Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa lösa, svenska tangenter?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det finns numera kit med lösa tangenter att beställa till Air och Retina. Kolla med närmsta serviceverkstad. Som exempel kostar ett kit (Retina 13) ut till kund runt 220kr eller 430kr beroende på vilken modell man har (olika fästen).

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2013-05-27 16:36
Ursprungligen av johan_tanying:

Svårt att ta med en 27-tummare i handbagaget lite diskret då där...

Silvertejp och ett svart påslakan gjorde sig bra vid incheckning av datorn

Ursprungligen av Pimmp:

Lite återföring. Har varit över till USA 3 ggr i år och frågat på 5 olika Apple stores. Det går numera inte att beställa laptops med svenskt tangentbord
Däremot köpte min polare en ny Imac 27" extra allt samt en ny iPad och sparade ca 9000:- (sales tax=0%) jämfört med Svedala.

Joda, Det går! Jag var i USA senast i juni. Beställde en MacBook Air 11" 12 juni då vi var i Miami. Eftersom vi skulle upp till New York veckan därpå valde jag att hämta ut den i en Apple butik i New York. Den 20 juni hämtade jag ut datorn, Med svenskt tangentbord! Som en chef!

För att klargöra så går det via Apple.com att beställa med svenskttangentbord på de nya modellerna (Finns som alternativ att fylla i på "Keyboard & Documentation"). http://store.apple.com/us/buy-mac/macbook-pro...
Sedan angående Tullen in till Sverige så funkar det på två sätt som jag har förstått det: 1) Personlig dator men då bör den nog vara öppnad eller öppnas när tullen går emot. 2) Anges som en gåva. Gåva är kanske lite känsligare då det blir ganska stora belopp när man traskar upp i prestandan och därför "Ska du ge din bror en dator för 17000? Inte riktigt troligt".
Sedan det med att apple varierar sina priser är ganska uppenbart (Hänvisar till länk ovan, med en USD kurs på ca 6.36 kr/usd). Beställt en dator via en kontakt i Amerikat som kan köpa den till en summa runt 6000 kronor billigare.
Det finns sedan länkar på hur man fixar tangentbord på en mac (Har för mig att detta sågs på iFixit.com, men kan inte svara mer än så. http://www.welovekeys.com/shop/macbook_pro_ke... tycks dock sälja knappar, dock inte svenska, men finns säkert det med)

Bevaka tråden