Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa schackspelet för iPad?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har den nya iPad, och jag köpte ett schackspel där det stod att man skulle kunna köra Online via gamecenter osv, men det var ett trick för att locka köpare, dvs i deras ögon så menas online mellan 2 spelare.

Jag letar efter ett schackspel där man kan köra online med spelare man hittar slumpmässigt via nätet, gärna snygg grafik också.
Tipsa gärna om ett spel som ni själva vet om är bra.

Tack

Senast redigerat 2012-04-29 03:18
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-29 07:22
Ursprungligen av Darwiche:

Hej,

Har den nya iPad, och jag köpte ett schackspel där det stod att man skulle kunna köra Online via gamecenter osv, men det var ett trick för att locka köpare, dvs i deras ögon så menas online mellan 2 spelare.

Jag letar efter ett schackspel där man kan köra online med spelare man hittar slumpmässigt via nätet, gärna snygg grafik också.
Tipsa gärna om ett spel som ni själva vet om är bra.

Tack

Vad heter schackspelet du köpte, kan vara bra för andra som vill spela online att veta så de väljer ett annat.

Ursprungligen av stile:

Vad heter schackspelet du köpte, kan vara bra för andra som vill spela online att veta så de väljer ett annat.

Spelet heter mobile chess HD, och jag tyckte det såg väldigt snyggt ut, men jag är inte ute efter att spela mot "datorn", så här står det:

This is a game to be played by 2 persons.
You can play on same device or by 2 devices on the internet.

Eller är det bara jag som misstolkat texten? Hade de menat wifi, så hade de väl bara kunnat säga att man kunde köra 2 spelare via wifi, eller de kanske menar att man kan möta andra Online men att det inte finns spelare än, eftersom appen är väldigt ny?

Kan det här vara något, eller är det den du redan provat? Play Chess Online - Free Chess Games at Chess.com

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-29 16:19

Denna har jag testat lite:
App Store
Har support för GameCenter. Dock är det en iPhoneapp, men jag tycker den ser OK ut på en iPad också.

Kan tipsa om Socialchess, mycket bra shackspel. Har samma typ av gränssnitt som Wordfeud (snygg UI, chatt, upp till 30 spel samtidigt osv). Dock så kostar appen 38kr/år vilket jag tycker inte är så mycket egentligen. Hade varit mer seriösare från deras sida om man endast hade behövt betala 38kr för appen, dvs en gång.

Det finns otroligt duktiga Schack-klubbar, där testar mena regelbundet det som kommer ut på alla möjliga plattformar.

Kände en gång en äldre herre söder om stan som jag sålde 286:or till, han satte i Transputer-kort i dem - flera i bredd - och bytte ut hela OS:et i maskinen mot ngt "schack-OS". Sedan visade det sig att de var snabba "numbercrunchers" som inte stod Kasparov efter.
De har också ngt sätt räkna hur tuffa maskinen/programvaran är och "graderar" dem i "PLY" "Play Level" eller ngt sånt.

Så, mitt råd om du vill fördjupa dig i Schack - lokala schackklubben.

1
Bevaka tråden