Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dc++

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-10-12 15:08

Ja, skriv i "su" (utan citationstecknen) i terminalen, då kommer den fråga efter root-lösenordet. Skriv in det och kör sedan apt-get 'grejorna'.

funkar!

Jepp, X11-versionen funkar helt klart bättre än den andra.
Tack för installationshjälpen samul!

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-12 17:29

Vilken HUB använder ni på DC? bara en massa PC prylar över allt (på dom allmänna hubbarna!)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Vilken HUB använder ni på DC? bara en massa PC prylar över allt (på dom allmänna hubbarna!)

0.myftp.org kan innehålla vissa bra grejer. Naturligtvis använder man bara Direct Connect för att hämta gratis programvara och annat lagligt.

Ciryon

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-12 18:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
0.myftp.org kan innehålla vissa bra grejer. Naturligtvis använder man bara Direct Connect för att hämta gratis programvara och annat lagligt.

Ciryon

Givet vis hämtas bara lagliga program!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 09:21

Hmm jag fattar inte jag kan inte logga in som "su" den säger bara "su: Sorry".
Hur ska jag bära mig åt?

  • Medlem
  • 2003-10-19 13:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot
Hmm jag fattar inte jag kan inte logga in som "su" den säger bara "su: Sorry".
Hur ska jag bära mig åt?

Du måste aktivera rootanvändaren (som default finns ingen sådan). Det finns ett par trådar om det här på 99mac. Här och här kan du tex läsa om det.

Antingen aktiverar du rootanvändaren via terminalen eller via programmet 'NetInfo Manager' som finns i mappen: Applications --> Utilities.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 20:47

Nu funkar det jätte bra på min 12" men på Tibooken vill den inte
Den säger hela tiden då jag kör "apt-get install openssl"
Så får jag till svar "E: the package evulotion neeeds tp be reinstalled, but i can´t find archive for it."
Hur gör man nu??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 21:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av samul
Du måste aktivera rootanvändaren (som default finns ingen sådan). Det finns ett par trådar om det här på 99mac. Här och här kan du tex läsa om det.

Antingen aktiverar du rootanvändaren via terminalen eller via programmet 'NetInfo Manager' som finns i mappen: Applications --> Utilities.

Eller så skriver Du sudo -s istället. Det gör samma sak, men Du slipper aktivera root-kontot.

Nu har jag äntligen installerat allt! Vad skulle jag göra utan 99mac? Inte mycket antagligen...

Jag har dock en liten fråga om dc-gui; Hur browsar man en användares filer? Man ctrl-klickade ju i NeoModu klienten och valde "Browse". Hur gör man här?

Tack på förhand...

Testa att göra likadant.

  • Medlem
  • 2003-10-21 17:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av melfunko
Jag har dock en liten fråga om dc-gui; Hur browsar man en användares filer? Man ctrl-klickade ju i NeoModu klienten och valde "Browse". Hur gör man här?

Du högerklickar på personen i chat-fönstret (till höger om chat:en finns listan över alla som är kopplande till hubben) och väljer "Brows User Files"

Citat:

Skrevs ursprungligen av melfunko
Vad skulle jag göra utan 99mac? Inte mycket antagligen...

Så sant så sant.

Snabb hjälp, tack grabbar.

Ok, någon får hjälpa mig på traven. All installation i terminalen är klar.
Hämtar hem dcgui-osx-x11-0.2.20.tar.bz2 och packar upp. I den finns två mappar. Vad gör jag nu?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-07 09:32

Prova gärna ShakesPeer, riktig Mac-DC app under utveckling.
Det mesta funkar, dock är den fortfarande beta.
http://www.stacken.kth.se/~mhe/mac-dc.shtml

mvh
b0bben

Tråd stängd

Vi har valt att ej tillåta diskussioner kring filbytarprogram såsom Direct Connect på 99mac. Vi hoppas att ni kan respektera detta beslut och hålla dessa diskussioner borta från forumet också i framtiden. Eventuella kommentarer är välkomna i vårt feedback-forum.

Bevaka tråden