Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scamförsök via telefon från Indien gällande Windows

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-05-07 10:43
Ursprungligen av bollman:

<helt OT>
Var tvungen att kolla vad för slags företag som ligger bakom en sådan tjänst och möttes av följande företagspresentation:

Citat:

"På Teleadress kombinerar vi teknik, tjänster och expertis för att leverera överlägsna resultat.

Vi möjliggör databehandling och analys för att våra kunder skall ha möjligheten att maximera sina kampanjer och kundrelationer. Det handlar också om noggrannhet, kvalitetsmatchning, handläggningstid, flexibilitet och skapa en gemensam syn på utsikterna så att du får rätt underlag.

Vi ska vara våra kunders bästa vän genom att...
Skapa effekt
Bidra till kunskap
Leda vår marknad
Som återförsäljare till Teleadress erbjuds du och kollegorna på ditt företag kunskap, support och engagemang."

Så många ord, så lite innehåll...

</helt OT>

Använder dom Tellows så ringer dom dom som förtjänar bedrägeri :-D.

Ursprungligen av bollman:

Har du hört talas om en slumpgenerator?
Den här är inte så dum heller:
Tellows - Communityn för telefonnummer och telefonspam
Där kan man få listor på telefonnummer i alla riktnummerområden, sidan finns på engelska också, men det verkar vara alldeles för mycket problem, lättare att slumpa fram nummer.

Varför är jag så emot hitta-idén? Jo, för om indierna skulle använda den vägen så måste indierna först veta att du finns, att du är svensk och att man kan söka på hitta.se för att hitta ditt nummer. Låter det troligt?

Och till vår kära forumvärd så kan jag hälsa att det var en dramatisk poäng i att dela det i 2 inlägg.

Exakt:)

Tellows och t.ex. Vemringde.se är ju tjänster som är på "vår" sida. Varför ger ni er på dom? Dessa tjänster är för dom som blir uppringda av slödder och vill kolla detta eller rapportera detta. Det är konsumenttjänster.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-07 12:16

Erm, kolla Tellows, där kan man få finfina listor på alla nummer i alla serier. På "vår sida" jo, tjena.

Aha...du menar så...jo, det går ju att använda så...men min serie finns inte med (mobilnummer) - skumt...och bra så klart - mina första fem nummer finns inte listade där. Very good.
Detta kan nog användas av indierna och så slumpar dom fram sista numren. Då fattar jag.

Ursprungligen av bollman:

Erm, kolla Tellows, där kan man få finfina listor på alla nummer i alla serier. På "vår sida" jo, tjena.

  • Medlem
  • 2012-08-17 11:34

Hursomhelst så verkar de där imbecillerna ha en väldigt liten databas med personer då de har ringt hem till mig runt 20(!) gånger de senaste månaderna. I början så brukade jag bara verka dum och spela med för att det var roligt, om jag inte var på humör så sa jag bara att jag inte hade någon dator eller att jag ägde en mac, då la de kvickt på luren.Men sen när samtalen kom varje vecka så tröttnade jag på dom och skrek att jag inte är så dum att jag skulle falla för deras scam och att de skulle ta bort mig från deras register så att de slutar ringa mig hela tiden. Nu ringer de typ aldrig ska tilläggas.

Bevaka tråden