Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Står inför val: Snow Leopard vs. Lion

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sen har vi det där med gummibandsscrollandet med "studs" när man scrollar till slutet eller början av exempelvis en websida. Så vansinnigt störande och inte går det att stänga av! Eller? Märk väl att jag vill ha kvar inertia-scrollningen som ju funnits ett bra tag nu. Men den där jämrans studsen när man når topp och botten av sidor - nej, just detta är nog själva tröskeln som gör att jag ogärna ens funderar på att uppgradera från 10.6.

  • Medlem
  • 2012-06-01 20:45
Ursprungligen av johan_tanying:

Sen har vi det där med gummibandsscrollandet med "studs" när man scrollar till slutet eller början av exempelvis en websida. Så vansinnigt störande och inte går det att stänga av! Eller? Märk väl att jag vill ha kvar inertia-scrollningen som ju funnits ett bra tag nu. Men den där jämrans studsen när man når topp och botten av sidor - nej, just detta är nog själva tröskeln som gör att jag ogärna ens funderar på att uppgradera från 10.6.

Ännu ett exempel på hur Apple får Mac OS att efterlikna IOS.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-01 19:43

Nu vet jag inte, handlar frågan om vad som är bäst med SSD (läser trådstarten) eller handlar det om SL vs. Lion?

Jag väljer i vart fall att svara på det sistnämnda då jag vet noll om det förstnämnda.

Lion är bra, men där finns saker som är helt åt #€%&/"%.

Två exempel på rena dåraktigheter i Lion:
- Jag saknar nedladdningsfönstret i Safari. (Var ska jag nu klippa in mina direktlänkar? Terminal?)
Mission Control. Här har vi något som ingen önskat. Spaces i tidigare OS var tusen gånger bättre.

Om man i SL är en frekvent användare av ovanstående bör man inte byta förrän man måste.

  • Medlem
  • 2012-06-01 20:44
Ursprungligen av filuren:

- Jag saknar nedladdningsfönstret i Safari. (Var ska jag nu klippa in mina direktlänkar? Terminal?)

Som jag skrev ovan så fungerar det numera även i den meny, eller vad man ska kalla det, som har ersatt det fönstret.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-01 20:52
Ursprungligen av Baron:

Som jag skrev ovan så fungerar det numera även i den meny, eller vad man ska kalla det, som har ersatt det fönstret.

Jag såg att det skrevs, men aldrig hur det gick till i praktiken. Upplys mig gärna.

(Att behöva en manual för att sköta en enkel operation är INTE applemässigt).

  • Medlem
  • 2012-06-01 21:27

På samma sätt som förr. Ta fram "menyn" och klistra in länken.
Eller hur gjorde du i 10.6?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-01 21:33
Ursprungligen av Baron:

På samma sätt som förr. Ta fram "menyn" och klistra in länken.
Eller hur gjorde du i 10.6?

Jag brukade ta fram fönstret ”nedladdingar” (hette det så?) och klistra in. Fönstret låg, om jag minns rätt, i menyraden > Fönster > nedladdningar (alt-cmd-L eller liknande? Det var iallafall något med ”L”).

Det sättet finns inte nu, så jag vet inte vad du menar med ”ta fram ’menyn’ och klistra in länken”. Berätta gärna.

  • Medlem
  • 2012-06-01 21:59

Jo, precis så.
Om man inte använder kortkommandot finns det en knapp under eller bredvid googlefältet.

Bevaka tråden