Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver tips på app som spelar FLAC

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-03-28 00:50

Jag undrar om det finns någon annan app än "FLAC Player" för uppspelning av FLAC-format i iPhone? FLAC Player har fått många klagomål på att den kraschar. Jag vet att man kan konvertera Flac-filerna till en annan format men jag vill helst använda FLAC-formatet. Tack på förhand.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-03-28 10:21

Behöver tips på app som spelar FLAC

Känner inte till någon App för att spela upp FLAC på telefonen och du skriver att du inte vill konvertera filerna till något annat format men jag skulle ändå vilja slå ett slag för XLD (X Lossless Decoder) som är gratis och kan konvertera FLAC till tex m4a som också är Lossless och din telefon spelar upp det formatet utan problem. Att konvertera en fil tar inte mer än ett par sekunder och som bonus kan du hantera filerna med hjälp av ITunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-28 10:35
Ursprungligen av gant:

Jag undrar om det finns någon annan app än "FLAC Player" för uppspelning av FLAC-format i iPhone? FLAC Player har fått många klagomål på att den kraschar. Jag vet att man kan konvertera Flac-filerna till en annan format men jag vill helst använda FLAC-formatet. Tack på förhand.

Jag decode:ar till wav (ett format som är lossless och fungerar överallt i alla enheter) med xAct.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-28 10:40

Jag använder mig mest av Max. Den både konverterar och exporterar till iTunes.

Flac player är toppen innan senaste uppdateringen. Har mejlat om att de måste släppa en buggfix eftersom den för mig fungerade felfritt tills uppdateringen kom. Så antingen be om versionen innan alt be till tillverkaren att skärpa sig!

tack för tips

1
Bevaka tråden