Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test: klarar du körkortet?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-24 07:17

Ha ha. Sverige och trafik tillåt mig flabba lite. Tror det var Stranglers som gjorde låten "Sweden" och med en refräng som gick "Too much time to think, too little to do"

Ursprungligen av onnyt:

Ha ha. Sverige och trafik tillåt mig flabba lite. Tror det var Stranglers som gjorde låten "Sweden" och med en refräng som gick "Too much time to think, too little to do"

Jämför dödlighet i trafik mellan olika länder och fortsätt flabba

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-24 09:10

det är farligt att leva, man kan dö av det.

Ursprungligen av onnyt:

det är farligt att leva, man kan dö av det.

Fel...

Man dör av det...

Jag är nog för gammal, det var länge sen jag levde endast för stunden. :">

ifall ni ser mig i trafiken, spring!
fick 30 rätt

tur man inte behöver göra testet igen..

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-03-25 17:41
Ursprungligen av tqila:

ifall ni ser mig i trafiken, spring!
fick 30 rätt

tur man inte behöver göra testet igen..

[ATTACH="CONFIG"]32676[/ATTACH]

Att prestera dåligt på ett test som mäter fel kunskap är helt okej.

Ursprungligen av filuren:

Att prestera dåligt på ett test som mäter fel kunskap är helt okej.

Man skall ta detta test efter att man pluggat till testet. Det är så det är tänkt. Jag tror att skälet att man har med enstaka fåniga/larviga/petiga frågor är att man vill få dom som pluggar i möjligaste mån överinlära sig de enkla/viktiga frågorna i jakten på att skriva 40/40 i självstuditesterna. Dvs, när du pluggar för att om möjligt ytinlära (till provet) dig den fåniga kunskapen har så får du förhoppningsvis djupinlärning av den viktiga kunskapen.

Därför tycker jag att man inte kan ha som målsättning med ett teoriprov att gamla erfarna bilförare skall skriva alla/många rätt 15 år efter att dom tog körkort.

  • Medlem
  • 2012-03-25 21:08

37 av 40, tog styrlappen -00.
Men ärligt, det var en fråga om hur fort traktorer egentligen får köra som max. Och de påstår att det är 40 km/h. Men visst fan finns det typ hjullastare som gör 50?

Ursprungligen av Dalle:

37 av 40, tog styrlappen -00.
Men ärligt, det var en fråga om hur fort traktorer egentligen får köra som max. Och de påstår att det är 40 km/h. Men visst fan finns det typ hjullastare som gör 50?

Ja, men de är inte registrerade som traktorer. Jämför motorredskap klass I/II. Traktor är registrerad som traktor, inte motorredskap. Hjullastare är oftast det (och då som klass I - kontruerad för högre än 30 km/h). Men en lurig fråga, det håller jag med om, om man också betänker att A-traktorer bara får framföras i och vara registrerade som traktorer med max 30km/h

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-03-26 11:36

Oj då bara 29 rätt och 11 fel... tog körtkortet 1999...

31 rätt. Funderade inte så mycket innan jag tryckte, blev säkert nåt slarvfel. Tog körkort 1992, både bil och tung MC.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-26 12:52

27 rätt. Tog körkort -78.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-26 18:55

35 rätt, körkort 1969.

  • Medlem
  • 2012-03-27 15:23

Lite synd att de inte kunde tala om vad som var godkänt på provet. Själv hade jag 34 rätt och tog B-kort 2005. Tycker att vissa av frågorna var märkligt ställda, men de har väl ändrat en del sedan man läste teori.

Bevaka tråden