Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple påminner MobileMe-användare om nedläggning 30 juni

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, nån som har bra tips på ett enkelt webbhotell nu när iWeb släcks ner? Jag är inte beredd att betala mer än högst någon hundring om året. Kräver inget avancerat.

Ursprungligen av pmarriott:

Jaha, nån som har bra tips på ett enkelt webbhotell nu när iWeb släcks ner? Jag är inte beredd att betala mer än högst någon hundring om året. Kräver inget avancerat.

Vad har du för behov? Med så pass liten budget kan det vara värt att titta på kostnadsfria plattformar som Wordpress.com och Tumblr, om de täcker behoven.

  • Avstängd
  • 2012-06-04 10:01

Nu är jag kanske ute på hal is, men om man har små krav och inte så stor lagring kan väl använda typ det som man får hos internetleveratören när man har email hos dom... iaf får man utrymme för hemsida hos Comhem.

Ursprungligen av LaHe:

Nu är jag kanske ute på hal is, men om man har små krav och inte så stor lagring kan väl använda typ det som man får hos internetleveratören när man har email hos dom... iaf får man utrymme för hemsida hos Comhem.

Ofta kan man inte använda sin egen domän på de sär utan du får en hemsida á la: www.bredband.net/hemsida/nisses_hemmasnickrade_sida

Adrian, Wordpress skulle utan tvekan kunna vara ett alternativ men jag får nog ta och titta närmare på det. Idag använder jag mig av Rapid Weaver för att göra sidan som jag sen tankar upp till iWeb. Har hört ett och annat bra om Wordpress men behöver lära mig hur det funkar.

  • Avstängd
  • 2012-06-04 11:09
Ursprungligen av pmarriott:

Ofta kan man inte använda sin egen domän på de sär utan du får en hemsida á la: www.bredband.net/hemsida/nisses_hemmasnickrade_sida

Ah, alltså på hal is och dessutom cyklande utan dubbdäck då

Ursprungligen av pmarriott:

Adrian, Wordpress skulle utan tvekan kunna vara ett alternativ men jag får nog ta och titta närmare på det. Idag använder jag mig av Rapid Weaver för att göra sidan som jag sen tankar upp till iWeb. Har hört ett och annat bra om Wordpress men behöver lära mig hur det funkar.

WordPress är riktigt bra faktiskt. Det har gjorts stora ansträngningar senaste åren att göra det enklare att använda och för enklare sajter är det väldigt bra tycker jag. Men dedikerade program som Rapid Weaver och iWeb jobbar på en lite annan nivå där det mer liknar layoutprogram nästan. Tror inte det finns någon webbapplikation som är lika lättarbetad på det sättet.

Men i sin genre ligger WordPress bra till. Och eftersom wordpress.com är kostnadsfritt är det inte värre än att du öppnar ett konto och testar lite. Vill man sen ha en egen domän så kan man köpa till det för en ganska billig penning per år.

(Med reservation för att jag bara är ytligt bekant med Rapid Weaver och iWeb.)

1
Bevaka tråden