iKalle än att diskutera läkemedel. Även om det sistnämnda kan vara nog så intressant.

  • Medlem
  • 2012-07-08 05:35

Hur har det gått för dig iKalle?

Ping ikalle ....

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-07-13 20:33

Tack alla som stöttat och visat intresse.
Här kommer sista delen på min lilla historia.
Jag rullades in på operationssalen 07.30 den 2/7. Jag märkte ingenting av nedsövningen. Operationen tog 3.5 timmar. Jag vaknade på uppvaket, men det vet man inte för allt ser likadant ut. Tio timmar senare kördes jag tillbaks till vårdavdelningen. Upp till nu mådde jag prima, förmodligen för att kroppen var fylld av diverse medicament. Vid kudden låg ett brev med ett diplom där man visade en 3D bild på mitt hjärta och vad man bytt. Vilken kirurgen och assistenten som opererat mig.
I rummet trängdes 3 nyopererade med en toa. Den ene snarkade, den andre hostade och underbemanning på grund av semestrar gjorde vistelsen till en pina. Mig behöll man ett dygn extra innan jag skickades till Stockholms Sjukhem där jag fick eget rum, lyxig mat, välstädat och ett proffsigt bemötande.
Jag har inte alls haft en enkel resa. Massor av ont. Det vanligaste problemet är de tuber man kör ner i luftstrupen under operationen dom verkar man (medvetet) gjorts för stora. Jag kan inte prata för då hostar jag.
Varje dag de senaste 4-5 dagarna har vi tagits ut på promenad runt Stockholms Sjukhem. Även att gå i trappor. Några dagar lyckades jag ta mig upp två våningar, nästa, bara några få steg. Det går inte att forcera takten. Någon förklarade tröttheten med att operationsområdena bildar vatten i hjärtsäcken men som försvinner så småningom.
Jag äter massor av mediciner 7-8 som skall tas på givna tider.
Nu kommer jag ta hand om mig själv utan att prata.. I nästa inlägg får ni ser hur diplomet ser ut.
Godnatt
iKalle.

Skönt att se dig tillbaka iKalle.

Sköt om dig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-13 21:21

Kämpa på Kalle nu blir du bara starkare och livet ljusare för varje dag som går

Härligt att du är tillbaka! Du kommer att bli bättre…, sakta men säkert!

Senast redigerat 2012-07-14 09:48

Skönt att det gick bra. Kämpa på Kalle, du är tillbaka på banan på nolltid!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-15 01:25

Hur funkar det där?
Kan man välja att ens rehab ska vara på ett privat sjukhus?

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-07-15 07:24

Jo, det finns 4 HjärtRehab man kan välja bland. Furuhöjden i Täby, Stockholms Sjukhem. Saltsjöbaden och Huddinge.
Privat eller inte spelar ingen roll man får dessa rehabs genom upphandling.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-15 11:06

Aha ok, smidigt

  • Medlem
  • 2012-07-15 14:39

Bland mina prenumerationer:

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-07-15 15:01

Baron, det är bra att du håller reda på likboden.

Ursprungligen av Baron:

Bland mina prenumerationer:

[ATTACH="CONFIG"]33826[/ATTACH]

  • Avstängd
  • 2012-07-16 09:15
Ursprungligen av Baron:

Bland mina prenumerationer:

[ATTACH="CONFIG"]33826[/ATTACH]

Morbid humor är alltid kul

Grattis Kalle att det gick bra å allt

Bevaka tråden