Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tänker Microsoft här? Kontakter Mac -> WP7

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Godlorp: kör ni inte exchange på jobbet? I såna fall hade du kunnat synka upp dina kontakter från iphonen dit och sen bara tryckt in det kontot i wp7an och haft alla kontakter. Synka kontakter via kabel har man ju inte gjort sen hedenhös ;).

En hedenhös-egenskap som WP7 har, åtminstone på LG E900, är att man måste koppla den till en PC med kabel för att uppdatera mjukvaran. Det skulle vara företagsbot och skampåle för VD'n på sånt.

Ursprungligen av pmarriott:

En hedenhös-egenskap som WP7 har, åtminstone på LG E900, är att man måste koppla den till en PC med kabel för att uppdatera mjukvaran. Det skulle vara företagsbot och skampåle för VD'n på sånt.

Ingen dealbreaker för mig, har dock inte ägt LG E900, där kanske det kommer viktiga uppdateringar ofta och i sä fall så är det ju jobbigt.
Kontakter/kalender ändras dock så pass ofta att synk över kabel måste ske så pass många gånger per dag att det inte blir bra.

Man har väl varit tvungen att uppdatera iOS via kabel under en lång period också?

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Man har väl varit tvungen att uppdatera iOS via kabel under en lång period också?

Jo, men inte nu längre. Plus att Apples kabellösning åtminstone har fungerat felfritt, medan det här med att ansluta en telefon till en PC är ett helvete av drivrutiner, byta USB-port ladda ner ditten och datten, felmeddelande och så vidare. Försökte utan framgång på min Mac där jag kör XP virtuellt. Det var bara att glömma.
Även om Apple var sena att släppa sargen så släppte de den till slut. WP 7 är ett så pass ungt operativsystem att de borde kunnat peta in OTA redan från början.

Microsoft HAR redan OTA, men de har hittils valt att använda det bara för "små"-uppdateringar.

Jag har då anslutit telefoner till Windows i tio års tid, utan problem. Oftast är det mycket enkelt. Ja, det kräver oftast installation av en programvara, men so what, det gör ju iPhone också, om man kör Windows.

  • Medlem
  • 2012-04-16 11:21

Jag vill bara tacka för en otroligt underhållande tråd. Goflorps sätt att beskriva problemen är... Underhållande.

Underhållande läsning. Jag har varit intresserad av WP ett tag men den här tråden får mig verkligen att ta några steg tillbaka i min syn av operativet.

Skype finns nu att hämta i Market.

Grymt bra. Men, man måste ha det igång, annars kan ingen ringa en. Snacka om Fail!

Damn, Microsoft borde köpa Skype så de kan göra det till perfektion på sin plattform....

Har inte microsoft köpt Skype?
Microsoft köper Skype - DN.SE

Ursprungligen av Mikael E:

Har inte microsoft köpt Skype?
Microsoft köper Skype - DN.SE

Jag vet, jag ville bara försöka vra lite ironiskt putslustig...

Det är ju det som är sjukt, de äger ju Skype, varför kan de inte få till det bättre än såhär?

Sålt luren då det var helt meningslöst att försöka få ihop något som ens kom i närheten av att fungera för mig.

Den synkade inte alla saker, framför allt inte kontakterna. den hade väldigt ruttna Appar, väldigt få Appar.
precis allt byggde på att man kör Windows-PC med Stora A i "Redmondhjärna" (live.se, SkyDrive, XBox, Outlook osv) - alltså att man verkligen lagt precis allt i MS händer. Å så gnäller de på Apple...

Inkonsekvenser, rörigt, var är jag nu då? Är det spelaren som heter Zune eller tjänsten? Eller HåkanBråkans Pappa?
En del saker kan jag inte ta bort från Startup-skärmen.

Annars tycker jag att jag sammanfattat det hela rätt bra i inlägg #24 och #29 ovan....

Mitt Köpråd till Macmänniskor ang Mobile Win Phone Super Duper Mango Special version 7.5 är:

Köp avrådes. Om du inte kan få den så billigt att det är "lekapengar" du lägger på en.

Bevaka tråden